Kachelbouwdagen 2013: de catering

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door peterberg »

Er zijn een paar mensen naar voren gekomen die de catering willen trekken voor de twee dagen dat de workshop naar verwachting gaat duren. Dat zijn Dano en Ysbrand, waarvan de laatste nog niet geregistreerd is op het forum. Uiteraard hebben ze veel goede wil maar ook veel vragen. Hieronder volgen er een paar, er zijn vast wel mensen die ze kunnen beantwoorden.

1) wat bedoel je met aankondigen chef status op het forum? Waar zou ik dat moeten doen..

Hier dus, ik heb het alvast maar gedaan. Mag ik jullie allemaal voorstellen: Daan en Ysbrand, forumchef de cuisine voor de duur van de workshop.

2) Is het de bedoeling dat ik biologisch eten haal of mag het bijv. ook ook van de Lidl en de gewone bakker?

3) wie de penningmeester is met email. Dan kan ik hem/haar voorleggen dat ik dus al wat eten koop en of dat ok is. En wat bijv. het budget is.

4) Hoeveel deelnemers/eters er zijn?

Hou het even op een stuk of dertig, dan zit je goed. Eigenlijk is de groep al te groot, verzoeken om een plekje kunnen dus niet meer gehonoreerd worden tenzij de persoon in kwestie iets heel essentieels meebrengt of de forum leiding omkoopt.

5) Hoe zit het met pannen en schalen?

6) Hoe zit het met fornuis/oven e.d.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door ritsaert snijder »

Als penningmeester stuur ik Dano een pb!
Ritsaert
groet!

Ritsaert
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door Sandman79 »

zoals gezegd, ik heb 2 grote ketels en 2 gasvuren, ik trek straks eventjes fotokes, dat ze weten waaraan ze zich kunnen verwachten, ik heb ook nog een fles gas met een deel gas op, ik geloof ook dat tim nog een gasfles met gas op had staan...
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door benthuis »

Klinkt goed, kunne we tussendoor nog een lekker biertje maken....
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
dano
Berichten: 90
Lid geworden op: 13 mar 2013, 09:38

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door dano »

Hallo mensen!

Fijn dat we er bij kunnen zijn. Ben erg nieuwsgierig. Een kachel bouwen gaat beter op een gevulde maag daarom zullen we met aandacht het eten en drinken verzorgen.

Wat ik nu heb aan gerei:
- 2 elektrische bakplaten van ongeveer 90cm bij 30cm
- 1 tosti ijzer, broodrooster
- 1 of 2 wat grotere pannen

Er mist dus nogal wat om voor 30 man eten en drinken te verzorgen, maar ik zag al wel wat gerei langskomen. Wellicht is het handig een centrale inventarislijst te maken met daarop wat we hebben en wat nog niet. Is daar een handige oplossing voor Peter?

Voorstel:
zat: aankomst met thee/koffie
zat: lunch aanvang 12:30; lopend buffet: brood met beleg en soep, thee/sap (tosti's, eieren kunnen zelf gebakken worden)
zat: tussendoor 15:30; tosti/pannenkoek met thee/koffie
zat: diner aanvang 19:00; stampot of chili (met turks brood, patat, gekookte aardappels), salade, dessert (yoghurt en vla o.id)
zon: ontbijt aanvang 8:30; lopend buffet: brood met beleg, eieren met spek, brood met beleg, thee/sap/koffie
zon: lunch aanvang 12:30 lopend buffet: brood met beleg en soep, thee/sap
zon: tussendoor 15:30; tosti/pannenkoek met thee/koffie

Ik ga er vanuit dat iedereen zelf zijn eigen: bestek, bord en mok meebrengt. Eventueel dessert/soep kommetje.

Zondag ben ik tot 15:00 beschikbaar. Daarna ga ik de verjaardag van m'n dochter vieren.

Het verzorgen van het eten en drinken moet in redelijkheid gaan met de aandacht (tijd) die ook wij kunnen spenderen aan het kachelbouwen. Dus hulp is welkom.

groeten,

Daan Ooms
Laatst gewijzigd door dano op 19 mar 2013, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Zoete inval
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:52

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door Zoete inval »

Ik zat even je lijst door te nemen, maar als je steeds dingen wil bakken voor 30 pers. is dat erg arbeidsintensief, want je moet toch tenminste het dubbele aantal rekenen met tosti's en pannekoeken.
Tip: cake's, koek en hartige taart kun je voorbereiden en op de dag zelf zo uit de koeling halen en serveren.
Als je stamppotten maakt en het vlees apart serveert is dat ook een kwestie van warm maken en serveren.
Scheelt je veel tijd tijdens de dagen dat de workshops gegeven worden.
Ook een schaal broodjes en een pan knakworsten of een (maaltijd)salade serveert heel makkelijk weg. Als het echt 30 deelnemers worden wil je echt niet steeds aan het bakken zijn, daardoor mis je echt te veel. Daarnaast moet je of alles gaan warm houden totdat alles klaar is, of 30 man moeten wachten vanaf de eerste lichting warm eten, totdat iedereen gehad heeft. Kost ook veel tijd..
Lexxie
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 mar 2013, 10:00
Locatie: Lemelerveld

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door Lexxie »

Ik wil me wel aanbieden om te helpen als extra handje nodig is, natuurlijk ook flink wat meekrijgen van de kachelbouw.

Heb ook een frituurpan in de aanbieding van 4 liter hier kan je goed broodje hamburger bijvoorbeeld mee maken.
Heb een pasje van de makro als deze handig is.

