Houtgestookte cv

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

hekman
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 nov 2008, 12:59

Re: houtgestookte cv

Bericht door hekman »

hekman schreef:
Chicken Power schreef:Beste Bas,
bas-hilversum schreef:In antwoord op Cp: de zonnespiralen van de twee boilers staan niet parallel, maar of/of, geschakeld door de SR618C6.

Leidingtechnisch gezien naar aanvoer en retour van de heatpipes, staan ze echt parallel geschakeld. Dat ze individueel bedient kunnen worden doet daar niet aan af.


bas-hilversum schreef:Zo kun je alle warmte in de zomer naar je kleine boiler sturen, als je de grote niet nodig hebt. Vooral handig op een dag met weinig zon.

Dat was mij echt wel helder, anders had ik het wel gevraagd. :lol:

Groet, Cp
heb nu hout cv aangeschaft11 kw 7.5 cv kant
mog bedankt voor advies
hekman
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 nov 2008, 12:59

Re: houtgestookte cv

Bericht door hekman »

goede dag uit brijding van mijn zonne warmte
heb nu mog bij geplaast 6x 180 wat mono kristal panelen met ronvormers sreca500 voor de prijs van 2300 euro ? let niet op schijfen maar dad vas al be kend
groed
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: houtgestookte cv

Bericht door kockie »

Waar heb je die gekocht voor dat geld? Ik heb een offerte liggen van ongeveer dezelfde samenstelling, maar die is 700 euro duurder (wel incl btw)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
hekman
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 nov 2008, 12:59

Re: houtgestookte cv

Bericht door hekman »

kockie schreef:Waar heb je die gekocht voor dat geld? Ik heb een offerte liggen van ongeveer dezelfde samenstelling, maar die is 700 euro duurder (wel incl btw)
dit was wel een vrinden prijs
maar hij is welgoed koop mag ik hier de naam noemen?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: houtgestookte cv

Bericht door kockie »

via een pb mag dat best.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: houtgestokote cv

Bericht door Tim »

http://members.home.nl/duberg/Zonnecoll ... lector.htm

Je plaatje wil even niet meekomen. Even een vraagje, heb jij geen oververhitting op zeer zonnige dagen? Omdat je het hele collector oppervlak in serie hebt staan. Een kennis van mij heeft 1 zo'n vacuumset en 400L buffer welke makkelijk de 90 graden haalt.

Groeten,
Tim
vacuumbuis
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2011, 08:14

Re: houtgestokote cv

Bericht door vacuumbuis »

Tim schreef:http://members.home.nl/duberg/Zonnecoll ... lector.htm

Je plaatje wil even niet meekomen. Even een vraagje, heb jij geen oververhitting op zeer zonnige dagen? Omdat je het hele collector oppervlak in serie hebt staan. Een kennis van mij heeft 1 zo'n vacuumset en 400L buffer welke makkelijk de 90 graden haalt.

Groeten,
Tim
Tweede wijziging:
afgelopn jaar uit brijding gedaan 6x 195 watt bij geplaast
janjoke
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2018, 22:52

Re: houtgestookte cv

Bericht door janjoke »

:D
hekman schreef: 13 nov 2010, 09:35 goede dag uit brijding van mijn zonne warmte
heb nu mog bij geplaast 6x 180 wat mono kristal panelen met ronvormers sreca500 voor de prijs van 2300 euro ? let niet op schijfen maar dad vas al be kend
groed
Ecologieforum
Plaats reactie