Waterstof doorbraak?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

excelterror
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 jan 2019, 15:21

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door excelterror »

dormos schreef: 28 mar 2019, 15:16 Lekker weer buiten!
Ja hier ook lekker weertje, Dormos.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door JantjeV8 »

Nee, kum goed zo, de gu goe bezig zait meej oew alluh. :?
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door Pietje »

JantjeV8 schreef: 27 mar 2019, 17:30 Daar waar erg weinig voedsel te verdelen is, zijn de geboortecijfers het hoogst. In de stedelijke gebieden aldaar krioelt het van de slechte oude auto's en brommertjes. Gele wolken boven de steden. Dat kun je toch niet enkel als slachtoffer bestempelen, ze doen er volop aan mee.
Of dat "volop" is, mag je je afvragen. Kijk je naar de hoeveelheid CO2 per persoon per jaar, dan ligt het verbruik in NL vele malen hoger dan die 2-takt-brommer-rijders in India. En vergeet niet dat veel productie in die landen naar NL gaat, wat een interessante scheefgroei veroorzaakt...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door alefarendsen »

excelterror schreef: 28 mar 2019, 14:01 En wat wil je dat ik er verder nog over zeg?
Niks.. Het enige wat ik graag duidelijk wilde hebben, is dat als er wat gezegd wordt over omgangsvormen en repercussies die daar mogelijk bij komen kijken, dat dat (of het resultaat ervan) dan in ieder geval publiek gedeeld wordt. Dan weten we als mede-forumleden waar we aan toe zijn. Mijn vraag is afgehandeld door Kockie.

Verder zijn jouw omgangsvormen de jouwe, en mijn omgangsvormen de mijne. Naar mijn mening heb jij niet over de mijne te oordelen, net min als ik over de jouwe. Het enige wat ik kan doen is me als het me niet bevalt terugtrekken uit de conversatie. Daar zie ik geen reden toe. Genoeg hierover dus wat mij betreft.
excelterror schreef: Jij vindt het wel heel interessant om vraagtekens te zetten bij de eroei van H2-panelen zolang er geen cijfers zijn, maar als je die zwart op wit krijgt en een vraag over jouw specialiteit- laadpalen-terugkrijgt, geef je niet thuis. Als je denkt dat ik weg ben, ben je daar weer....
Ik heb je vraag als een retorische gezien en daarom niet beantwoord. Een laadpaal heeft geen EROEI, het is een stopcontact.

(Overigens - voor de duidelijkheid voor jou en wellicht anderen - is laadpalen sinds in 2017 New Motion aan Shell verkocht is niet meer mijn specialiteit. Sterker nog, ik maakte sinds mei 2013 niet meer onderdeel uit van het dagelijks bestuur, was overigens wel tot de acquisitie betrokken als lid van de RvC. Mijn besef dat EROEI een belangrijk gegeven is, dateert van na de periode dat ik in het dagelijks bestuur zat)
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door Ramon »

kockie schreef: 27 mar 2019, 23:42
Ramon schreef: 27 mar 2019, 21:13

Tja, als je je hier een beetje nadrukkelijk uit, wordt je wel een soort van in die richting geduwd ja...
Kun je dat uitleggen? Ik heb niet het idee dat we hier een restrictief beleid voeren. Door mij is hij in ieder geval niet gevraagd om dit forum te verlaten. Een beetje beroering hou ik overigens wel van :geek:
Ja dat kan ik uitleggen.

Dat toen ik hier onder een andere naam zat ik diverse keren waarschuwingen van jou persoonlijk in mijn postvakje heb gehad.

Ik heb toen zelf besloten om alles te verwijderen, dat dan wel.

Dus dat je van beroering hou geloof ik eigenlijk niet zo...

Als je het niet erg vind...

Heb me voorgenomen, me niet zo druk meer te maken en kom heel af en toe nog gluren.
excelterror
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 jan 2019, 15:21

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door excelterror »

alefarendsen schreef: 28 mar 2019, 19:56 Niks.. Het enige wat ik graag duidelijk wilde hebben, is dat als er wat gezegd wordt over omgangsvormen en repercussies die daar mogelijk bij komen kijken, dat dat (of het resultaat ervan) dan in ieder geval publiek gedeeld wordt. Dan weten we als mede-forumleden waar we aan toe zijn. Mijn vraag is afgehandeld door Kockie.
Prima. Mocht ik nog wat horen van Kockie ivm je framing dan laat ik het hier wel publiek weten. Maar reken er niet op, het beleid lijkt er een te zijn van negeren (het werkwoord).
alefarendsen schreef: 28 mar 2019, 19:56Verder zijn jouw omgangsvormen de jouwe, en mijn omgangsvormen de mijne. Naar mijn mening heb jij niet over de mijne te oordelen, net min als ik over de jouwe.
Juist, daarom hadden we natuurlijk ook alleen maar vragen/bedenkingen over elkaars omgangsvormen.

