Vloerisolatie houten vloer

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Emma
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2012, 10:45

Vloerisolatie houten vloer

Bericht door Emma »

Forum gegroet.

Om energie te besparen en het verhogen van het wooncomfort ben ik bezig met vloerisolatie. Een adviseur van de Nuon is al langs geweest maar die vertelde dat de door hun toegepaste techniek bij ons huis niet mogelijk was.

Wij wonen in een jaren 20 woning met een houten parket vloer (rechtstreeks op spaanplaat dus zonder foam) een droge kruipruimte van 20 cm met betonnen bak!
_____parketvloer
_____spaanplaat
_____houten vloerdelen
_____vloerbalken
_____kruipruimte 20 cm
_____betonnen bak
_____grond

Het probleem is de beperkte hoogte van 20 cm tussen de betonnen vloer en de onderkant van de houten vloerbalken. Daarom is de Nuon methode niet mogelijk volblazen met isolatiechips.

Nu dacht ik om op de betonnen grond steenwol of glaswoldekens aan te brengen. Ventilatie blijft dan behouden de ventilatieopeningen blijven open en er blijft ruimte tussen isolatie en vloer.

Mijn vragen:
  • Werkt dit?
    Moet ik glaswol of steenwol nemen en in welke dikte?
    Moet ik met een aluminium bekleding nemen zodat warmte reflecteert?
    Ik heb nu absoluut geen vochtproblemen krijg ik die niet door zo te isoleren?


Ik hoop dat iemand op bovenstaande vragen antwoord heeft, bij voorbaat dank.
Emma
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2012, 10:45

Re: Vloerisolatie houten vloer

Bericht door Emma »

Ben aan het rond googlen en kwam op nog een optie namelijk noppenfolie met aluminium.

Ik zie in de meeste gevallen dat het isolatiemateriaal aan de onderkant van de vloer wordt aangebracht. Dit is bij mij echter niet mogelijk vanwege de geringe ruimte. Ik kom er zelf niet eens onder de vloer en moet werken met telescopische stokken om de isolatie op de betonnen grond te schuiven.

Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van isolatie op de bodem i.p.v. tegen de onderkant van de vloer?
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Vloerisolatie houten vloer

Bericht door Pietje »

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit van boven moet gebeuren; de vloerdelen verwijderen, folie onder de balken nagelen en de vloer weer opbouwen. Maar met parket lijkt me dat geen haalbare kaart :?

Misschien de vraag stellen op een klussenforum? (http://www.klusidee.nl/Forum/forum-7.html)

Peter
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie