Wakker geworden?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Wakker geworden?

Bericht door Ivarrr »

dormos schreef: 31 okt 2019, 10:51dat Nederland 1 van de beste landen is om in te wonen.
Maar steeds minder. De steden worden steeds gevaarlijker voor autochtone (blanke) Nederlanders. En het platteland wordt volgebouwd met luidruchtige windmolens én sinds enkele jaren zelfs in de kleinste dorpjes azc's. Daarom ontstaat er verzet tegen de negatieve ontwikkelingen. Men wil dat Nederland 1 van de beste landen BLIJFT, en dat ook de Randstad weer leefbaarder wordt.
maar op allerlei lijstjes scoort Nederland het hoogst of heel hoog
En zou je diezelfde lijstjes toepassen op de immigranten, dan blijkt dat deze zeer laag scoren. Zoals men in het Engels zegt: "Import the Third World, become the Third World." Goed voorbeeld daarvan is Londen, waar aanvallen met kapmessen en zuur nu dagelijkse kost zijn. En in toenemende mate zien we deze ontwikkeling plaatsvinden in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag, en zelfs in de ooit zo gezellige, beschaafde steden Arnhem, Tilburg en Rozendaal. Vrijwel elke stad heeft nu moslimwijken waar hulpverleners bekogeld worden met vuurwerk en stenen. Het is diep triest.
grote terroristische aanslagen hebben we hier niet gehad.
En toch worden ook in Nederland betonblokken geplaatst op winkelstraten en rondom kerstmarkten. Nederland maakt namelijk deel uit van Europa en Europa ligt wel degelijk onder vuur. Gruwelijke aanslagen, zelfs in een concertzaal (Bataclan) bij een band waar vele Nederlandse jongeren fan van zijn.
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Wakker geworden?

Bericht door Ivarrr »

Heh, via een ander topic kwam ik direct na het schrijven van bovenstaande bij het AD terecht, en daar las ik onderstaande artikel:

Rotterdamse juf doet boekje open: 'Ik word dagelijks kankerjuf genoemd en dood gewenst’

Stoelen die door het lokaal vliegen, klasgenootjes die elkaar aanvallen en tienerjongens die haar een langzame, pijnlijke dood toewensen: een juffrouw in Rotterdam onthult in een openhartige column hoe zij dagelijks worstelt met het speciaal onderwijs. Ze gaat regelmatig gebukt onder intimidatie en geweld en roept de overheid op tot verandering. ,,Ik hoef echt niet meer salaris. Ik wil hulp.”

Kijk, dat is nou precies wat ik bedoel. Nederland mag dan "1 van de beste landen zijn om in te wonen", maar de recente ontwikkelingen zijn absoluut niet wenselijk. En laten we eerlijk zijn: we weten allemaal welke bevolkingsgroep om de haverklap het woord "kanker" gebruikt en "ik maak je dood" roept. Dit zijn niet zomaar "tienerjongens". Dit gaat om de groep die voortdurend door linkse politici en activisten verdedigd wordt.

Links wil dat we deze groep vooral als individuen behandelen en alleen overtreders aanpakken (dweilen met de kraan open). Rechts wil dat dit probleem bij de wortel wordt aangepakt en er niet NOG meer van dit soort groepen ontstaan (daarom grenzen dicht en veiligelanders terug naar hun thuisland sturen, ook vrouwen en kinderen).
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Wakker geworden?

Bericht door dormos »

Had je dit ook gelezen: "speciaal onderwijs" ?

Krijg erg de indruk dat je vanaf het Drentse platteland je vooral een oordeel vormt op basis van wat je leest of wilt lezen.

Ik weet niet of dit forum een plek is waar we op je racistische of xenofobe denkbeelden zitten te wachten, ik in ieder geval niet.

Ga lekker naar Dumpert, Cafe Weltschmerz of the Post online om te tieren over windmolens, Marokkanen en klimaatgekkies.

