Plakken doet het allemaal. Maar als je iets vastplakt met standaard pur, kun je dit na een jaar of wat gewoon lostrekken. In mijn kruipruimte heb ik purlijm gebruikt van soudal, hier heb ik meer vertrouwen in. Dit spuit je als rupsen op de pirplaten en laat je eerst 10 minuten ofzo (staat op de bus) opstijven. Nu vastplakken dan is er ook geen ballast nodig.JantjeV8 schreef: ↑01 aug 2018, 19:39 Volgens mij is de samenstelling allemaal niet zoveel verschillend. Het plakt allemaal als de ziekte. Het verschil zit 'm vooral in het gas waarmee het op moet schuimen. Dat bepaald hoeveel het uitzet. Maar druk je je die klodders plat, dan doet het enkel nog heel erg plakken.
Bij mijn eigen dak heb ik de pirplaten wel vastgeschroefd. Lijm is leuk maar het moet 50 jaar meegaan en dan heb ik meer vertrouwen in schroeven. Koudebrug is vervelend en die zitten er dus wel maar dit vind ik minder erg dan een afgewaaid dak. EPDM heb ik meegeholpen met leggen zo hoefde er maar één dakdekker te komen. Hem heb ik wel het geheel laten afwerken.
Wat betreft de spuit: gewoon zo'n goedkoop peciaal purpistool kopen! Eens je daarmee gewerkt heb wil je nooit meer de tuitjes. Die paar tientjes verdien je met gemak terug omdat je veel zuiniger werkt. Tenminste met die tuitjes spuit ik altijd veel te veel en moet ik daarna alles wegsnijden. + De aangebroken bus moet heel snel op. Met een pistool blijft deze maanden goed.