zelfbouw doorstroom verwarmer tapwater

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

JantjeV8

Re: zelfbouw doorstroom verwarmer tapwater

Bericht door JantjeV8 » 30 dec 2015, 16:48

Voor je je handen vies gaat maken in je tuin, een paar blokjes hout onder een pannetje water..

SanderL

Bericht door SanderL » 30 dec 2015, 18:28

Als je het niet erg vind om een paar minuten op het warme water te wachten, dan zou je ook in een geïsoleerde bak een bepaalde hoeveelheid water op kunnen warmen. Daarna via een pomp handen wassen.
Je hebt dan niet de stilstand verliezen van een normale boiler en ook niet het verlies als je 400 ampere door een geleider laat lopen.

swake

Bericht door swake » 30 dec 2015, 19:08

Of een paar meter, liefst zwarte, tuinleiding of dergelijke op het dak van dat tuinhuisje vastmaken. Om handen te wassen is er niet zoveel water nodig en die leiding alleen is al genoeg.

Pieke

Bericht door Pieke » 30 dec 2015, 20:05

Gewoon dat 140 W/12 volt theekopje-verwarmer uit China laten komen, dan ben je klaar. Is ook het voordeligste wat hier is voorbij gekomen.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.

kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie » 30 dec 2015, 21:03

Nog eenvoudiger is het om de wensen bij te stellen. Handen wassen met koud water. Spaart stroom en een complexe installatie.

Ik zou alleen om af en toe de handen te wassen niet zo moeilijk doen. Dan was ik het ergste er in de schuur wel af met koud water en indien nodig in huis de rest met warm water.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.

ruurd

Bericht door ruurd » 30 dec 2015, 21:20

De wet van peukerd ben ik bekend mee, maar is niet iets waar ik me echt druk om maak. De 2 groote "killer's" van accu's zijn met op nummer 1 diep ontladding, 1 keer "plat" en je kunt ze weg donderen en op 2 te hoge laadspanning.
In de praktijk maak ik dat te vaak mee, de meeste scheepen liggen bijna continu aan de walstroom en vaak zijn de acculaders niet ingesteld op de juiste waarde en/of accu type met als gevolg dat de accu's te snel droogkoken.
Een goed geladen en onderhouden accu kan best wel wat mishandeling doorstaan, grote omvormers zijn al standaard aan boord. Magnetrons, koffie zet apparaaten, bedenk het maar alles staat erop, veel kortstondige hoge stromen komen veel voor.
Dus die 300 ampere die ik nodig had voor ong. een minuutje of drie is niet iets waar ik me zo druk om maak :)

Het handen was probleem word opgelost met een propaangeiser deze had ik nog liggen, ik wil/wou het liefst naar elektrisch omdat ik liever niet met gasflessen rond loop.

Plaats reactie