Flammen Pilot

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

sprokkelhout
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2014, 18:18

Re: Flammen Pilot

Bericht door sprokkelhout »

dormos schreef:Heb nog even het forum doorgespit, maar telkens wordt de naam zonder -n gespeld. Na "ontmaskering" ineens met.
Via Google geen enkel hit op "Lodewijk Rondenboom", en ook niet op "Rondenboom". Wel apart dat er verder niemand zo lijkt te heten. Zit wat mij betreft toch wel een luchtje aan.

Groet,

Hans
Ik heb per ongelijk een n ingetoetst op het kleine toetsenbord van mij i-pad.
Bedankt voor je opmerkzaamheid, maar van "ontmaskering" is dus geen sprake.
Ik zal mijn vorige bericht even aanpassen.


groet,
Lodewijk Rondeboom
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Flammen Pilot

Bericht door dormos »

http://vaarkamp.nl/nieuwsbrief/dec12.pdf

Pagina 6.

http://www.ovdebroeklanden.nl/pages/ver ... de-dellen/

Excuses lijken me gepast...

De ander Lodwijk Rondeboom is erg aanwezig op internet, maar er zijn er dus meer...

Groet,

Hans
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Flammen Pilot

Bericht door deleted »

Inderdaad,

Forumbeheer heeft me inmiddels ook bevestigd dat het hier niet de marketeer Lodewijk Rondeboom betreft, maar een andere Heer Lodewijk Rondeboom, ondermeer auteur van dit werkje: http://www.ijsselacademie.nl/index.php? ... &Itemid=30

Vandaar hierbij ook mijn excuses.

De FP ga ik voorlopig nog niet kopen, maar dat boekje ga ik wel eens zoeken.


G
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Flammen Pilot

Bericht door kockie »

Ik sluit Gandalf's excuses aan. Er is duidelijk sprake van naamsverwisseling/verwarring.

Misschien zijn we door diverse marketingtrucjes die we de afgelopen jaren al meegemaakt hebben teveel op onze hoede. Deze strekten van wasmiddelen tot aan ledlampen evv. We vinden het namelijk bijzonder vervelend als ons (commerciële) reclamevrije forum wordt volgespamd met allerlei zooi.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
TLS
Berichten: 450
Lid geworden op: 08 okt 2014, 11:26
Locatie: East-Flanders

Re: Flammen Pilot

Bericht door TLS »

Sappig (off)toppic...

Die flammenpilot lijkt me een ingewikkeld tuig om je enkel te vertellen wanneer je hout moet bijleggen. Mijns inziens kan je dit evengoed met een thermometer op je kachel, zeker bij eenvoudige kachels die vrij grote temperatuursgradrienten optekenen...

Moest zo'n flammenpilot effectief kunnen ingrijpen op het verbrandingsproces door primaire/secundaire lucht te regelen adhv CO,lambda, rooktemp, of zelfs lichtspectrum van de vlammen zou ik er wel in geloven dat dit een echte bijdrage kan zijn voor het milieu. Maar nu zie ik het meer als (mooi gestyled en in de markt gezet overigens) gadget voor de zondagsbrander. No offence voor wie er een heeft, 's zondags een fancy vuurtje stoken kan ook leuk zijn..
8kWp, 27kWh lifePO4 batt.,3F 10kW hybride inverter, Duco balansvent., Lucht-water WP 8kWth, 1500l buffer, putboring, bad/douche op regen/putwater, CV-houtkachel, µ-WKK 10kWel(under development), Nissan Leaf 40kWh, el. offgrid(under development).
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Flammen Pilot

Bericht door JantjeV8 »

Ja, maar voor die gelegenheidstoker heeft die 25% besparing weinig nut.
Plaats reactie