Vloer isoleren rendabel?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

elsloo
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2015, 08:11

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door elsloo »

Nou die vloer komt er wel uit. Geen probleem. Gewoon werken en dan komt het wel goed. De nieuwe vloer erin is wat lastiger. Ik wil de beton zelf maken dus moet ik met de kruiwagen over de staalmatten rijden. Tja hoe ga ik dat oplossen. Ook moet ik er voor zorgen dat de afwerkvloer niet gaat scheuren als ik nog isolatie tussen de werkvloer en vloerwarming ga leggen. Dat zijn de grootste problemen. Financieel is de isolatie en de vloerverwarming het duurste. Ik denk toch dat ik het ga doen. En dan zorgen dat ik hier blijf wonen, want anders is het natuurlijk zonde :D
gewoon peter
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2013, 23:05
Locatie: Hoorn

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door gewoon peter »

En als je het slopen zelf gaat doen, dan raad ik je aan om toch maar een zo zwaar mogelijke kango te huren, of beter nog als het een flinke oppervlakte is, een zware lucht hamer en grote compressor.
De luchthamer met compressor is het duurst, maar werkt het lichst en dus het snelst.
Maar houd er rekening mee dat je een zeer goede conditie moet hebben, en beter nog gewend om fysieke arbeid te verrichten, want het blijft zwaar.

Peter.
elsloo
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2015, 08:11

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door elsloo »

Ik heb vroeger in mijn studententijd als handlanger bij een bouwbedrijf gewerkt. Het "dom" werk ken ik wel. Bij specialere zaken weet ik het soms net niet. Dan moet ik op internet en fora zoeken hoe het nou precies moet.
gewoon peter
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2013, 23:05
Locatie: Hoorn

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door gewoon peter »

Ah, dan is het werk al half gedaan, :lol:
wbe
Berichten: 239
Lid geworden op: 15 dec 2014, 10:54

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door wbe »

ik heb alles ff snel doorgelezen maar wat voor afwerking wil je eigenlijk op de vloer?

groet watze
elsloo
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2015, 08:11

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door elsloo »

Op de vloer in woonkamer komen eiken planken van 20mm dik. In de keuken komen dubbel hard gebakken Mosa tegels van 15*15 cm.

Groeten,
Gebruikersavatar
Heron
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2015, 16:59

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door Heron »

Toch nog een vervolgvraag op dit onderwerp met een vraag:
heb je het al uitgevoerd en zo ja, hoe heb je de overgangen (koudebruggen) getackeld?
Dat is namelijk een van mijn grootste problemen: ik kan die vloer er wel uit hameren en een nieuwe erin leggen, maar de muren zijn netjes op een fundering gebouwd (denk randfundering), maar dat kan ik er natuurlijk niet uitslaan en ik ben bang dat als ik de rest netjes isoleer dat ik daar dan koudebruggen krijg met alle gevolgen van dien.
Ik ben benieuwd naar je antwoord/ jullie tips.
elsloo
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 feb 2015, 08:11

Re: Vloer isoleren rendabel?

Bericht door elsloo »

Ik heb de oude vloer inmiddels eruit gehaald en een nieuwe erin gelegd. De langs de randen heb ik schuimranden van 0.5 cm gezet. Hierdoor maakt de vloer geen contact met de fundering en de muren. Volgens mij zijn de koudebruggen zo ook weggewerkt.
Plaats reactie