Dalende druk in cv-ketel: Luchtbel of niet?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Larsenmel
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 okt 2015, 16:48

Re: Dalende druk in cv-ketel: Luchtbel of niet?

Bericht door Larsenmel »

Expansievat vervangen, en daarna alles ontluchten. Vervolgens laten draaien, en na een week weer ontluchten.
Lach niet om de keuzes van je vrouw, jij bent er een van.
Gebruikersavatar
TLS
Berichten: 450
Lid geworden op: 08 okt 2014, 11:26
Locatie: East-Flanders

Re: Dalende druk in cv-ketel: Luchtbel of niet?

Bericht door TLS »

ikzelf heb -als leek- net m'n cv vernieuwd, andere thermostaatkranen gestoken, mazoutketel vervangen.
Wat mij betreft is het probleem van drukverlies niet op te lossen met expensievat.

Nergens mag je ook maar enige vochtigheid voelen, koppelingen die vochtig zijn opnieuw doen zou ik zeggen...

Ik weet niet of je met pers-of schroefkoppelingen werkt, maar in geval van dit laatste bleek het oude 'vlas' en vet beter dan die locktide troep.

er bestaat ook een 'lekstopper' om in je circuit te doen, maar als je bijna alle druk kwijt bent na een paar dagen zou ik de oorzaak aanpakken.
8kWp, 27kWh lifePO4 batt.,3F 10kW hybride inverter, Duco balansvent., Lucht-water WP 8kWth, 1500l buffer, putboring, bad/douche op regen/putwater, CV-houtkachel, µ-WKK 10kWel(under development), Nissan Leaf 40kWh, el. offgrid(under development).
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Dalende druk in cv-ketel: Luchtbel of niet?

Bericht door swake »

TLS schreef:het oude 'vlas' en vet beter dan die locktide troep
+1, zelfs +10
PTFE (teflon tape in de volksmond) werkt ook redelijk goed, maar dat hangt dan weer van het type verbinding af.
TLS schreef:Nergens mag je ook maar enige vochtigheid voelen
Klopt als een bus. Nu werd hier een opmerking gemaakt dat het wel eens kan zijn dat het pas begint te lekken wanneer de waterdruk oploopt (omdat het expansievat niet werkt). En dat vind ik wel een belangrijke en nuttige opmerking. Eigenlijk is het ook goed dat het dan begint te lekken, zo springt de boel niet of blazen de radiatoren niet op.
Plaats reactie