martijn1984 schreef:Bij ons staat de ketel op 50 graden aanvoertemperatuur.
Retour is 20/25 graden.
De verdeler mengt bij met koud water , dit resulteert in water van 30 graden max wat in de buizen gaat. Pomp staat op stand 3 ( alpha2 , verbruikt dan 18 watt) .
Vloer word in alle vertrekken ongeveer 25 graden , wat resulteert in een ruimte temperatuur van 19 of 19,5 graden.
Moet ik er wel bij vermelden dat hij eigenlijk is aangelegd als bijverwarming. Afgelopen maandag en dinsdag moest er ook 1 radiator los.
Verder een pompschakelaar gemonteerd.
Wat is / zijn jouw exacte temperaturen? Stand 5 op de je knop betekent volgens mij een 40 graden.
Wat let je om hem op 6 of 7 te zetten? De pomp hoger zetten betekent dat de warmte zich minder af kan geven aan je vloer. Je Delta T is nu maar 3 graden. Wat is de delta T van je cv water?
Heb je een ir temperatuurmeter?
Dan kun je een goed beeld krijgen van temperaturen van bijv vloer of leidingen.
Kijk ook even achter het dopje op je retour vanuit je verdeler , hier zit een imbus , staat deze helemaal open?
Beste Martijn,
Zoals gemeld in de vorige post, de default parameter p1 (aanvoertemp, Tset) staat op 80 graden. Met de Honeywell op stand 5. De installateur dacht dat dit overeen komt met 50 graden, maar twijfelde.
Op dit moment staat de thermostaat in de woonkamer op 18 graden, zoals gezegd de Honeywell op stand 5, actuele aanvoer temp CV is 42 graden (leiding handwarm) en retour 31 graden (voelt niet warm aan). Temp van het mengwater is 22 graden.
Honeywell op stand 6 of 7 lukt niet ivm beveiliging.
Ik heb vandaag een IR thermometer besteld, zal toch meer inzicht moeten krijgen in temperaturen van meerdere zaken.
Retour van de verdeler gecontroleerd, de imbus staat inderdaad helemaal open.
groeten, Harold