hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
loetie22
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 feb 2011, 18:44
Locatie: didam

hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door loetie22 »

hallo,
na een lange tijd heb ik nu mijn installatie werkend, het is een 32 kw atmos houtvergasser met 2500 liter en 150 liter boiler eraan.
ik zit alleen nog met wat dingen en hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
hoe stook je nou goed en precies met een atmos, moet je eerst klein hout erin doen en na een tijdje hem helemaal voldoen of juist wel gelijk voldoen en via de onderste klep aansteken?
moet je hem voluit tot zeg maar 90 graden keteltemperatuur laten branden of de ventialor in halve wegen zetten dat hij niet heter dan 80 graden wordt?
werkt de ketel niet goed als de stenen erg versleten zijn of maakt dat niet uit? wanneer moet je ze evt vervanngen.
is er iemand met veel ervaring en mij hierbij wil helpen
groeten barry
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door Chicken Power »

Dubbelpost, vraag reeds gesteld in deze draad:

http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 9&start=15

Zal waarschijnlijk weinig enthousiasme opwekken, betrokkene geeft geen invulling of terugkoppeling naar adviezen of gedane aanbiedingen, noch enig inzicht tot wat er uiteindelijk gebouwd is.


Groet, Cp
Verwijderd.
loetie22
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 feb 2011, 18:44
Locatie: didam

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door loetie22 »

hoi cp,
hellaas is er bij ons thuis de laaste tijd een gekkehuis geweest, vandaar dat ik nu pas weer kan reageren.
onze woning is erg veel aan gebeurt, ben vader van onze dochter robin geworden en ben voor m'n werk een tijdje weggeweest
nu alles weer op rolletjes loopt ben ik ook weer verder gegaan met onze houtcv.
zal ook even foto's maken van wat ik tot nu toe bedacht en bereikt hebt, misschien dat je zegt hoe heb je het zo kunnen maken of misschien kun je er wat mee
gr barry
Laatst gewijzigd door kockie op 09 jan 2012, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op verzoek gewijzigd
bonkelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 okt 2008, 21:08
Locatie: Omgeving Lochem

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door bonkelaar »

Hallo Barry,

Heb een Atmos DC 32 S in bedrijf met 3000 ltr buffer en een ww. boiler van 80 ltr.
Als het om stoken gaat kan ik je wel helpen of wat laten zien.
Heb mijn kachel wel gemodificeerd met rookgasvertragers onder in de kachel en in de warmetwisselaars.

Omg. Lochem, dus niet al te ver.

groeten Jos.
loetie22
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 feb 2011, 18:44
Locatie: didam

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door loetie22 »

hoi
dat zou mooi, ik denk namelijk dat ik het niet hellemaal goed doe vandaar.
lochem valt inderdaad wel mee, zou ik dan een keer langs mogen komen
bonkelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 okt 2008, 21:08
Locatie: Omgeving Lochem

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door bonkelaar »

loetie22 schreef:hoi
dat zou mooi, ik denk namelijk dat ik het niet hellemaal goed doe vandaar.
lochem valt inderdaad wel mee, zou ik dan een keer langs mogen komen
Geen probleem, via een persoonlijk bericht kunnen we onze gegevens wel uitwisselen zo dat je me kunt vinden.
Geef maar aan wanneer je tijd hebt.

groet Jos.
loetie22
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 feb 2011, 18:44
Locatie: didam

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door loetie22 »

hoi jos
heb je mijn bericht ontvangen
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door Chicken Power »

Ho is makker, nu niet gaan jagen nu het jou wel uitkomt! :twisted:

Jij hebt na het aanbod van Bonkelaar van eind februari geen flikker meer van je laten horen. Prima en zeer respectabel excuus door Hare Majesteits wapenrok te dragen in een warm en stoffig land, maar ik heb nog niet gehoord van een compound geheel en al zonder internet. Waarschijnlijk is dan een verheffing in de Militaire Willems- orde aanstaande. En ook nu je thuis bent, wel eerst gaan bouwen en daarna pas gaan vragen, in plaats van eerst eens terug te lezen van waar je begonnen bent en door omstandigheden gestopt was.

In het kader van moed, beleid en trouw, is je tot op heden gevoerde beleid wel een hele rammelende factor.

Ik zou als je die afspraak hebt met Bonkelaar, die je met passie, kennis en ervaring wil helpen, vooral niet vergeten om minstens iets fijns onder de kurk o.i.d. mee te nemen!

Groet, Cp

Ps: Het zou me ook aangenaam zijn als je interpunctie toepast. Hoofdletters, punten, vraagteken en zo…
Verwijderd.
loetie22
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 feb 2011, 18:44
Locatie: didam

Re: hoe stook je met een atmos kachel houtvergasser

Bericht door loetie22 »

kijk en daarom vraag ik eerst voordat ik een oordeel trek als je er totaal dus niks van weet.

Ik heb dit via dit forum weggezet om zo wat vragen/meningen te delen met andere, het is naar mijn idee niet verplicht om antwoord tegeven als je dat niet wilt.
Ik denk altijd maar zo, wees blij dat niet iedereen hetzelde is/doet en denkt.
Dus wil je niks delen/helpen laat dan die berichten achterwegen, daar help je niemand mee
Plaats reactie