Rondo: een grundofen, mooi, maar...

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

maarten
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2008, 22:30
Locatie: dordrecht

Re: Rondo: een grundofen, mooi, maar...

Bericht door maarten »

walter,
van Kees v/d Berg mogenvernemen dat er laat in dit jaar een kachel komt met de uitlaat boven op.
dit zou een zwaarder ,in capaciteit, model zijn en in elk geval niets voor mij met mijn kamertje van >35 m2.
wel jammer want ik heb hem ook liever met pijp boven , met pijp achter komt de kachel >15 cm verder naar voor mijn kleine kamer in.
grt Maarten
walter vaes
Berichten: 221
Lid geworden op: 20 jul 2006, 12:28
Locatie: houthalen
Contacteer:

Re: Rondo: een grundofen, mooi, maar...

Bericht door walter vaes »

tja het zwaarder model is voor ons spijtig genoeg te duur.
Je zegt dat bij jouw de pijp 15 cm van de muur staat.
Ik dacht dat de kachel 30 cm v/d muur moest staan en 25 cm als men een T stuk gebruikt.
maarten
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2008, 22:30
Locatie: dordrecht

Re: Rondo: een grundofen, mooi, maar...

Bericht door maarten »

n kwestie van eigenwijs zijn Walter,
ik wil niet verder naar voren komen met de kachel dan + - 87 cm van de muur , ik maak van een pijp een t stuk door er een sprant op te lassen/klinken of...... , hangt van de te bemachtigen pijp af . liefst roest vast natuurlijk , dat word even zoeken op de sloop.

de handels modellen van T - stukken geven algauw wat meer afstand op

het is beter om de kachel verder v/d muur te plaatsen voor een beter rendement maar dan moet je ook genoeg ruimte hebben en deze kachel neemt met zijn 70 cm + 15 cm naar mijn idee al genoeg ruimte in beslag.

en ik bedoelde dat met een pijp bovenop dat er dus geen pijp aan de achterkant zit , en dus de kachel meer naar achter zou kunnen.

grt Maarten
Plaats reactie