aanschaf bergkachel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
verhage
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2008, 15:58

aanschaf bergkachel

Bericht door verhage »

ik ben van plan een bergkachel te kopen. ik heb een oud huis van ijselsteen. van binnen betimmerd met gipsplaat en daartussen bubbelisolatie. een ruimte van 55m2.
zijn er mensen die ervaring hebben met de bergkachel. verwarmt hij goed en hoevaak moet hij opgestookt worden?. door de dubbelandigheid duurt het erg lang voor hij warmte afgeeft. hoe is de ervaring hiermee?
in de werkplaats van bergkachel stond een showmodel die er niet zo fraai uitzag. hoe zijn de afgeleverde modellen? zijn die wel netjes afgewerkt en passemd. en gelijk van kleur.
is er iemand die ervaring met een andere kleur kachel heeft. ik zou een witte kachel willen maar weet niet of deze gauw vuil wordt.
ziegraag een reaktie
jan verhage
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: aanschaf bergkachel

Bericht door kockie »

Misschien dat je dit dan een optie vindt?

Hier alvast een klein plaatje:
Afbeelding

Ik stook hem in het winterseizoen 1 maal per dag. Als ie eenmaal warm is, blijf ie ook lekker warm. Bij kou heb je als ie geod brandt al de eerste lading warmte. Ongeveer 3 uur na opstoken begint de mantel ook lekker warm te worden. Na 2 tot 3 stookbeurten (dagen dus) is ie helemaal warm.

Helaas is er vandaag een stukje uit de stuclaag gebarsten (eigen stucadoor)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie