spouwmuur in huis.

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

John Doh
Berichten: 465
Lid geworden op: 30 jul 2006, 15:26

Bericht door John Doh »

chathanky schreef:Als er nu een koudebrug is was het er voorheen ook zonder uitbouw. (hoe is er een direct contact onstaan tussen de spouwbladen na het verbouwen wardoor er een koudebrug onstaat?)
De gevel is na aanbouw nog steeds op de zelfde wijze gescheiden van binnen en buitenblad. De aanbouw verandert op dat opzicht weinig aan.
Hoeft niet, hangt ervan af hoe ze de verbouwing gedaan hebben. Zo te zien is staalprofiel aangebracht om de doorgang naar het achterste gedeelte van de aanbouw te maken, binnen- en buitenblad van de spouwmuur erboven zullen daar op rusten. Dat staalprofiel kan dan toch een koudebrug worden? Valt misschien mee als het dak van de aanbouw een stukje hoger ligt en ge?soleerd is?
John
John Doh
Berichten: 465
Lid geworden op: 30 jul 2006, 15:26

Bericht door John Doh »

Chicken Power schreef:Sorry dat ik meestal nogal gedegen te werk ga. Zeker qua research.
Was inderdaad heel wat werk. Al iets van mij gevonden?

Zou toch eigenlijk geen probleem moeten zijn als iemands personalia bekend zijn, diverse mensen schrijven gewoon onder hun eigen naam. Maar ik weet niet of ik nou nog wel durf.
Chicken Power schreef:Lijkt me beter Nederlands
Je bedoelt dat je een typfoutje gevonden hebt? Ik denk dat Bartje met die tip wel blij zal zijn. Overkomt mij ook regelmatig, omdat ik soms mijn eigen teksten niet lees.
Laatst gewijzigd door John Doh op 11 dec 2006, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
John
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

Daar zal best een verbinding tussen de twee bladen zijn John, deze vallen wel binnen de woning en het eventuele profiel of latei staat niet in direct contact met de buitengevel.

De spouw is hoogst waarschijnlijk niet afgesloten op het verdiepingsniveau aangezien er aan de voorgevel een spouwventilatie is aangebracht.

Bij het kopen van een woning is het altijd wel handig als er een bouwtechnisch rapport aanwezig is. En zelfs dan komt niet alles aan het licht. Veel details zijn weggewerkt achter de afwerking van de woning. Toestemming om te breken zullen ze niet krijgen mag je verwachten. :lol:
bartje
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 08:16
Locatie: ZUTPHEN
Contacteer:

Bericht door bartje »

Chicken Power schreef:


Helemaal gratis advies via deze site!

Groet, Cp
Met dank.
geen geld wel plannen en hoop
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Bericht door Chicken Power »

John Doh schreef:Was inderdaad heel wat werk. Al iets van mij gevonden?


Nee hoor, eigenlijk helemaal niet. Gewoon wat verder kijken dan je neus lang is! Je knipt gewoon de link terug tot de home page. En dan even kijken wat er allemaal achter zit.
John Doh schreef:Zou toch eigenlijk geen probleem moeten zijn als iemands personalia bekend zijn, diverse mensen schrijven gewoon onder hun eigen naam.
Maakt mij niks uit, welk naampje er bij staat. De kwaliteit van de inhoud, dat is vaker een probleem.
John Doh schreef:Maar ik weet niet of ik nou nog wel durf.
Daar kijk ik niet van op, dat is natuurlijk elke John Doh eigen. Bij mij heb je alle ruimte om jezelf te zijn, wees jezelf en ga je gang zoals je altijd al deed!
John Doh schreef:Je bedoelt dat je een typfoutje gevonden hebt?
Nee, stijlfout. En dan op het beroepsmatige vlak waar het zijn betaalde professie betreft.
John Doh schreef:Ik denk dat Bartje met die tip wel blij zal zijn.


Dat is gelukkig inmiddels gebleken, en gezien zijn reactie, en de praktische aanpassing op voornoemde site. Zo kan het dus ook!
John Doh schreef:Overkomt mij ook regelmatig, omdat ik soms mijn eigen teksten niet lees.
Ja, ik ben ook niet perfect, maar probeer altijd wel mijn teksten te herlezen. En eerst vooral de voorgaande berichten voordat ik wat schrijf.

Ook in deze draad is mij gebleken dat sommige ?mega- internetpublicisten/deskundigen? nogal eens lek gaan op een achterblijvend gebrek aan voortschrijdend inzicht.

Het zij zo.

Groet, Cp
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

achterblijvend gebrek aan voortschrijdend inzicht.
heb je die al herlezen? :roll:
Plaats reactie