SOORTEN FINOVENS

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

walter vaes schreef:...we willen de muren met leem bezetten, en dachten misschien een isolatielaag tussen de ouwe plaaster en de nieuwe leemlaag te zetten. Zodat de warmte van de finoven in de leemlaag blijft en nietverder in de muur trekt! Ik denk dat leem hiervoor zeer goed voor is (omdat ik weet dat bij muurverwarming leem ook het beste is) leem laat de volledige warmte na 45 minuten door en plaaster pas na 90 minuten)
(ik heb spijtig genoeg een oud huis, dat 20 jaar geleden is volgespoten met PU schuimisolatie)
(wat volgens verschillende mensen niet goed is!)
DUS daarom dacht ik mijn huis aan de binnenkant eerst alles te isoleren met een folie (of iets anders?)en daarna met leem!
Buitenkant isolatie gaat veel te duur zijn, omdat het een groot huis is.
Walter,

Ik kan hierop wel wat antwoorden, maar waarschijnlijk is het beter dat je eerst bovenstaande dingen onder een nieuw onderwerp plaatst. Anders raken allerlei onderwerpen met elkaar in de knoop.

Dirk
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Walter,

Ik heb even op het bondbeterleefmilieu-forum gekeken of er al een reactie was op jouw vraag. Er is nog geen enkele reactie. Blijkbaar zijn finovens redelijk onbekend.

Dirk
walter vaes
Berichten: 221
Lid geworden op: 20 jul 2006, 12:28
Locatie: houthalen
Contacteer:

Bericht door walter vaes »

Tja, vind het ook jammer dat ze op BBL forum niet antwoorden!
Heb 6 maand geleden daar ook eens geprobeerd en kreeg toen alleen enkele reacties.
en van de vakmannen (CV) kreeg ik het advies geen finoven te zetten in combinatie met CV bverwarming.

Maar ik ga er toch eentje zetten (ik heb het hout thuis gratis!)
ik vind het wel jammer dat ze op BBL helemaal niks laten weten, dat forum heeft veel meer lezers dan hier.
Maar ik ben echt wel blij met dit forum, omdat het hier wel beter overkomt!
Plaats reactie