CV-haard / architect

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
andyvand
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2016, 10:31

CV-haard / architect

Bericht door andyvand »

Beste,

Wij zijn van plan om een renovatie te doen en zouden een CV-haard willen steken (met buffervat).
Iemand ervaring mee?

En iemand die een architect kent die hier ervaring mee heeft? Want ik wil natuurlijk geen architect die dan zou vragen "bestaat dat wel?" :-)
(woning ligt in west-vlaanderen...)

Bedankt voor jullie respons !
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: CV-haard / architect

Bericht door Ruuben »

Architect Of installateur?
Voor een architect is het maar een klein onderdeel van uw renovatie lijkt me.
En installateurs die in aanmerking mogen komen zou ik een paar geslaagde referenties van opvragen. Die zijn dun gezaaid.
Waar koopt u de haard? Die weten vast de weg.
Vraag Macy eens welke je niet moet hebben. Die zit ook in uw regio.

Geen andere vragen? Welke haard wordt het?
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: CV-haard / architect

Bericht door JantjeV8 »

andyvand schreef:.
Iemand ervaring mee?
!
Je hebt nog niet veel gelezen hiero??
gunny_vds
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 nov 2010, 16:38

Re: CV-haard / architect

Bericht door gunny_vds »

Hoi Andy,
ben je van plan om dingen zelf te doen of wil je alles laten doen?
Indien je veel zelf wil / kan doen dan lees je beter eens de verschillende threads hier eens door zodat je al een idee hebt wat er allemaal bij komt kijken.
We plannen zelf een dergelijke installatie die we zelf gaan opbouwen (heb het geluk om een schoonbroer te hebben die dagelijks sanitair plaatst).

We wonen in Ichtegem en kan je wel een adres geven van installateur waar wij vroeger mee gesproken hadden (voordat we beslist hebben om het zelf te doen);
je stuurt maar een pb indien je de naam wil.

En anders vraag maar raak, genoeg mensen met veel ervaring en raad hier!
andyvand
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2016, 10:31

Re: CV-haard / architect

Bericht door andyvand »

Hey Ruuben,

Om te beginnen een architect die er toch ook iets van kent, daarna de installateur :-)
En ik dacht van een Nordic Fire te kiezen, maar blijkbaar zijn er nog andere bedrijven die zo een kachels maken, dus mijn zoektocht zal nog een stuk uitbreiden :-)

gunny_vds, alles wat met sanitair en de kachel te maken heeft zou ik laten doen, daar ken ik totaal niets van om te installeren...

En ik zal me eens verdiepen in de topics over cv-haarden hier op het forum, dan word ik hoogstwaarschijnlijk idd een stuk wijzer :-)
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: CV-haard / architect

Bericht door Johndc »

Blijkbaar heb je er totaal geen kaas van gegeten hé! Om het simpel te houden...(én een pak goedkoper). Een maat van mij heeft het neusje van de zalm staan (die momenteel in de weg staat).
Die kachel is een eigenbouw van hem en moet heus niet onderdoen voor gerenomeerde merken! Staat momenteel voor een "prikje" te koop.
Als ik jou was wist ik het wel! Afbeelding
De rest van het verhaal vind je hier http://technologieforum.forumatic.com/v ... f=9&t=1059
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: CV-haard / architect

Bericht door Ruuben »

komt hij hem ook installeren zo ver van huis? en... Michael is geen architect behalve van zijn eigen houtvergasser.
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: CV-haard / architect

Bericht door Johndc »

Zo moeilijk is dat niet hé!
Plaats reactie