Ik ben net nieuw op dit forum en heb met grote interesse dit stuk over jou kachel zitten lezen.
Wij zijn bezig met de koop van een speksteen kachel maar als ik dit zie begin ik weer erg te twijfelen of dat wel een goede beslissing gaat zijn...

De laatste reactie die je hier over deze kachel geplaatst hebt is van maart of zo, is er sindsdien nog iets veranderd / aangepast en of verbeterd aan je ontwerp?
ik heb ook al wel enkele vragen als het mag:
1* ons huis is geheel opgebouwd uit MBI betonstenen, is het mogelijk daar ook de buitenzijde van de kachel mee op te metselen om de gelijke uitstraling te krijgen als de rest van ons huis? (ik zag ook ergens iets van lijmen met Moviset?)
2* ik zie ook ergens een berekening van de capaciteit van jou kachel, is het erg als er een overcapaciteit is?
3* de speksteen kachels die wij gezien hebben zijn aan de bovenzijde geïsoleerd om alle warmte zo veel mogelijk horizontaal uit te laten stralen is er een rede dat jij dit niet toepast?
als ik overga tot werkelijke bouw zak ik nog wel meer vraagstukken tegen komen, ik hoop dat ik je daar dan nog een keer mee lastig mag vallen.

met vriendelijke groet
Adri