En zet eens een aluminium hoedje op tegen de windmolen op 1.5 km afstand.
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Wakker geworden?

Bericht door Ivarrr »

En zet eens een aluminium hoedje op tegen de windmolen op 1.5 km afstand.
Ik denk dat dit soort persoonlijke beledigingen minder welkom zijn op een forum dan mijn zorgvuldig en vriendelijk verwoorde meningen.
Had je dit ook gelezen: "speciaal onderwijs"
Uiteraard. En dankzij het filmpje van de mishandeling van de 14-jarige Tommy uit Spijkenisse (dus ook uit de omgeving van Rotterdam) weten we precies om wat voor personen het gaat.
Ga lekker naar Dumpert, Cafe Weltschmerz of the Post online om te tieren over windmolens, Marokkanen en klimaatgekkies.
Mijn persoonlijke ervaring met windmolens heb ik geplaatst in een topic dat al jaren bestond en nog recentelijk actief was, en bovendien de titel "Stop de windmolen waanzin" had. Mijn reactie daar was daarom volkomen on-topic.

Het woord Marokkanen heb ik niet gebruikt. Klimaatgekkies ook niet.
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wakker geworden?

Bericht door Tim »

dormos schreef: 31 okt 2019, 15:57Ik weet niet of dit forum een plek is waar we op je racistische of xenofobe denkbeelden zitten te wachten, ik in ieder geval niet. Ga lekker naar Dumpert, Cafe Weltschmerz of the Post online om te tieren over windmolens, Marokkanen en klimaatgekkies.
Dormos, je kiest nu voor een aanval die meestal ingezet wordt door "linkse" personen. Ongefundeerd iemand afschrijven met beledigingen om zo de discussie te ontlopen. Juist nu moet je in discussie gaan!

Ik vind Nederland ook 1 van de beste landen om in te wonen. Maar ook dat jeugd en jong volwassenen die dat soort bedreigingen uitten, direct verplicht de dienstplicht in moeten. Als ze thuis geen opvoeding meekrijgen, dan moet dat maar extern.

Problemen, met name in de politiek, moeten zonder links of rechtse veroordeling besproken en opgelost kunnen worden. Er wordt veel te veel omheen gepraat en geen besluit genomen, omdat we niet meer onze ballen durven tonen en verantwoordelijkheid nemen.

En het sluipt overal in, er zijn amper competentie leiders meer. En als ze er zijn worden ze onderuit geschoffeld vanwege 1 onbelangrijke fout.

Groet,
Tim
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Wakker geworden?

Bericht door Ivarrr »

dormos schreef: 31 okt 2019, 15:57Krijg erg de indruk dat je vanaf het Drentse platteland je vooral een oordeel vormt op basis van wat je leest of wilt lezen.
Ik heb gewoond in: Bathmen, Zeist, Durbuy (de Belgische Ardennen), Antwerpen, Amsterdam, Grödinge (Zweden), Woerden, Lelystad, Vrindavan (India), en nog een handjevol andere dorpen en steden. Heb vrienden gehad uit Iran, Irak, Libanon, Israël, Suriname, Indonesië en alle westerse landen (mede doordat ik vertaler was voor een internationale uitgeverij). Heb vakanties doorgebracht in vrijwel alle Europese landen evenals in Turkije en Amerika. Poolse vrouw, waarmee twee inmiddels volwassen kinderen. Heb me verdiept in alle bekende geloven en mystieke tradities, vooral die hun wortels hebben in Iran en India, dus verre van xenofoob ("bang voor het onbekende"). Woon pas sinds 2013 in provincie Groningen. En ja, we kregen ook in dit dorp een azc. Is een paar keer in het nieuws geweest, dit azc. Ook persoonlijk het een en ander meegemaakt, zowel hier als in Ter Apel.
racistische
Dit topic gaat over maatschappelijke problemen en onzekerheid over de toekomst. In die context heb ik bepaalde etnische problemen ter sprake gebracht. Ik erken simpelweg dat er etnische spanningen heersen, en dat die spanningen zich onder meer uiten in toenemend geweld en criminaliteit gericht op blanken (door hun uiterlijk makkelijk als zodanig te herkennen) én een rol spelen in het steeds verder uiteendrijven van links en rechts. Daarnaast heb ik de islam ter sprake gebracht, primair een ideologische kwestie, en terrorisme, primair een geopolitieke kwestie, al zijn beide onderwerpen wel verbonden met etniciteit (veruit de meeste moslims zijn niet-blank en hebben een migratie-achtergrond van buiten Europa, en omgekeerd zijn de meeste "ongelovigen" blank).

