Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door JantjeV8 »

Heb je die prutser al wel afgerekend?? Sjonge, werkelijk niet 1 leiding zit netjes recht. Alles zit scheef getrokken. Da's nog een beste klus.
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door fireblade »

Wat een prutswerk van een installateur, is deze aangesloten bij een branchevereniging, dan zou ik zeker daar een klacht wegleggen. Verder moet je ook met de diameters van kunststof leidingwerk altijd 1 maat groter nemen dan de diameter in koper of dunwandig staal, dit ivm de wanddikte van het kunststof en de weerstand van de perskoppelingen met een huls die in de buis gaat en dus ook de diamter inwendig verkleint. Ook is het zo dat door langdurige blootstelling aan hoge temperaturen de lagen van de kunststofbuis tov elkaar kunnen loslaten, en de buizen kunnen gaan doorhangen. Al met al een hele klus, volgens mij komt het erop neer dat je de hele installatie qua leidingwerk overnieuw moet -laten- doen, en ook de diameters aanpassen. Veel succes bij deze operatie
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Beste Jantjev8 en fireblade

Ja wij weten ook dat er het nodige veranderd moet worden, maar het probleem is dat we hier geen mensen kunnen vinden die dat willen doen, die Fransen hebben daar dus gewoon geen zin in. En dat is dus het probleem waar we steeds tegen aanlopen. Kent u misschien iemand die dit zou kunnen en willen doen?
Met vriendelijke groeten,
Ria de Voogd
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door GTV6 »

Oeps, ziet er echt niet goed uit, lijkt er ook sterk op dat de noodkoeling niet juist is aangesloten. Dat is iets dat moet opgelost worden, maar t zijn maar foto's.
Prutswerk.
Dit leidingwerk is niet geschikt.
Alles demonteren en opnieuw beginnen, dat is wel het beste, maar waarom deze kachel.
Dat is niet een klusje van een paar uur. Overigens zie ik twee verdelers, de ene een gewone zonder thermostaat de andere vloerverwarming met wel een thermostaat, de afgifte lijkt nog redelijk in orde.
De buisdiameters zijn niet echt het probleem, wel de materialen. De opbrengst waterzijdig is zeer gering dus de diameters zijn zeer matig, maar het vermogen is niet schokkend helaas.
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Hallo,

Hartelijk dank voor uw reactie. Voor de foto's van de vloerverwarming: de foto zonder thermostaatkraan is de huidige situatie, die ander met thermostaatkraan heb ik als voorbeeld van internet gehaald om te vragen of we daar het probleem van geen voeler in de vloer mee kunnen oplossen.
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Wouter Gillis »

Dag Ria,

kan zijn dat ik me vergis maar ik zie op beide foto's een thermostatische kraan. Op de ene foto een grotere zoals er ook weleens op radiatoren staat op de andere een kleinere zoals ik die hier thuis ook heb geïnstalleerd. (witte draaiknop onder de circulatiepomp)

groet
Wouter
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Hallo Wouter,

Denk je wel voor je reactie, dat helpt ons weer. Aangezien het in zijn totaal een grote puinhoop is, en wij helemaal niet technisch, helpen alle opmerkingen. De zgn "installateur is nl niet bereid om terug te komen en de boel te herstellen, dus we zullen het waarschijnlijk wel zelf moeten proberen. hopelijk komt er toch nog ergens een "reddende engel" tevoorschijn, die ons, uiteraard tegen betaling wil helpen. Met die witte knop is de bestaande situtie, dus heb dan je geen voeler in de vloer nodig?
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ruuben »

Ria, het komt heus goed. Je hebt mooie spullen en het zal een kwestie van zorgvuldig afstemmen en weer bij elkaar puzzelen zijn van welke werking het beste is voor jullie.
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Dank je wel Ruud voor deze bemoedigende woorden, die kunnen we wel gebruiken na ruim een jaar ellende! En wat ik zei wij zijn absoluut niet technisch en zien daarom door de bomen het bos niet meer.
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Sorry Ruuben natuurlijk
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Wouter Gillis »

Dag Ria,
Met die witte knop is de bestaande situtie, dus heb dan je geen voeler in de vloer nodig?
Dat is inderdaad niet nodig. Best zo laag mogelijk zetten zodat het binnen op een aanvaardbare tijd warm wordt, dat is het zuinigst. Als het erg koud is, zet je die wat hoger, wordt het warmer terug wat lager.

Groet Wouter
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Dag Wouter,

Bedankt voor je reactie en uitleg. Dan is er vast een onderdeel okay, dus het begin is er.
Fijn weekend.

Groet, Ria
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ruuben »

In het schema heb ik het idee dat de 2x 4 onderdelen niet naast elkaar horen.
Doe voeler voor de te hoge thermische temperatuur moet denk ik koelwater inlaten bij 5. Alhoewel ik dan weer niet begrijp waar al dat water heen moet.
Verder is het niet gebruikelijk het expansievat op het heetste punt in je installatie toe te passen maar aan de koude leiding; dit voor de levensduur. Ook begrijp ik niet waarom in het heetste stuk van de leiding weer in ketel beveiligingsset zit. Dat is een ontluchter, overdruk ventiel en temperatuur meter.
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Hallo Ruuben, bedankt voor je reactie. Op dit moment zijn wij in Nederland en hebben onze foto's en schema's bij ons. Weet niet of er iemand is die wil en de tijd heeft om met ons de boel te bespreken en te bekijken??? Alvast hartelijk dank.
Ria39
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2019, 14:20

Re: Houtcv probleem in de Franse Jura, wie kan helpen?

Bericht door Ria39 »

Hebben dit weekend nog de second home beurs in Utrecht bezocht om de zgn"installateur" te ontmoeten en te kijken of er iets te regelen viel, maar die man is onverbertlijk. Blijft volhouden dat ie alles goed geïnstalleerd heeft en dat ie een juridiche procedure, die we inmiddels opgestart hebben, met het volste vertrouwen tegemoet ziet!
Plaats reactie