Tevens kan ik misschien bij mijn oude scoutinggroep z'n warmhoud ding (ben naam even kwijt) waar je heel goed stampot in warm kan houden. Buitenmantal moet je vullen met warm water kan zeker wel voor 30man eten in kwijt. Stampot andijvie bijvoorbeeld, hoef je alleen aardappels te koken en prakken en iets van worst klaarmaken. Scheelt veel werk.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door 12much »

warmhoud ding (ben naam even kwijt)
Au bain marie - apparaten. Daar heb ik er ook nog twee dubbele van, (2x3 liter en 2x6 liter) een 10 liter stoompan of water koker neem ik sowieso mee, al is het maar om afwaswater te maken, koffiezetapparaat, twee grote thermoskannen en misschien wel 4 (dat zijn 2x15 of 2x30 koppen koffie of thee plus 2x12 op de machine), een dwangmenger en een paar cementtroggen voor het leem, kunnen we ook voor deeg of stamppot gebruiken :lol: een halve fles gas, gedeelte staat natuurlijk al in het lijstje van Peter.

Ik heb ook nog een vuurijzer voor tosties en een tostieapparaat waar twee dubbele boterhammen in kunnen, meenemen?

Daan en Ysbrand, leuk dat jullie kar een beetje gaan trekken, gelukkig zijn er nog handen genoeg om te helpen, welkom.
Never burn faster than your Wocket.
Lexxie
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 mar 2013, 10:00
Locatie: Lemelerveld

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door Lexxie »

Gamel was de naam en ziet er zo uit
Afbeelding
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door gerard »

@Kockie,
Ik heb de vorige forumdag een stapeltje soepkommen meegenomen en er een gedeelte van achtergelaten. Zijn deze er nog en zo ja, hoeveel?
groet,
Gerard
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door 12much »

@Lexxie:

je zei toch scouting? Niet per ongeluk vergeten in te leveren toen je afzwaaide :lol: :lol: Moorddadige dingen zijn dat, zeker meenemen. Ik ben jaloers....
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door kockie »

Soepkommen.... ik ga zo even kijken.... Ik heb ze niet weggehaald, dan zouden ze er nog moeten zijn,
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
dano
Berichten: 90
Lid geworden op: 13 mar 2013, 09:38

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door dano »

@Zoete inval
Mijn idee was om de chili de vrijdag ervoor te maken. Das alleen opwarmen dus. Net als de soep. Is er iemand die van te voren een grote pan soep wil maken?
Dus dan hoeven alleen aardappels geschild te worden gekookt en patat bakken, en de salade mixen (wellicht is appelmoes een idee)..
M.b.t. tot de pannenkoeken kan ik er zeker 6 tegelijk bakken op de bakschalen dus dat schiet op. Dat kost mij dan de pauze.
Ik heb een tosti ijzer en ik zag er meer langskomen dus als we er 4-5 hebben ofzo dan is dat zo 8 tosti's per keer..
Broodjes knakworst kan ook prima.
Zoete inval wellicht wil jij een hartige taart bakken of een cake, die kan dan zo geserveerd worden en dat scheelt inderdaad tijd ;)

@Lexxie
Tof dat je wil helpen.
Neem mee die frituurpan, net als die warmhoudpannen.
Makropas heb ik ook, maar de Makro vind ik nogal duur..

@12much
Bedankt.
Alles meenemen zou ik zeggen

Ik zou graag een lijst gaan maken wat er van wie mee komt zodat er wat overzicht komt in de aanwezige catering hardware. Wat is daar het handigst voor of zal ik hem gewoon hier plaatsen en hem dan als er weer wat nieuwe spullen zijn keer herhalen
Laatst gewijzigd door dano op 19 mar 2013, 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.
dano
Berichten: 90
Lid geworden op: 13 mar 2013, 09:38

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door dano »

Catering gereilijst

Daan:
elec. Tosti apparaat (2 tosties)
elec. Broodrooster (1 brede snee)
elec. Frituurpan
2x electr. bakplaat 30x90 cm
2 grote pannen (gevuld met chili of stamppot, onder voorbehoud)
4 pits gasfornuis

Lexxie:
elc. Frituurpan
2 x warmhoutpan


12much:
2 au bain marie apparaten
Vuurijzer voor tosties
elec. Tosti apparaat (2 tosties)
10 liter stoompan
elec. Waterkoker
elec. mega koffiezetapparaat
Halve fles gas

Tim:
gas om op te koken, jaren '50 sleurhut

Sandman79:
twee grote branders en twee ketels + gas om op te koken

Benthuis:
biertisch met 2 banken
Laatst gewijzigd door dano op 20 mar 2013, 15:37, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Kachelbouwdagen 2013: de catering

Bericht door kockie »

@Blijfhopen: ik telde in de gauwigheid 10 soepkommen. 3 glazen en 7 niet doorzichtige.

Over alle meegebrachte elektriek: we moeten het doen met max 3*16 Ampere. Het huren van een aggregaat past niet in de (krappe) begroting.


Voor de lijst:

In de schuur is een gasleiding aanwezig. Indien een loodgieter aanwezig is, is deze natuurlijk uit te breiden naar het (in planning zijnde) keukenblok. Dan is er de beschikking over 4 gaspitten en/of een oud horeca fornuis met 4 grote pitten, 2 warmhoudplaten, 1 over en 1 warmhoudkast op gas. Combi magnetron, koelkasten en diepvries zijn aanwezig.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie