@Ruska,
Heb je ook een foto van de auto? Of een youtube film link waarin veel pk geweld te zien is van jouw auto?
Ik zou er dolgraag een keer in willen rijden.

Ken je inpijn arkel?
Over de kachel. andere voorgangers hebben je al goede tips gegeven.
Zelf denk ik dat de kachel in eerste instantie zo als hij nu is gewoon moet gaan werken.
D.w.z. geen gat in de bodem maken.
Kleine houtjes branden goed maar grote niet.
Haha, omgekeerd schotelstoken.
Ik denk het als volgt te doen.
Vul de bodem van de stookruimte af met zand, of ander materiaal wat je voorhanden hebt, mag ook een ondersteunde stalen plaat zijn, zolang
het maar niets kost.
Als je zand tot op de hoogte van onderkant deur of net 3 cm eronder zit, dan zit je goed.
Let op vochtig zand, werkt nog niet optimaal. Eerst moet het vocht eruit, dit duurt een uur of langer tijdens het stoken.
Als je nu de kachel aansteekt, met zegmaar 3-5kg hout.

Dan hou je de deur aanvankelijk open.
Je neemt een stalen plaatje met het formaat van de deur en last er even een pijpje aan zodat je het plaatje vast kan houden met handschoenen.
Dan zorg je dat je een luchtspleet creërt die ter plaatse van het zand 2-3 cm hoog is.
Nu wordt de kachel heel erg heet, en de verf brand eraf. Zet de deuren van de schuur wagewijd open, want het stinkt enorm.
Ter verduidelijking heb ik er een foto van één van mijn houtkachels bijgedaan. Een ongeïsoleerde houkachel zonder stenen binnenwerk.
Schoorsteeninhoud 400 liter.