Ik heb er op gewezen dat de spanningen een breekpunt dreigen te bereiken in Amerika en in Europa, omdat demografische veranderingen consequenties hebben voor het al dan niet functioneren van democratie. Dit is geen racistische uitspraak maar een objectief feit.

Wakker worden, de naam van dit topic, betekent dat je bereid bent om alle problemen in je leven en de maatschappij realistisch onder ogen te zien. Ook als dergelijke waarnemingen door slaapwandelaars als "racistisch", "seksistisch", "xenofoob", "homofoob", "islamofoob", "antisemitisch", "fascistisch" of "hatelijk" worden gedemoniseerd.
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Wakker geworden?

Bericht door dormos »

Dormos, je kiest nu voor een aanval die meestal ingezet wordt door "linkse" personen. Ongefundeerd iemand afschrijven met beledigingen om zo de discussie te ontlopen. Juist nu moet je in discussie gaan!
Ik wil over een hoop dingen in discussie gaan, maar bij onverholen racisme ligt bij mij de grens. Dat hoort wat mij betreft op geen enkel forum thuis.

Ivarr's teksten zijn doorspekt met teksten waarbij hele bevolkingsgroepen of wijken over 1 kam worden geschoren.
er stromen nog steeds elke dag duizenden Afrikanen en Arabieren Europa binnen, waarvan we weten dat de meerderheid hiervan niet of nauwelijks zal integreren, en een groot deel wrok koestert jegens de blanke ("witte") mens
Dat weten we helemaal niet, dat is zijn perceptie.
Wellicht kan "refugees welcome" idealistisch worden genoemd, maar is weerstand bieden tegen islamisering, criminaliteit en de toename van aanrandingen en (al dan niet dodelijke) verkrachtingen niet minstens even idealistisch?
Hier koppelt 'ie vluchtelingen direct aan criminaliteit en verkrachtingen, voor het gemak mensen die vluchten voor een oorlog over 1 kam scherend met gelukzoekers en criminele "veiligelanders"
Om over het multiculturele geweld tegen leerkrachten nog maar te zwijgen..
En laten we eerlijk zijn: we weten allemaal welke bevolkingsgroep om de haverklap het woord "kanker" gebruikt en "ik maak je dood" roept.
OK, hij neemt het woord Marokkanen niet in de mond,maar bedoel je dan Friezen of Limburgers?
En dankzij het filmpje van de mishandeling van de 14-jarige Tommy uit Spijkenisse (dus ook uit de omgeving van Rotterdam) weten we precies om wat voor personen het gaat.Links wil dat we deze groep vooral als individuen behandelen en alleen overtreders aanpakken (dweilen met de kraan open). Rechts wil dat dit probleem bij de wortel wordt aangepakt en er niet NOG meer van dit soort groepen ontstaan (daarom grenzen dicht en veiligelanders terug naar hun thuisland sturen, ook vrouwen en kinderen).
Wederom bedoelt hij hier donkere mensen en Marokkanen, maar benoemt het expres niet om niet op racisme gevangen te kunnen worden.
Hij bedoelt dus dat je niet een individu die de fout in gaat aan moet pakken, maar de hele groep op basis van afkomst of kleur. En dat is niet racisitisch?
Goed voorbeeld daarvan is Londen, waar aanvallen met kapmessen en zuur nu dagelijkse kost zijn.

