mercedes op frituurvet als energiecentrale

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door account verwijderd »

@Paukerock,

Maak een vierkante doos. Nee ik ga in paint beginnen om het te verduidelijken.

Een doos met een gelaste tussenvloer Onderin rookgasgeleiding via omwegen, boven water dat
vanzelf warm wordt.

Dit heet dan niet de doos van een mercedes benz of de doos van je vul zelf maar in, maar
een bhkw doosje dat veel wordt gebruikt door onze buren, de Duitsers. Mijn opa kon ze wel schieten en
heeft ze ook constant voor de gek gehouden, en terecht.
Bijlagen
frituur vet is goud waard.JPG
Verwijderd
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door paukerock »

dank u voor het idee
ik zit mij eigelijk af te vragen tot welke temperatuur izolatiematerialen bestendig zijn
zoals de schuim izolatie die tegen muren geplaatst wordt geel of groen
anders kan ik het watervat direkt uit izolatie materiaal gemaakt worden mids versteveging
ik ken mensen die zo een koelbox gemaakt hebben


dan kan ik deze izoleren zoals mijn tuinhuis met telefoonboeken heb dit echt gedaan :lol: spijtig genoeg wel plaatsverslindend

het enigste nadeel lijkt mij de ruimte die dit systeem in beslag neemt dan moet deze geplaatst worden bovenop het laadbed vd lichte vracht
en dit wil ik proberen vermijden
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door account verwijderd »

Dit is voor mij nieuw. Een tuinhuis geïsoleerd met telefoonboeken.
Hoe kom je aan zoveel telefoonboeken en wat vindt je vriendin hiervan?

Wat ik trouwens een tegenstrijdig idee vindt is een warmtewisselaar maken van isolatiemateriaal.
Je moet dan fysiek de warmteoverdracht plaats laten vinden door mixing in één en dezelfde ruimte.

Uitlaatgassen kun je direct door water laten bubblen, ze koelen hierdoor af. Dit omgeven
door isolatiemateriaal zou kunnen werken. Of bedoel je wat anders?
Verwijderd
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door Tim »

Paukerock,

Ik zal nog eens door mijn rommelbakken graaien, misschien heb ik nog een wisselaar liggen voor een zwembad.

Tim
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door paukerock »

dat is mijn tuinhuis dus ze komt daar niet binnen dus kan ik daar doen wat ik wil geen probleem
ken je de gouden gids telefoonboek daar worden er altijd te veel van gedrukt dus die kan je gratis gaan afhalen met euro palet en al geen enkel probleem
zoek eens naar bbc skrap house huis volledig gebouwd uit afvalmateriaal dat was de bron

een geisoleerde schelp maken waarin een tank op de verwarmde lijdingen ligt of zoiets dergelijks
genoeg ideeen dan kan de warmte alleen in het water opgeslagen wordt
ik denk zelf dat hoe dikker de ijzeren blok waar de warme uitlaat door gaat hoe konstanter de temperatuur zal zijn
als je in een masieve blok een gewone lamp steekt kan ik na verloop van tijd er een steak op bakken
dit heb ik eens gezien op bbc open university

weet er iemand raad met de vraag of koper en inokx geen chemische reakties geeft
Laatst gewijzigd door paukerock op 19 nov 2010, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
wouter a
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:46
Locatie: Zwaag

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door wouter a »

paukerock,

Je tank hoeft geen constante temperatuur te hebben, het enige dat voor jouw toepassing geld is dat je jacuzi een constante temperatuur heeft i.v.m. comfort.

of het buffervat daarbij schommelt tussen de 50 en 80 graden maakt niet zo heel veel uit, je zal immers het water in je jacuzi op de 27 ~ 30 graden willen hebben wat je simpelweg schakelt met een eenvoudige thermostaat.

het enige voordeel dat je uit een hogere temperatuur haalt is dat je retourwater warmer zal zijn en je bad dus makkelijker op temperatuur blijft.

Je kunt beter de wand zo dun mogelijk houden zodat je minder overdrachtweerstand hebt en de tank dus sneller warm is in plaats van iets dat naijlt aan de rest.

met vriendelijke groet,
wouter a
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door paukerock »

uiteraard is het zoo de gemakkelijkste manier
ik was gewoon luidop aan het denken

ik ben weer aan het denken geslagen ik heb hier nog een nachtverwarming liggen van een graafkraan en die werkt op diezel wie weet mischien ook op ppo
dan moet ik al die kosten van lijdingen en zoo niet maken en de tijd die ik er moet insteken
heel voorlopigge oplossing en snelle oplossing
dit is een lange buis met een oog voor de benzinne te dedekteren de verdere werking is mij bijster
maar mijn uitlaatgassen moeten zowiezo gekondenseerd worden daar zou ik niet mee kunnen leven anders
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door Chicken Power »

Beste paukerock,

Probeer eerst eens aan de verhoudingen te denken, je motor wordt echt niet degelijk belast door hem ook te gebruiken voor het aandrijven van een waterpompje.

Ik bedoel dus, dat je realiseert, welk beschikbaar vermogen je aanwent in relatie tot het benodige vermogen.

