3 weg klep goedkoop vs duurkoop

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ivobeegden85
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018, 22:13
Locatie: Limburg NL

3 weg klep goedkoop vs duurkoop

Bericht door ivobeegden85 »

Ik ben op zoek naar een 3 weg klep elektrisch 22mm aansluiting.
Gebruik deze voor het buffervat.

Ik lees veel verschillende meningen. Op ebay bieden ze deze al aan voor 20 euro. Kijk ik naar merk producten zijn een 150 euro per stuk.

Iemand advies of ervaring?
bonkelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 okt 2008, 21:08
Locatie: Omgeving Lochem

Re: 3 weg klep goedkoop vs duurkoop

Bericht door bonkelaar »

Dag Ivo,

Met elektrisch bedoel je dat de driewegklep elektrisch wordt omgeschakeld van de ene naar de andere stromingsrichting.
Ik heb alleen ervaring met Honeywell en die doen het goed. In 24 en 230 Volt verkrijgbaar, aan te sturen met een simpele thermostaat die zelf geen stroom nodig heeft. Zeer algemene dingen, vaak ook gebruikt te koop.
Als je een driewegklep wil die als mengventiel werkt heb ik enkel ervaring met Heimeier drieweg mengventielen. Je zou ze elektrisch kunnen bedienen met een stelmotor maar daar heb ik geen ervaring mee. Die van mij stel ik handmatig in met een thermostaatknop die met een aanlegvoeler de mengtemperatuur meet en regelt. Deze bestaan van Heimeier zelf maar ook van andere fabrikanten. Die van mij zijn van MNG Honeywell.
Al de spullen zijn al zo'n 13 jaar in gebruik in mijn houtgestookte CV installatie en voldoen nog prima.

Ik ben te arm om mij slechte kwaliteit te kunnen veroorloven. Als ik niet iets goeds kan kopen dan laat ik het. Rommel leidt altijd tot teleurstelling en dan moet je nog eens, inclusief alle ergernis en het gesleutel om het alsnog goed te krijgen.

Groet Jos.
ivobeegden85
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018, 22:13
Locatie: Limburg NL

Re: 3 weg klep goedkoop vs duurkoop

Bericht door ivobeegden85 »

bonkelaar schreef: 30 sep 2018, 22:24 Dag Ivo,

Met elektrisch bedoel je dat de driewegklep elektrisch wordt omgeschakeld van de ene naar de andere stromingsrichting.
Ik heb alleen ervaring met Honeywell en die doen het goed. In 24 en 230 Volt verkrijgbaar, aan te sturen met een simpele thermostaat die zelf geen stroom nodig heeft. Zeer algemene dingen, vaak ook gebruikt te koop.
Als je een driewegklep wil die als mengventiel werkt heb ik enkel ervaring met Heimeier drieweg mengventielen. Je zou ze elektrisch kunnen bedienen met een stelmotor maar daar heb ik geen ervaring mee. Die van mij stel ik handmatig in met een thermostaatknop die met een aanlegvoeler de mengtemperatuur meet en regelt. Deze bestaan van Heimeier zelf maar ook van andere fabrikanten. Die van mij zijn van MNG Honeywell.
Al de spullen zijn al zo'n 13 jaar in gebruik in mijn houtgestookte CV installatie en voldoen nog prima.

Ik ben te arm om mij slechte kwaliteit te kunnen veroorloven. Als ik niet iets goeds kan kopen dan laat ik het. Rommel leidt altijd tot teleurstelling en dan moet je nog eens, inclusief alle ergernis en het gesleutel om het alsnog goed te krijgen.

Groet Jos.
Dankje jos ik heb de 220 versie van Honeywell besteld merkte van reacties dat dit kwaliteit moet zijn.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: 3 weg klep goedkoop vs duurkoop

Bericht door Ruuben »

ivobeegden85 schreef: 26 sep 2018, 22:12 Ik ben op zoek naar een 3 weg klep elektrisch 22mm aansluiting.
Gebruik deze voor het buffervat.

Ik lees veel verschillende meningen. Op ebay bieden ze deze al aan voor 20 euro. Kijk ik naar merk producten zijn een 150 euro per stuk.

Iemand advies of ervaring?
Het is helaas waar; goedkoop is vaak duurkoop.
Ga voor de kleppen die in nederlandse cv ketels zitten.
Als je 2e hands koopt zou ik zeker altijd het binnenwerk vernieuwen; en even lekker in de azijn leggen. Op mp komen die regelmatig voorbij.
Let op dat je kleppen in de solarkring geschikt zijn voor glycol en hoge temperaturen. Maar ik heb gekozen geen kleppen in de solarkring te zetten Vroeg of laat komt echt storing.
Ik heb 1 chinese klep al vervangen na 3 jaar; motor doorgebrand op constructie euvel.
Plaats reactie