Los van het feit dat "dagelijks" zwaar overdreven is wederom framen van moslims en allochtonen.
De steden worden steeds gevaarlijker voor autochtone (blanke) Nederlanders.
Ja, eens. Intelligente vrouwen kunnen overtuigd worden dat hun linkse tendensen moeten worden gericht op het gezin (alle kinderen krijgen evenveel aandacht; alle kinderen zijn "gelijk") en niet op de buitenwereld. Die buitenwereld, de politiek, is het domein van de man. Duizenden jaren zo geweest tot zéér recentelijk. We verkeren op dit moment in een experimentele fase (universeel kiesrecht, feminisme etc.). Een experiment dat gedoemd is te falen.
Serieus? Naast racistisch dus ook nog vrouwonvriendelijk. De SGP is trots op je!
mijn zorgvuldig en vriendelijk verwoorde meningen.
Je zegt de meest vreselijk dingen, maar wel zorgvuldig en vriendelijk. Right!

Ik ga niet meer reageren op de onzin die je in je verhalen verwerkt, en vindt dat wanneer je dit blijft doen de moderatoren je een waarschuwing en bij herhaling een ban zouden moeten geven.

De geschiedenis heeft geleerd wat er kan gebeuren als er zondebokken worden aangewezen, generaliserend op basis van afkomst, ras of geloof.
Wat mij betreft moet dat in de kiem gesmoord worden.

Over en uit.
Laatst gewijzigd door kockie op 01 nov 2019, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast; ergens was een [ weggevallen
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Wakker geworden?

Bericht door Ivarrr »

