Ik heb de wandjes aan weerszijden van de 177 zo hoog gemaakt dat deze los onder de bovenplaat staat. (fermacel en superwoolplaat ertussen) Dan zou je de rechterwand van de eerste bell weer op die plaat kunnen laten rusten. De enige belasting op de rocket is de riser, in mijn geval van staal, met 3mm canvas band ertussen. Mijn lasapp is stuk, maar als die gerepareerd is, zal ik een stalen ring op die riser lassen, zodat deze de 177 niet meer met zijn gewicht belast, maar met de ring op de 7-8cm dikke betonnen plaat rust.
Staat deze straks op een betonnen vloer? Onder die van mij zit een betonnen plaat met vermiculite als vulmiddel. Dan staat de 177 nog op een 12mm fermacel plaat en toch wordt het onder de betonnen vloerplaat nog 100 graden celsius!! (houten vloer bij mij:-)
De oven moet inderdaad boven de riser. Een testplaat beton op mijn drum wordt niet warmer dan 240 graden en dat is te laag om er met goed fatsoen pizza's in te bakken. Ik ga dus boven de riser een verwisselbare plaat maken (150mm gat in de bodem van de oven) zodat de oven in dat geval van binnenuit door de riser gevoed wordt. Als de temperatuur dan hoog genoeg is (plusminus 450 gradenC) dan gaat het gat weer dicht, deur verder naar binnen schuiven om de schoorsteen kort te sluiten. Je kunt dan net 1 pizza bakken en 1 brood en dan is ie alweer teveel afgekoeld. Dat kun je verlengen door de oven in een dikke isolatielaag in te pakken, maar dat moet je dan weer willen...
Zou je de tweede bell niet 90 graden naar links kunnen kantelen? Dan kun je er op zitten....Als die van mij af is ben je welkom om er met je vrouw op te komen zitten. Als ze in slaap sukkelt is ze voorgoed verkocht

Never burn faster than your Wocket.