Hout CV wordt niet warm

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Hout CV wordt niet warm

Bericht door Sputnik »

Ik heb het gevoel dat er ergens een miscommunicatie ontstaat, laten we het gezellig houden 8)

@ingmar89: bedankt voor de tip! Na inlezen lijkt het er inderdaad op dat het geheel niet (goed) waterzijdig ingeregeld is. De serre en hal2 worden kneiterheet, terwijl de rest in mindere mate / helemaal niet. Maar het vreemde: bij stoken op gas worden de radiatoren evenredig warm. Valt dit te verklaren?

@peer: ik ga de voeler dichter op de kachel monteren en de activatietemperatuur iets verlagen. Dan wordt de kachel minder heet alvorens er gepompt wordt.

@pelletpower: voor wat betreft de blauwe lijntjes tussen de "ringleiding", dit klopt. Ik dacht dat het systeem hier water doorliet naar de koude kant. Dit is echter niet zo, het zijn stalen ophangbuisjes, die heet worden. Maar voor zover ik het nu kan beoordelen zijn ze massief. Wat mij betreft hoeft een ringleiding ook geen probleem te zijn, aangezien het bij gas CV prima werkt.

@GTV6: heeft je post betrekking op mij? Of is dit resultaat van een eerdere discussie over een situatie die hier ook van toepassing kan zijn?
Plaats reactie