Dat is in dit verhaal helemaal zoek!

Ben je er mee bekent of er meer mensen jouw nick gbruiken? Ik zag verschillende schrijfstijlen die vanaf 2005 - 2006 anders worden.

Zo lijkt de draad, zoals eerder terecht opgemerkt, op iets met een hoge HOAX factor. Ik ken je van neoweb, apneu, tuinbouwmachines en doucheontwerpen. Zijn dat allen de zelfde?

En als je van Sint- Niklaas bent, nog iets van Dirk Bauwens gehoord?

Groet, Cp

Groet, Cp
Verwijderd.
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door paukerock »

hoax ?? onbekend

ik kende vroeger john bouwens

ik heb in de avondschool in lokeren een stoombad gemaakt met beeldhouwwerk op een ronde wand als je dat bedoeld

ik denk dat je bedoeld dat mijn vriendin sommigge dingen voor mij typte foutloos dus

oej mij volledig bijster dan moet ik het aantal pk van de lichte vracht invullen en het toerental van de aandrijfas weten en zien welk soort stroomagregaat daar geschikt voor is en mischien kan ik de versnellingsbak gebruiken om het toerental aan te passen

maar voor de moment weet ik niet waar mijn kop staat met mijn studies absolut geen tijd en geen senten om daaraan te beginnen
heel lange termijn planning
ik zal al gelukkig zijn als ik mijn jacuzie warm krijg :?
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door paukerock »

als jullie echt meer willen weten over het turks stoombad dat ik in lokeren bijna afgewerkt heb kijk dan gerust op mijn web site http://users.skynet.be/pietdepauw

en nu weten jullie al veel over mij al is de web site totaal niet up too date

en voor zij die denken dat ik uit mijn nek aan het lullen ben :shock:
dit klinkt mischien niet altijd even geloofwaardig maar toch

ik zou eens moeten zoeken naar de filmkes van telefoonboek izolatie om online te plaatsen

ach ja als ik ooit eens 5minuten tijd heb

ik ben wel van de veronderstelling uit gegaan dat er helemaal geen radiator meer aan de de motor hangt
ook al hangt er niks van belasting aan en draait de motor stationair wordt er warmte ontwikkeld en ik heb inderdaad slechts maximun 40 graden nodig die ik probleemloos haal veronderstel ik als de hele handel nog geizoleerd wordt
het is totaal niet eficient maar dat is een helemaal ander onderwerp dat wordt het wel binnen een aantal jaar naarmate het vervolmaakt zal worden
het gaat hier slechts om een test een beetje verbeelding is echt wel noodzakelijk
en al werkt het niet en draait de hele handel in de soep heb ik mij mateloos vermaakt en zal ik er wel iets uit opgestoken hebben
ik zal gewoon ne raren kwiet zijn denk ik niks nieuws
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door deleted »

Geachte Paukerock,

Een jacuzzi opwarmen met een 100 meter verder geplaatste oude mercedes en dat als lumineus idee verkopen op een ecologieforum lijkt me te getuigen van veel verkooptalent.
Desondanks slaag je er toch in om drie bladzijden gevuld te krijgen met dit topic en ben ik zelfs gaan twijfelen of je het misschien toch meent ,..

Mocht je echt een alternatief verwarmingssysteem zoeken voor een binnen/buitenbad. Waarom steek je je licht niet op bij de houtgestookte hottubs, ook gekend in de scandinavische landen onder de naam "Storvatt". Wellicht dat de hiervoor gebruikte houtkachels(en dan vooral diegene die buiten de tub staan) ook nog wat te verbeteren zijn met de toepassing van het rocket-stove verbrandingsprincipe ?
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door Chicken Power »

Ha paukerock!

Mij is het helemaal helder, u lult niet uit uw nek. Maar je bent wel heel druk en enthousisast met denken.

En die vriendin van u (zij zette mij op het verkeerde been), das toch wel een lieverd dat ze dat allemaal voor u typte!

Veel succes met uw studies!

Groet, Cp
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 26 nov 2010, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd.
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door Erikvr »

paukerock schreef: ik ben wel van de veronderstelling uit gegaan dat er helemaal geen radiator meer aan de de motor hangt
ook al hangt er niks van belasting aan en draait de motor stationair wordt er warmte ontwikkeld en ik heb inderdaad slechts maximun 40 graden nodig die ik probleemloos haal veronderstel ik als de hele handel nog geizoleerd wordt
OK Pauke, misschien kun je de radiator veplaatsen in de jacuzzi. Volgens mij wordt een diesel bij stationairloop niet voldoende warm, hij moet wel echt worden belast, liefst bij het maximale koppeltoerental.
groet,
Erik
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door deleted »

OK. Als je het serieus wil warm krijgen, google op "Storvatt" en bijvoorbeeld "aquastove" en vergeet de Mercedes.
Laatst gewijzigd door deleted op 26 nov 2010, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: mercedes op frituurvet als energiecentrale

Bericht door kockie »

Bij een schoonmaakactie helaas op het verkeerde knopje gedrukt... Er is het een en ander verdwenen, waarvoor mijn excuses.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie