Earth Ship Andalusië Autonome Zonnepanelen met batterijgroep

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MSA
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2012, 13:12

Earth Ship Andalusië Autonome Zonnepanelen met batterijgroep

Bericht door MSA »

Goededag ,

als nieuw lid op dit forum zit met een heel prangende vraag .

Wij hebben een Grotwoning gekocht in andalusie spanje zonder ( of enkel met een heel dure investering ) tot elektriciteit.

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om zelfbedruipend te worden op gebied van elektriciteit door de installatie van Zonnepanelen eventueel gecombineerd met windmolen , met een batterijgroep en elektro groep voor de primaire verbruikers ( ijskasten en pompen ). Het surplus van het vermogen gaat dan naar irrigatie en verwarming .

Hebben jullie ervaring in deze of weten jullie meer over dit onderwerp.

Groetjes

Alain
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Earth Ship Andalusië Autonome Zonnepanelen met batterijg

Bericht door kockie »

Compleet de andere kant van Europa, maar lees je even in: http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=2556, deze is ook leuk voor je denk ik: http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... it=running
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
MSA
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2012, 13:12

Re: Earth Ship Andalusië Autonome Zonnepanelen met batterijg

Bericht door MSA »

hoikes , daar zit idd wat in . Maar onze voorkeur gaat uit naar zonnepanelen wegens veel zon, weinig hout en 7 km van de bewoonde wereld.

Zonnepanelen mogen met een beperkte vergunning gezet worden, maar windmolens zijn vergunningsplichtig .

en vermits we tegen een natuurgebied liggen, gaan we denkelijk geen vergunning krijgen .

Het is voornamelijk de sturing van het bijladen van de accu's rn het af en inschakelen van de groepen waar ik geen kaas van gegeten heb .


groetjes

alain

( die blij is dat hij dit forum ontdekt heeft )
Plaats reactie