Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

peter1968
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 mar 2012, 08:35
Locatie: Peer

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door peter1968 »

Ik denk dat ik hier en daar maar wat schakelaars ga inbouwen waarmee ik hele "groepen" elektronische apparatuur tegelijkertijd ga uitschakelen. De Telenet-modem heeft geen timerfunctie. Maar dat ga ik ook oplossen met een schakelaar buiten op de ingebouwde kast waar de modem zich bevindt.
Mees*
Berichten: 287
Lid geworden op: 20 jan 2011, 14:57

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door Mees* »

Wij hebben intussen ook elk blok elektronica (tv, PC's, hifi) achter een stekkerblok zitten; er staat eigenlijk zelden nog iets in de standby. De elektrische boiler in de keuken hebben we er uitgegooid, de droger wordt al jaren bijna niet meer gebruikt; waslijntje werkt perfect. Meer dan de helft is al led (voor de sfeerverlichting werken de 1w Led's van Action overigens ook perfect; aardig rekenen als je bv in de kroonluchter 8x40 verrvangt door 8 x 1,6)


Ik zit nog wel met het modem, als ik die uitschakel hebben we ook geen telefoon. Doe ik dan iets verkeerd of?
Een wattcher laat het licht overigens ook behoorlijk schijnen, vooral bij kinderen.
wouter a
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:46
Locatie: Zwaag

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door wouter a »

wat ik zelf gedaan heb is een relais plaatsen in mijn pc welke een complete stekkerdoos schakelt.

Op het moment dat deze uit gaat, schakelt deze per direct ook alle randapparatuur uit.

Op het moment dat hij 30 minuten niets doet gaat hij weer uit, werkt erg prettig.
Alles gaat hierna weer aan / op standby als ik hem weer inschakel.

mvg,
wouter a
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
peter1968
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 mar 2012, 08:35
Locatie: Peer

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door peter1968 »

Op mijn vraag aan Telenet omtrent het verbruik van mijn internet-modem, kreeg ik volgens "antwoorDT" van Telenet:

Beste,

Helaas kunnen wij dit verbruik niet meten. Een mogelijkheid is dat u zelf een metertje installeerd die dit verbruik registreerd. Zo'n meterje kan u vinden in een doe het zelfszaak. De kostprijs hiervan kunnen wij helaas niet meegeven maar kan u telkens navragen in een doe het zelfzaak zoals hubo, gamma,....

Ik hoop dat ik u hiermee wat meer informatie heb kunnen geven. voor verdere vragen kan u altijd terecht op onze klantendienst op het nummer 015 66 66 66.

Mvg

Valerie

Telenet klantendienst
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door JantjeV8 »

Telefoon heb je tegenwoordig geen modem voor nodig, de mobiele mogelijkheden zijn legio.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door Tim »

Jantje,

Idd, wij hebben geen vaste lijn meer. Gsm is goedkoper.

Peter, een paar getallen van mijn kant:
Waterkoker: 200kWh p/j
Tv+digitanna+dvd: 150 kWh p/j
PC+toebehoren: 340 lWh p/j
Wasmachine: 340 kWh p/j

Minimaal 300 uur achtereen gemeten. Vooral de pc is nog wat aan te doen (laptop), maar vind dat ie eerst kapot moet gaan. Is van 2003. Ook de tv kan nog achter een tijdklok ivm standy, ze kunnen niet uit en de stekker ligt achter de kast.

Oh ja, de waterkoker.......Eeehh, de Theemuts wegdoen :?: :fff

Tim :mrgreen:
wiebe
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2012, 22:22

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door wiebe »

Tim schreef:

Oh ja, de waterkoker.......Eeehh, de Theemuts wegdoen :?: :fff

Tim :mrgreen:
Bouw voor de theemuts een hometrainer met je dynamo er aan 5 min hard trappen voor een kop thee.
Of is dat geen optie :D :D :D

Groeten Wiebe [die van de kubota knd3]]
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door Tim »

Wiebe,

Tsja, maar beetje hypocriet om dan op het werk de koffieautomaat te pakken en haar laten fietsen. Zij heeft het niet nodig, ikke..... :oops:

Tim
peter1968
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 mar 2012, 08:35
Locatie: Peer

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door peter1968 »

Hier is het net andersom. De digicorder kan je programmeren dat hij na bepaalde tijd in echte stand-by gaat. Met de modem gaat dat niet.

Tenminste... dat kan als je een nieuw model digicorder hebt. Ik heb het oude model. Dat ding huur ik al jaren van Telenet, want kopen kan bij deze maffiosi niet. Inruilen voor een nieuwer model kost 50 euro. :twisted:

Ondertussen heb ik een verbuiksmetertje aan mijn modem gehangen. Verbruik is zo'n 20 watt. Voortaan gaat bij niet-gebruik de stekker eruit.

Net gisteren kreeg ik een mail van TN dat men mijn modem gaat gebruiken als hot-spot toegang voor andere klanten... leuk... en ik betaal de stroom !
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door Tim »

Peter,

Nog een reden om hem uit te zetten als jij hem niet gebruikt. Ik zou even vragen om hoe ze dan de veiligheid garanderen. Immers, binnen jou modem zit je op een windows netwerk, dat staat meestal behoorlijk open.

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door Dutch John »

Tim schreef: Waterkoker: 200kWh p/j
wiebe schreef: Bouw voor de theemuts een hometrainer met je dynamo er aan 5 min hard trappen voor een kop thee.
Och, èrm vrouwke. Je wilt ze niet te zeer laten zweten, dus ze mag een kalme 100 watt trappen. Da's toch 2.000 uur fietsen in de keuken. Ofwel 5,5 uur per dag.... Je geeft haar beter een persoonlijk zonnepaneeltje, Tim.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Dat laatste beetje nog zelf opwekken

Bericht door Tim »

DJ,

Ze drinkt het meestal in de piekuren, dus er wordt al aan haar gedacht. Nog 3 week, dan liggen de paneeltje hopelijk te produceren.

Tim
Plaats reactie