dormos schreef: 01 nov 2019, 09:01Ivarr's teksten zijn doorspekt met teksten waarbij hele bevolkingsgroepen of wijken over 1 kam worden geschoren.
Dat is niet waar, zoals blijkt uit mijn uitspraak die je direct daarna citeert:
er stromen nog steeds elke dag duizenden Afrikanen en Arabieren Europa binnen, waarvan we weten dat de meerderheid hiervan niet of nauwelijks zal integreren, en een groot deel wrok koestert jegens de blanke ("witte") mens
Zie je wel? Ik gebruik de woorden "meerderheid", "niet of nauwelijks", en "groot deel". Zou ik mensen over één kam scheren, dan zou ik woorden als "alle" en "in het geheel niet" hebben gebruikt. Dat doe ik niet omdat mijn mening genuanceerd is.
Hier koppelt 'ie vluchtelingen direct aan criminaliteit en verkrachtingen
Nee, ik had het over "Refugees Welcome", dus de vluchtelingenstroom als geheel, en die is wel degelijk gepaard gegaan met een toename van criminaliteit en verkrachtingen. Als jij daar van wilt wegkijken, prima, maar ga je dan niet met maatschappelijke discussies bemoeien.
voor het gemak mensen die vluchten voor een oorlog over 1 kam scherend met gelukzoekers en criminele "veiligelanders"
Ook grote aantallen vluchtelingen afkomstig uit oorlogszones zijn betrokken geweest bij diefstallen, geweldpleging en verkrachtingen.
OK, hij neemt het woord Marokkanen niet in de mond,maar bedoel je dan Friezen of Limburgers?
Waar het om gaat is dat ik mijn woorden zo kies dat ze, naar mijn mening, acceptabel zijn op een openbaar forum. Ik probeer me zo goed mogelijk aan de regels te houden. Bovendien is het probleem niet beperkt tot enkel de Marokkaanse kwajongens.
Wederom bedoelt hij hier donkere mensen en Marokkanen, maar benoemt het expres niet om niet op racisme gevangen te kunnen worden.
Het gaat mij totaal niet om de huidskleur. Heb in mijn leven honderden gekleurde vrienden en idolen gehad. Waar ik op wijs is dat grote groepen mensen wél heel erg met huidskleur bezig zijn, zoals Sylvana Simons met haar gezeur over "witte mensen", verkrachters die specifiek blonde meisjes van hun fiets trekken, en criminelen die specifiek blanken beroven.
Hij bedoelt dus dat je niet een individu die de fout in gaat aan moet pakken, maar de hele groep op basis van afkomst of kleur. En dat is niet racisitisch?
Het landelijke (en Europese) beleid moet problemen op collectief niveau bezien en aanpakken. Als blijkt dat de meerderheid (!) van een bepaald collectief zich tegen integratie verzet en een verhoudingsgewijs hoog aantal misdaden en gruwelijkheden begaat, dan is dat een gegronde reden om voor die gehele groep de grenzen te sluiten. Jouw voorstel, om die hele groep toch binnen te laten en alleen de deugnieten te bestraffen, heeft als consequentie dat grote aantallen meisjes verkracht gaan worden en grote aantallen bejaarden beroofd. Arrestaties vinden altijd pas ná dat soort gruwelijke daden plaats, en grote aantallen criminelen en terroristen worden niet eens gepakt. De context van dit deel van de discussie was "idealisme", en mijn stelling is dat pleiten voor een beperking van immigratie uit bepaalde regio's minstens even idealistisch is als de "refugees welcome" positie.
Los van het feit dat "dagelijks" zwaar overdreven is wederom framen van moslims en allochtonen.
Alles wat ik schrijf berust op feiten. Daar zul je misschien even aan moeten wennen. In Londen waren er 2350 misdaden met een mes in 2018 (PDF). En 465 zuuraanvallen in 2017. Dagelijkse kost dus.
De steden worden steeds gevaarlijker voor autochtone (blanke) Nederlanders.
En de reden daarvan is dat er door bepaalde groepen specifiek op blanken wordt gejaagd (zoals de Groningse student die voor de lol in zijn rug werd geschoten en vorige week de twee Groningse schoonmakers die werden vermoord). Denk niet dat alleen blanken racistisch kunnen zijn. Ook anti-blanke haat en dus geweld en criminaliteit specifiek gericht op blanke slachtoffers (vaak omschreven als "zinloos geweld") is een enorm groot probleem.
Serieus? Naast racistisch dus ook nog vrouwonvriendelijk.
Onjuist. Mijn woorden: "[het verschil tussen man en vrouw is] uitstekend want als het anders was dan bestonden we niet. De natuur heeft de aard van mannen en vrouwen zeer zorgvuldig gekalibreerd."

Met andere woorden: de vrouw is perfect zoals ze is, mits ze zich niet tegen de vrouwelijke aard verzet. Het probleem zit hem in het feminisme (een ideologie) en universeel kiesrecht (een experiment dat circa 120 jaar geleden is begonnen), niet in de vrouw zelf. In de context van ecologie: man en vrouw vormen samen één onlosmakelijk organisme. Man en vrouw zijn in natuurlijke staat perfect. En de huidige samenleving is verre van natuurlijk. Het is daarom niet verwonderlijk dat Gebruikers antidepressiva vooral vrouwen zijn: "Naar verwachting verstrekken Nederlandse openbare apotheken dit jaar voor het eerst meer dan een kwart miljard gestandaardiseerde dagdoseringen aan antidepressiva. Dat is 230% meer dan vijftien jaar geleden. Twee derde van de gebruikers van deze middelen is vrouw."
De SGP is trots op je!
Daar ga je weer met je beledigingen.
Je zegt de meest vreselijk dingen, maar wel zorgvuldig en vriendelijk. Right!
Right. Ik ga je niet terug beledigen. Ik blijf on-topic en bij de feiten.
en vindt dat wanneer je dit blijft doen de moderatoren je een waarschuwing en bij herhaling een ban zouden moeten geven.
Dan zou ik een ban krijgen voor het benoemen van maatschappelijke problemen, het verwijzen naar feiten, het aankaarten van tegenstrijdigheden en mijn waardering voor de natuurlijke ordening van dit wonderbaarlijke universum.
De geschiedenis heeft geleerd wat er kan gebeuren als er zondebokken worden aangewezen, generaliserend op basis van afkomst, ras of geloof.
Dat klopt, maar ook mijn meningen zijn gebaseerd op lessen uit de geschiedenis (een van mijn hobby's; ik luister sinds begin 2016 elke dag naar zo'n 1 tot 3 uur aan podcasts, lezingen en audioboeken over de wereldgeschiedenis, meestal tijdens het tuinieren en wandelen). Demografische veranderingen worden alom erkend als één van de oorzaken van de val van het Romeinse Rijk. En multiculturalisme heeft maar al te vaak geleid tot genocide. Er is op zich niets mis met immigratie maar je moet er wel zeer voorzichtig mee omgaan. Nooit méér immigranten (waaronder vluchtelingen) binnenlaten dan binnen een redelijke tijdsspanne kunnen worden geïntegreerd. En als integratie in het geheel niet wil vlotten, dan tijdig een immigratiestop invoeren. Anders gaat het vroeg of laat helemaal mis.
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Wakker geworden?

