Vloerverwarming samenwerken met luchtverwarming?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hoosje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2010, 08:30

Vloerverwarming samenwerken met luchtverwarming?

Bericht door Hoosje »

Beste,
Ik ben bezig met een opdracht om hier op kantoor een zo goed mogelijk klimaat te realiseren met het oog op duurzaamheid. Ik heb tot mijn beschikking: een vloerverwarming (berekend als hoofdverwarming), een luchtverwarming (grote unit op het dak met centrale verwarmingsbatterij), en in elke ruimte een naverwarmer in het luchtkanaal, ook zit er in elke ruimte een temperatuuropnemer die centraal binnenkomen op een besturingsunit. Op dit moment staat alles op een constante temperatuur te branden dus er wordt nog niks apart geregeld. De bedoeling is om de vloerverwarming op een constante lage temperatuur te houden en met de luchtverwarming elke ruimte apart bij te regelen. Ik heb voor elke ruimte een warmteberekening gemaakt met verliezen door de wanden, vochtproducties van mensen, en alles erop en eraan. Maar ik loop ik een beetje vast. Hoe kom ik er nu achter wat de beste aanvoertemperaturen zijn etc. om de regeling zo energiebesparend en stabiel mogelijk te maken? Moet de vloerverwarming WA zijn? Waar moet ik op letten? Ik hoop dat jullie me een duw in de goede richting kunnen geven.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Vloerverwarming samenwerken met luchtverwarming?

Bericht door Chicken Power »

We blijven niet bezig, slimmerik:

http://www.klusidee.nl/Forum/about60347.html

Ga het je eerst eens eigen maken, dat je met totaal verschillende temperatuursniveau's bezig bent.

Met jouw technische installatie omschrijving van je kantoor, kom ik niet verder dan het kantoor van de toekomst, en dan nog in virtueele zin.

Groet, Cp
Verwijderd.
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Re: Vloerverwarming samenwerken met luchtverwarming?

Bericht door chathanky »

Tja zoals je ziet is daar de deur al gesloten. :mrgreen:
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Plaats reactie