Mijn nieuwe goedkope verwarming

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

N.Andrjoestsenko
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2015, 14:38

Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door N.Andrjoestsenko »

Ik stel u een technisch toestel voor. Er over discuteren wil ik niet.
Wie Technische vragen heeft, zal ik antwoorden.

Over de verdere resultaten zal ik u op de hoogte houden. Op de video is te zien dat dit effectiever is dat de water verwarmers die nu op de markt zijn. Dit toestel heeft minimale zelf kosten, en is heel betrouwbaar, aangezien er niks in zit wat kan breken.

Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door Ruuben »

Is het rendement te vergroten door een grotere stalen kern?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door kockie »

Ok, technische vraag: hoeveel stroom(kW) stop je erin en hoeveel warmte (kW)komt eruit
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door swake »

N.Andrjoestsenko schreef:Op de video is te zien dat dit effectiever is dat de water verwarmers die nu op de markt zij
Hoeveel effectiever is het, met andere woorden, welk rendement haalt dit apparaat?
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door Joepie »

Welke technische toepassingen stelt u zich voor? Doorstroomboiler, CV ondersteuning?

Een traditioneel elektrisch verwarmingselement heeft een COP van 1. Wat doet de uwe?
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door JantjeV8 »

Zou u eens een temperatuurmeter in het water willen hangen? Ik zie geen stoom?? Borrelt het water niet vanwege de geluidsgolven die er door gestuurd worden?

Pas trouwens wel op, u hebt een blote stroomdraad daar liggen en laat er het water overheen borrelen..
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door Paul Joosten »

Hoe sluit je dit aan op de rest van het systeem, zonder dat het elektrische problemen (kortsluiting) oplevert? Je wilt geen CV-delen in je huis die onder spanning staan...
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door swake »

Na de inductie-kookplaat nu ook een inductie-waterverwarmer
Paul Joosten schreef:Hoe sluit je dit aan op de rest van het systeem, zonder dat het elektrische problemen (kortsluiting) oplevert? Je wilt geen CV-delen in je huis die onder spanning staan...
Ik denk eerder dat het enkel voor sanitair warm water is. Het kriebelt dan een beetje onder de douche wat er voor zorgt dat je er maar zeer kort wil onder staan en zo heel veel water en energie gaat besparen.

Het idee is interessant was het omkeerbaar, ttz steek er stoom in en er komt stroom uit.
Ventoux
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jun 2014, 16:21

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door Ventoux »

Interessant topic, blijf ik zeker volgen!.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door Ruuben »

N.Andrjoestsenko schreef:Ik stel u een technisch toestel voor. Er over discuteren wil ik niet.
Wie Technische vragen heeft, zal ik antwoorden.

Over de verdere resultaten zal ik u op de hoogte houden. Op de video is te zien dat dit effectiever is dat de water verwarmers die nu op de markt zijn. Dit toestel heeft minimale zelf kosten, en is heel betrouwbaar, aangezien er niks in zit wat kan breken.

Was dit ook de oorzaak van de server storing?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door kockie »

Nee, dat was vermoedelijk voor een gedeelte pebkac.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
marini
Berichten: 323
Lid geworden op: 10 okt 2013, 08:57

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door marini »

het grappige is dat ik op die manier lang geleden een puntlasapparaat heb gemaakt,
dat ding gaf enkele 10tallen ampères aan de de secundaire , je water heeft dus wel degelijk kans om te verwarmen....

Voor diegene die op ideeen komen, een microgolf apparaat heeft in normale conditie HOOGspanning nodig om te werken.
De secundaire van zo'n toestel (die met veel windingen) heeft ook condensators die niet altijd direct leeglopen.
Zoals ook in de video aangehaald is die dus verwijderd en vervangen door een kortgesloten koperen buis met euh zonder water...
Bij onvoldoende kennis dus beter niet demonteren...
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door Joepie »

N.Andrjoestsenko schreef:Ik stel u een technisch toestel voor. Er over discuteren wil ik niet.
Wie Technische vragen heeft, zal ik antwoorden.
Na ongeveer anderhalve week is de nieuwsgierigheid groot. Er is een aantal vragen gesteld die u zou kunnen beantwoorden. U geeft aan niet te willen discussiëren, maar dat is lastig op een forum. Een forum is immers een medium waar talloze personen - met meer en minder specifieke kennis - actief zijn en waarbij het zeker niet is uitgesloten dat hun inzichten u verder kunnen helpen.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
N.Andrjoestsenko
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2015, 14:38

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door N.Andrjoestsenko »

Ik heb alles gelezen en hier zijn mijn antwoorden:

Als je de kern vergroot dan gaat het water ook sneller koken.

Hoeveel stroom ik er in stop is op deze video te zien:




en hoeveel warmte er uit komt, dat kan ik helaas niet berekenen.

Wat het rendement is kan je ongeveer afleiden van de video's.

Nu wil ik de primare wikkeling in resonans, dit zou de gebuiken in KW ongeveer met 30% laten dalen, en ook wil ik proberen de frequentie met 100/200Hz verhogen.
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Mijn nieuwe goedkope verwarming

Bericht door Pieke »

N.Andrjoestsenko schreef:
en hoeveel warmte er uit komt, dat kan ik helaas niet berekenen.
Please allow me....

Ik zie dat u er 650 Wh instopt.In het tweede filmpjes is te zien dat u aanvangt met een temp. van 16 graden, na 3 minuten heeft één liter een delta T van 19 graden en na 4 minuten een delta T van 24 graden bereikt. In theorie zou u met uw apparaat dus in één uur 20 liter water een delta T kunnen bereiken van 19 graden en met 15 liter water een delta T van 24 kunnen halen.Eenvoudig rekensommetje 20x19x1.16=440 Watt, 15x24x1.16=417 Watt. Uw output is dus lager dan uw input.

Mythbusted
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Plaats reactie