Bericht door dormos »

Over en uit.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Wakker geworden?

Bericht door Paul Joosten »

Geheel eens met Dormos, ook ik stoor me enorm aan dit soort nauwelijks verhuld racisme. Dergelijke uitingen hebben m.i. geen enkele relatie met en dus plaats op een forum dat over ecologie en energie gaat. Ik verzoek de moderatoren om hier in te grijpen want het zou bij onveranderd beleid aanleiding zijn voor mij om te stoppen met dit forum.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wakker geworden?

Bericht door Tim »

Tsja,

Ik stoor me ook dit soort nauwelijks verhuld misplaatst eco terrorisme op dit forum. "Ik ben energie neutraal met een elektrische fiets en 40 zonnepanelen. Ik rij fossielvrij en heb 5000 euro aan milieu onvriendelijk isolatie materieel en een pellet kachel".

En dan een moderator vragen censuur op te leggen, is wat mij betreft alsof vader of moeder moet ingrijpen, want we kunnen het zelf niet netjes. Er worden hier wel vaker ongelukkige teksten geschreven, maar die passen ons wel. Daar gebeurt niets mee.

En de eerste alinea is een groot stuk zelfkritiek. Als je alleen maar omringt wordt met mensen die het met je eens zijn, sta je in een grote woestijn elkaar schouderklopjes te geven. Dat maakt helemaal niets beter en verwijd je blik totaal niet. Als je niet luistert weet je na het gesprek nog zoveel als daarvoor.

Dat zou best eens aan de hand kunnen zijn met DJ initiële vraag. Wakker worden.

Tim
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Wakker geworden?

Bericht door remco d »

Dormos, Paul,

Hoewel ivarr flink te ver doorschiet ben ik ook erg kritisch wbt vluchtelingen en met name moslims. Daarmee wil ik uiteraard niet zeggen dat alle moslims slecht zijn, maar er is een relatief groot percentage wat niet matched met Nederlandse normen en waarden en dat ook niet wil.

Als ik dit niet mag zeggen omdat het racisme zou zijn vind ik dat kortzichtiger dan de mening van ivarr.

Sowieso vind ik racisme een uitgeholde term. Je kunt ervoor kiezen om je beledigd of gekwetst te voelen. En Ivarr heeft zeker een punt wbt leraren die massaal de grote stad uit vluchten. Met name leraressen zullen nooit respect krijgen van een groot deel van de moslimjongens. Dit ontkennen is je kop in het zand steken.

Verder neemt dit onderwerp wel een andere wending dan ooit bedoelt maar het stipt wel de verschillen in de samenleving aan. Zelfs al op dit heel specifieke forum.
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Wakker geworden?

