schema houtvergasser,gasketel,boiler

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

de_lange
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 feb 2010, 15:18
Locatie: Houthalen(belgie)

schema houtvergasser,gasketel,boiler

Bericht door de_lange »

Hoi allemaal,met veel belangstelling heb ik reeds uren op dit forum gesleten en ben al een stuk wijzer geworden.Ben er ook uit dat het allemaal niet zo simpel is als ketel kopen tussen zetten en branden maar.Neen,er moet toch echt goed over nagedacht worden.En elke installatie is dan toch weer net iets anders.
Ik heb me onlangs een Atmos houtvergasser(25kw) gekocht en wil die nu implementeren in mijn bestaande gasketel installatie in combinatie met een buffervat van +/- 2500 liter(dit vat heb ik nog niet aangekocht.volgens forum 100l per kw).
Ik heb me eens een schema getekend waarvan ik denk dat het wel moet werken,graag suggesties,verbeteringen,commentaar op het betreffende schema(ik ben ook maar een beginner) Is het wel aangeraden om dit buffervat te plaatsen of neem ik beter een platenwarmtewisselaar of misschien nog iets anders??
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: schema houtvergasser,gasketel,boiler

Bericht door kockie »

de_lange2.png
Ik heb er maar even een plaatje van gemaakt, gemakkelijker te lezen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
bonkelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 okt 2008, 21:08
Locatie: Omgeving Lochem

Re: schema houtvergasser,gasketel,boiler

Bericht door bonkelaar »

Hallo De Lange,

Lijkt er op dat je de buffer ook warm wilt maken met de gasketel?
Zou de gasketel en het huiscircuit voor zover dat er al is, intact laten, de buffer er gewoon ergens tussen zetten met een thermostatische mengklep.