alefarendsen schreef: 28 mar 2019, 19:56 Ik heb je vraag als een retorische gezien en daarom niet beantwoord. Een laadpaal heeft geen EROEI, het is een stopcontact.
Alles heeft een eroei, of als onderdeel een invloed op de eroei.
Maar de vraag was dit:"Dus: Uit de brand ? Wat is de eroi van laadpalen en alles wat erbij hoort ?
alefarendsen schreef: 28 mar 2019, 19:56 (Overigens - voor de duidelijkheid voor jou en wellicht anderen - is laadpalen sinds in 2017 New Motion aan Shell verkocht is niet meer mijn specialiteit. Sterker nog, ik maakte sinds mei 2013 niet meer onderdeel uit van het dagelijks bestuur, was overigens wel tot de acquisitie betrokken als lid van de RvC. Mijn besef dat EROEI een belangrijk gegeven is, dateert van na de periode dat ik in het dagelijks bestuur zat)
Tja, dat lijkt inderdaad nooit in hetzelfde paradigma voor te komen: zitjes in het bestuur en besef.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door kockie »

Iets maakt het dan toch de moeite waard om hier telkens terug te keren. Dat ik dat niet ben vind ik niet erg.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
excelterror
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 jan 2019, 15:21

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door excelterror »

Er zijn nog een paar mensen die het de moeite maken.
De Johnnen bijvoorbeeld.
Maar helaas zijn het er ook steeds minder.

Als ik zie wie er allemaal afhaakte of nog nauwelijks actief is dan lijkt me dat inmiddels een indrukwekkende lijst.

Maar dat is mijn mening.
Wie goed bezig denkt te zijn, doet uiteraard verder.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door jwardenier »

Exsel ,
Ik zie ook dat er een heel aantal is afgehaakt of zelden nog even mee doet ,wat ik erg jammer vind .
Het zijn juist die ,die een inbreng hebben ,of die mij net even op andere gedachten zetten .
Ook in mijn wereldje zie ik veel moe gestreden mensen ,maar zonder hun inzicht valt iedereen in slaap .
Als ik als voorbeeld de ho2 paneeltjes mag nemen ,het zag er zo mooi uit ,tot jij er even de zon op liet schijnen ,de vergelijking met methaangas maakte het geheel duidelijk dat hier geen hoge verwachting van was te verwachten .
Als inbreng zoals die van jou ,of D J of Ernest of welke anders denkende dan ook ,niet meer gehoord worden ,is dit forum overleden ,het gaat er toch om dat we scherp en alert worden ,de consumptie maatschappij sust ons in slaap .

Voor de anderen ,ik hoop dat u de strijdbijl begraven kunt .
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door Dutch John »

Ik ben inderdaad niet meer erg actief op dit forum, al kijk ik nog wel elke dag. De redenen van de mindering zijn tweeledig: enerzijds moegestreden door de gegroeide dualiteit van het forum: ecologie en energie mogen raakvlakken hebben, maar op dit forum vooral tegenstellingen en daardoor ook twee soorten leden. Waarbij de breed georiënteerde ecologische zelfvoorzieners langzaam plaats maken voor economisch denkende techno-optimisten. Ik heb het als eens aangehaald: Majoor Bosshardt in een café vol Hells Angels. Anderzijds brak er iets toen mijn vrouw en partner in crime Diny ruim twee jaar geleden plotseling stierf.

Eigenlijk is daar nog een derde, een misschien wat egoïstische reden: ik wil mijn kennis en ervaring niet langer met de hele wereld delen. Alleen met gelijkgestemden die feedback geven. Maar ik geniet van de reuring die er op dit moment is. Laat ze maar rollen, de data en ervaringsfeiten van exel en ready. Omgangsvormen? Hebben we die nog in dit tijdperk van politieke correctheid en (a-)sociale media? Ongelofelijk dat die twee naast elkaar kunnen bestaan.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door JantjeV8 »

Dat is zo DJ, maar voor een groot deel van de afgelopen bladzijden gaat het om "ikke-ikke-ikke moet gelijk hebben en zeker het laatste woord, als ik dat niet krijg ga ik me als een viswijf gedragen". :twisted:

Terug naar de kern:
https://www.topics.nl/van-het-gas-af-we ... ent=topics

David-Goliath
Schildpad-Haas
Dagobert Duck-het volk
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door alefarendsen »

excelterror schreef: 28 mar 2019, 23:06 Tja, dat lijkt inderdaad nooit in hetzelfde paradigma voor te komen: zitjes in het bestuur en besef.
Beseft wellicht nog wel, maar handelen wat in lijn is met dat besef... Maar dat geldt niet alleen voor zitjes in bestuur.

EROEI denk ik nog even over na.

@DJ: niet nieuw, maar wel jammer. Ik blijf het waardevol vinden hier af en toe (en bij vlagen iets meer en andere vlagen iets minder) rond te hangen. Haal meer dan dat ik deel, wellicht dat dat ooit omslaat. Ben blij dat er in een uithoekje van het Nederlandse internet nog een paar gelijkgestemden zijn.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door Ramon »

Iets maakt het dan toch de moeite waard om hier telkens terug te keren.
Zeker weten...

De beroering...
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Waterstof doorbraak?

Bericht door JantjeV8 »

Wowww, stoere praat
Plaats reactie