Bericht door Ivarrr »

Paul Joosten schreef: 03 nov 2019, 09:07geen enkele relatie met en dus plaats op een forum dat over ecologie en energie gaat
Maar dit deel van het forum gaat tevens over maatschappij en economie. De eerste post van 20 oktober noemt bovendien "de mainstream media", "(betaalde?) trollen" en "een onaangenaam gevoel over de toekomst." Daar heb ik op gereageerd.

Erkennen dat er etnische spanningen heersen, en dat deze door het huidige beleid in steeds hoger tempo toenemen, is geen racisme. Bezorgdheid uiten over wat dit beleid voor gevolgen zal hebben voor onze toekomst hier in Nederland is geen racisme. Er op wijzen dat geboortebeperking in Europa geen enkele zin heeft zolang er nog elke dag duizenden immigranten binnenstromen, is ook geen racisme maar een simpele rekensom ("dweilen met de kraan open").

Er zijn op dit moment grote aantallen mensen die net als jij fanatiek tegen racisme zijn maar door hun politieke activisme en beleid juist een toename van racisme in de hand werken. En niet enkel racisme maar uiteindelijk een gruwelijk conflict. En juist degenen die hiervoor waarschuwen worden gedemoniseerd met termen als "racist".
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wakker geworden?

Bericht door JantjeV8 »

Eens of niet mee eens, ik heb niets discriminerends gelezen maar een opsomming van meetbare en controleerbare zaken.

Het verhaal begon met het artikel over onderwijs uit het AD. Wij zitten hier ook op het Brabantse platteland, dicht bij Den Bosch en redelijk dicht bij Tilburg. Verhalen van vrinden/kennissen die werkzaam zijn in het onderwijs, zowel basis als voortgezet en dorps als stads sluiten wel akelig dicht aan bij het AD artikel...

De discriminerende beschuldiging kwam al heel snel, maar is ook voortdurend de makkelijkste verdediging van de linkse medemens.
dormos schreef: 01 nov 2019, 09:01
er stromen nog steeds elke dag duizenden Afrikanen en Arabieren Europa binnen, waarvan we weten dat de meerderheid hiervan niet of nauwelijks zal integreren, en een groot deel wrok koestert jegens de blanke ("witte") mens
Dat weten we helemaal niet, dat is zijn perceptie.
Maar ervaringen uit het recente verleden maken die perceptie wel een heel realistische. En om goed politiek te wedijveren moet je vooruitzien, wel met open ogen. Wegkijken en de ervaringen niet gebruiken geeft de chaospolitiek waarin Nederland momenteel verkeert. Er wordt niet vooruit gekeken, je kunt geen fatsoenlijk toekomstplan uitstippelen, er is teveel onzekerheid, op werkgebied, op financieel gebied, op zorg, op onderwijs, justitie legt dagelijks uit dat iets wat krom is toch recht is.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Wakker geworden?

Bericht door Dutch John »

Tim schreef: 03 nov 2019, 12:33 Ik stoor me ook dit soort nauwelijks verhuld misplaatst eco terrorisme op dit forum. "Ik ben energie neutraal met een elektrische fiets en 40 zonnepanelen. Ik rij fossielvrij en heb 5000 euro aan milieu onvriendelijk isolatie materieel en een pellet kachel".
remco d schreef: 03 nov 2019, 13:29 Als ik dit niet mag zeggen omdat het racisme zou zijn vind ik dat kortzichtiger dan de mening van ivarr.
Ivarrr schreef: 03 nov 2019, 13:53 Er zijn op dit moment grote aantallen mensen die net als jij fanatiek tegen racisme zijn maar door hun politieke activisme en beleid juist een toename van racisme in de hand werken.
Drie standpunten waar ik mij ik kan vinden. De huidige teneur (terreur) van het ecologieforum. Hoe anders dan in 2006, toen ik kwam kijken. Destijds een soort afsplitsing van het 12-ambachtenforum. Nog beheerst door idealisme en ecologie in plaats van economie en eco-aflaten in de vorm van technologie. Ik voel me al langer niet meer thuis op het forum, maar nu is het welletjes: DJ vertrekt.

Vaarwel,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie