T-stuk met deksel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

walter vaes
Berichten: 221
Lid geworden op: 20 jul 2006, 12:28
Locatie: houthalen
Contacteer:

Re: T-stuk met deksel

Bericht door walter vaes »

ik had het eigenlijk over de 70X70 versies, van de grotere modellen daarvan, moeten er toch al meer gemaakt zijn.
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: T-stuk met deksel

Bericht door peterberg »

Leon schreef:Wat is de warmtecapaciteit, en het gewicht van de nieuwe versie met de drie kanalen?
Leon, de capaciteit van de versie die Klaas2 noemt is 3,5 kw/u gemideld over een etmaal. De versie die jij hebt besteld is 2,9 kw/u. Maal 24 uur is 70,5 kw/u per etmaal. (Ik hoop dat ik nu wel de juiste terminologie gebruik.) Voor de ruimte die jij wilt verwarmen is dat ruimschoots voldoende.
Is de mantel ook met zwaluwstaart-verbindingen, of moet er, net zoals bij Kockie, ook een mantel omheen gemaakt worden?
Is de kostprijs ook reeds bekent?
De hele kachel ziet eruit als een grotere broer van de basisversie. Dus ook met de zwaluwstaarten. Er is een keus, mantel erbij nemen of zelf mantel metselen. Kostprijs is nog niet bekend voor zover ik weet, de eerste complete moet nog gemaakt worden.
En als klap op de vuurpijl: ik ben bezig een mogelijke optie voor een van de grotere versies uit te werken met een uitgang bovenop. In feite wordt het achterste tegenstroom kanaal dan een stijgkanaal. Maar de interne veranderingen worden nogal ingrijpend, dus is het helemaal niet zeker of het ook leverbaar wordt. En weer een paar mallen erbij, waarvan eentje een ingewikkeld rotding die ik gelukkig zelf niet hoef te maken...
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: T-stuk met deksel

Bericht door peterberg »

walter vaes schreef:ik had het eigenlijk over de 70X70 versies, van de grotere modellen daarvan, moeten er toch al meer gemaakt zijn.
Hi Walter,
Oh, die versie! Ja, daar zijn meer foto's van denk ik. Ik heb er hier eentje die in de werkplaats van Concrete staat. De eerste op deze manier aangepast, een proefopstelling dus. Omdat het deed wat het moest doen is-tie gewoon blijven staan...
kachelmetkop.jpg
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Plaats reactie