Schema hout cv, buffer, gas cv onder druk

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
peer
Berichten: 185
Lid geworden op: 27 dec 2009, 20:50

Schema hout cv, buffer, gas cv onder druk

Bericht door peer »

Hierbij dan zoals beloofd mijn werkend schema, het draaid best goed moet ik zeggen , maar voor opmerkingen sta ik altijd open.
Ik wilde alles zonder elektrische kleppen uitvoeren , maar door thermofonische werking is dat niet gelukt.
Toch is het een vrij simpel schema geworden

Ik hoop dat ieder hier zijn voordeel mee kan doen

Peer
schema hout cv.jpg
Bijlagen
schema hout cv elektrisch.jpg
bas-hilversum
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 mar 2010, 21:17
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Schema hout cv, buffer, gas cv onder druk

Bericht door bas-hilversum »

Mooi dat het goed werkt!
Hoe zou je een zelfde systeem moeten uitvoeren met een modulerende kamerthermostaat? Ik vraag me af of je de verbinding met bijvoorbeeld een opentherm thermostaat zomaar kunt omschakelen van een aan/uit warmtebron (de buffer met pomp) naar een modulerende bron (de gas CV ketel). Misschien moet ik het gewoon maar eens uitproberen.

Nog iets: zou je de menging in je buffer niet kunnen verminderen door gebruik te maken van een mengventiel, zodat er niet meer afgenomen wordt van de top van de buffer dan nodig is om de aanvoertemperatuur in stand te houden? (ik moet oppassen dat ik geen officieus woordvoerder van de fanclub van thermostatische mengventielen word. :wink: )
Laatst gewijzigd door bas-hilversum op 14 nov 2010, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
peer
Berichten: 185
Lid geworden op: 27 dec 2009, 20:50

Re: Schema hout cv, buffer, gas cv onder druk

Bericht door peer »

Hoi Bas,

Ik heb radiatoren maar vooral vloer verwarming, retourtemperatuur (terug richting buffer) is erg laag, dus het lijkt mij niet nodig.

Maar je geleverde buffer doet het goed :wink:
Plaats reactie