Geurhinder houtvergasser?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

cotweeneutraal
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:54

Re: geurhinder houtvergasser

Bericht door cotweeneutraal »

Voor de volledigheid, ik woon in belgie. Links die ik vind zijn hollands
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: geurhinder houtvergasser

Bericht door Albert van WdJ »

Oké, dan zoeken we even verder, en voegen het woord "België" toe aan de zoekopdracht.

Deze link geeft in de eerste zin al aan waarom er niets te vinden is.

Dus ik zou uitgaan van het Nederlandse bouwbesluit en de folder van de brandweer Zwijndrecht.
Daar hebben ze duidelijk goed over nagedacht.

Albert
Change, before you have to.
cotweeneutraal
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:54

Re: geurhinder houtvergasser

Bericht door cotweeneutraal »

Die linken heb ik ook allemaal al gevonden...maar het blijft Nederlands recht dat als 'richtlijn' gebruikt kan worden maar geen enkele juridische waarde heeft in België.

Ik kan er dus vanuit gaan dat er in België juridisch niets op te merken valt aan mijn schouw.
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: geurhinder houtvergasser

Bericht door Johndc »

t'ja...blijkbaar lopen we achter in dit apeland. Maar langs de andere kant...niet getreurd zou ik zeggen.
Mijn schouw is in principe ook niet hoog genoeg om neerslaan van de rook te vermijden. Maar eerlijk gezegd lig ik daar niet wakker van.
Rij eens rond in de ardennen, of beter nog in Tsechïe, (of hoe noemt dat land) Dan ruik je pas verbrand hout! Of bruinkool in dat laatste.
En daar hou je best je ramen dicht wil je nog kunnen adem halen. We zijn toch ecologisch bezig hé! :mrgreen:
cotweeneutraal
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:54

Re: Geurhinder houtvergasser?

Bericht door cotweeneutraal »

De winter komt eraan en de stress voor zagende buren (eigenlijk enkel overbuur) neemt weer toe...heb niet veel zin om weer naar het constante gezaag te moeten luisteren, overbuur is ook niet echt vriendelijk als ik we elkaar op straat tegenkomen :fff

als iemand nog geniale ideeën heeft om de rookgashinder te verminderen, let me know!! Ook wetgeving etc. is welkom.

Architect ziet het nog altijd niet zitten om te verhogen, heel duur, en heel onzeker of het niet om zal waaien. (losstaande buis van 6-7m)

Hoop dat het droger hout ook minder rook zal geven...
wesleydm
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2013, 11:29

Re: Geurhinder houtvergasser?

Bericht door wesleydm »

Hoi
ik heb een attack 75profi staat in begin ook veel last van rook en buren maar ik heb mijn schoorsteen vergroot niet in lengte (geprobeerd maar haalde niets uit) maar ik diameter van 160mm naar een 250mm waardoor de rookontwikkeling enkel nog bij opstart was en dan nog vrij beperkt.
alsook heb ik de ketel afgesteld op plaathout (vezelplaat, mdf , multiplex en osb.)
Plaats reactie