LEEMKACHEL

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bartje
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 08:16
Locatie: ZUTPHEN
Contacteer:

LEEMKACHEL

Bericht door bartje »

Het is zover, eindelijk gaan we bouwen. Eerste hebben we heel veel gedonder met de hypotheek gehad, waardoor we het naar na vorige winter hebben moeten verplaatsen. Onze kachel wordt, met wat hulp van onze kant, gebouwd door vuurmeesters.nl. Wij hebben er voor gekozen om de kachel zo te maken dat ie twee kamers beneden verwarmt: de huiskmer en de veel kleinere kantoorkamer. De kantoorkamer wordt verwarmt door de rug van de aan de kachel aangebouwde bank. Om de stralingswarmte optimal het kantoor in te krijgen heb ik tussen beide kamers nu een groot gat, maar dat komt allemaal goed, zegt Roland. Voor een indruk van de kachel heb ik een animatie gemaakt en op het internet gezet,
let op, groot bestand http://www.mendelson.nl/kachel.html


Groeten van Bart (Zutphen)
luigi
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 dec 2007, 19:58
Locatie: Boissy St Léger ( France )
Contacteer:

Re: LEEMKACHEL

Bericht door luigi »

Hello Bart ,
Ik heb jou animatie bekeken , het ziet er puik werk uit te zijn ,deze kachel trekt heel goed op de Zefiro ( van een Fins speksteenkachel fabrikant ) .
Daar weet ik dat de afvoer van verbrande gassen onder het banket door kan alvorens in de afvoerschouw te verdwijnen ...
Maar bij jou zie ik een afvoerschouw ( als dit een schouw voorstelt ? )tussen beiden , hoe verwarm je dan de muur van die bank ?
groetjes Luigi
hello, hier ben ik , net als jullie op zoek naar ecologische alternatieve energieën , alle ideën zijn dus welkom . Zelfs combinaties kunnen tot goeie resultaten leiden .
bartje
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 08:16
Locatie: ZUTPHEN
Contacteer:

Re: LEEMKACHEL

Bericht door bartje »

waar die rook precies de pijp binnenkomt is nog niet vast. in ieder geval vanaf de bank, de rugleuning zal ook hol zijn, juist omdat die mijn kantoor moet verwarmen,
geen geld wel plannen en hoop
Plaats reactie