Willen jullie a.u.b. meedenken.

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Willen jullie a.u.b. meedenken.

Bericht door Anne2 »

Tim ik zei dat de verkopers een tegenvoorstel deden, dat betekent dat ik ook een voorstel had gedaan. Makelaar zei een bedrag tijdens de bezichtiging en ik deed daarop een bod, toen was het onder bod.

Enfin de "andere kopers" wilde het niet. Ik zocht contact met de eigenaren om te vragen hoe het ervoor stond. Zij hadden niemand ik vertelde dat ik nog steeds geïnteresseerd was en deed een hoger bod. Maar elke keer als ik een bod doe gaat de vraagprijs omhoog i.p.v. naar beneden. Beetje raar verhaal, 1e keer hadden zij dachten zij een andere koper. En nu hebben ze een koper voor de grond en denken ze het huis duurder te kunnen verkopen dan ik met één koop samen.

Dan is het nu echt van de baan.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Willen jullie a.u.b. meedenken.

Bericht door Sandman79 »

Dat is idd een vreemd verhaal, normaal zoeken beide partijen toenadering, als jij een bod doet, kan de tegenpartij een tegenbod doen, jouw richting uit, een hogere vraagprijs dan gaan vragen is wel heel raar.
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Willen jullie a.u.b. meedenken.

Bericht door Pieke »

Sandman79 schreef:Dat is idd een vreemd verhaal, normaal zoeken beide partijen toenadering, als jij een bod doet, kan de tegenpartij een tegenbod doen, jouw richting uit, een hogere vraagprijs dan gaan vragen is wel heel raar.
Wellicht hebben ze meegelezen..... :wink:
Anne2 schreef:Ik ben helemaal verliefd op een huis
Anne2 schreef: Maar ik denk heel serieus over dit huis.
Ik ken het gevoel, een droomhuisje op het oog hebben en dat de koop vervolgens afketst.Maar ook bij mij is er iets anders op mijn pad gekomen.Dus houd hoop!!

S6 Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Willen jullie a.u.b. meedenken.

Bericht door OBL-Rien »

Anne2 schreef:Zij hadden niemand ik vertelde dat ik nog steeds geïnteresseerd was en deed een hoger bod. Maar elke keer als ik een bod doe gaat de vraagprijs omhoog i.p.v. naar beneden.
Niet fair, maar wel gebruikelijk onder een bepaald soort verkopers.
Ik zou zeggen: blijf bij je eerste bod. Dat was waarschijnlijk al te hoog...

Nu de woningmarkt weer ietsje aantrekt denken een aantal mensen snel hun prijs te moeten verhogen. Persoonlijk geloof ik dat dit een tijdelijke opleving is die voor einde 2015 weer plaats zal maken voor een daling.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Willen jullie a.u.b. meedenken.

Bericht door Tim »

Anne,

De vraag is of het nu nog steeds te koop staat.

Zo ja, dan werd je gewoon bij de neus genomen. Het is wel erg toevallig dat die andere bieder niet doorzet of aan zijn hogere bod gehouden wordt door de makelaar.

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Willen jullie a.u.b. meedenken.

Bericht door Dutch John »

Ik sluit mij aan bij Rien. De lucht is er nog lang niet uit. Zeker woningen in het buitengebied zullen uiteindelijk nog diep door de knieën gaan, voordat ze geliefder worden bij het grote publiek. Mijn mening is dat die woningen eerder weer in prijs gaan stijgen door geldontwaarding, dan door toenemende vraag.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie