vaste kosten zonnepanelen

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4035
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: vaste kosten zonnepanelen

Bericht door JantjeV8 »

Maar hoe weet je nu zeker dat dat kilowattje wat nu door je stopcontact naar buiten komt, ook werkelijk een paar uur geleden nog een zonnestraal was?
pelletpower
Berichten: 3311
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: vaste kosten zonnepanelen

Bericht door pelletpower »

Allemaal goed en wel. Het blijven persoonlijke keuzes. Voor ons is het belangrijk het idee te hebben wat onafhankelijker te worden van de buitenwereld. ALS de salderingsregeling afgeschaft gaat worden, staat de deur wagenwijd open voor off grid. Hebben we de (inmiddels 2 keer) afgeschreven panelen niet, dan zijn we helemaal overgeleverd aan de grillen van ik weet niet wat.

Het is slechts voor weinigen weggelegd te leven als DJ (respect). Zijn weg is begonnen met het streven naar zelfvoorziening. Onze weg proberen we in te slaan, en dat op verschillende manieren. De keus is dan zonder twijfel zelfopwek en besparen. En ook in die volgorde. Bij een hypotheek van een half miljoen hoort ook het bijbehorende comfort. Daar ga ik nog geen half stapje voor terug doen. Het wordt anders in een hutje op de hei (in ons geval polder), daar zijn we bereid te experimenteren en in te leveren. Daar komt naar verwachting een hoop voor terug.

Als laatste wil ik er nog aan toevoegen dat keuzes gebaseerd op angst (saldering gaat verdwijnen) slechte keuzes zijn. Als je je laat leiden door angst blijf je je leven lang twijfelen. Je moet op zoek naar kansen als je wat wilt bereiken.
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: vaste kosten zonnepanelen

Bericht door holtere »

hopla, in de tang
Gaat er iets veranderen dan? Denk je soms dat je nu niet in de tang zit....

grz,
Holtere
Plaats reactie