rechtergang geweest vanmiddag.

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door keesijp60 »

Beste allemaal


De rechtsgang is geweest, de rechter verbiedt de kachel niet persé maar valt over het feit hoeveel het kost om de gaten
weer te herstellen mocht ik ooit weg gaan, het is namelijk zo als dat kan zonder noemenswaardige kosten ik de zaak vrijwel
zeker kan winnen.

De woningbouw zei tegen de rechter dat alles opnieuw moet worden gestuckt, wegens roetaanslag, echter deze is van de kaarsen
en niet van de kachel, na 9 jaar wonen zonder geverft te zijn, de stuck is gips en ik heb zelf eens gekeken, maar de roet zit er
niet in, je kan deze er zo af halen met speciaal netje, de woningbouw zegt dat het er in zit, en dus kost het herstel zeker 4000 euro
waarvan de rechter zijn wenkbrouwen fronste.

Ik kan dat zelf dichtmaken en zeer netjes onzichtbaar maken, dat kan ook met een bedrijfje die stucken kan, max kosten daar misschien 250
euro, en dus betaalbaar en dus kan het ongedaan gemaakt worden zonder hoge kosten, dan mocht ik de verandering gewoon doen.

Woningbouw zegt dat kachel onveilig is, oke, het is een bestaande haard, met verbrandingtubes voor naverbranding. ik merk nooit rook of stank,
dat komt meestal van de boerderijen en 2 andere kasten van huizen met open haard. Ik heb een kolenschoorsteen huis is namelijk van 1956
er zit een roestvaststalen flexbuis in, en voldoet, die zit aangesloten op een enkele buis van plafond naar de kachel, inmiddels is het netjes
maar eerst was het niet mooi maar een bouwbedrijf kijkt daar natuurlijk doorheen.

De rechter wilde een onderling gesprek om nader tot elkaar te komen, de kachelveiligheid achtte ze niet bewezen en de rookoverlast ook niet,
en dat klopt ook de buur is nu eenmaal de reden, ze maakt verhaal groot en belt iedereen op zoals politie. Oke dit gezegt hebbende ze hebben
me een andere woning aangeboden, eentje met vloerverwarming omdat de reden van houtkachel stralingswarmte is welke heilzaam werkt voor mij.

Echter de kosten zijn veel hoger, meer huur en ik heb bijstand, ik ben al 33 jaar afgekeurd wegens artrose en moet hier toch best wel over denken, daarnaast heb ik maand terug een laminaatvloer gelegt en behangen, de kant van de kachel moet nog dat wordt leuk kleurtje ook.

Mijn vraag tenslotte is mag ik dit zo aansluiten bij plafond? het lijkt me van wel, het zit dan mooi dicht en onbrandbaar.

U mag ook reageren op rechterverhaal, want verhuizen zal de woningbouw geld kosten ze zullen dan alles moeten vergoeden, verhuizen door de artrose is niet handig, en ik heb hier unieke achter werft die knap ruim is en daar ook groentetuintje, ik vind het belachelijk dat zo,n buur wint, want het is haar alleen te doen om mij weg te krijgen, ik heb zo,n idee van niet weg te gaan, want ze kunnen ook buur andere huis geven. Ik voel me gewoon weggezet als een crimineel die zwaar overlast geeft, wel ik ben een nette buur, en heb goed kontakt met de rest.

alvast bedankt.
Bijlagen
DSCN3338.JPG
DSCN3345.JPG
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door keesijp60 »

Hier kan je zien dat ik aan het opknappen ben, verhuizen en weg centen, dat accepteer ik niet.

Ik ga verder er niet op in hier, niet weer een hele discussie, en moet goed nadenken wat het beste is,
ik mag niet meer stoken in nieuwe woning, maar mag daar ook de zibrokachel niet meer gebruiken,
hier ook niet trouwens klimaat gedoe hebben ze het allemaal over.

Huis wordt netjes dus waar praat woningbouw over.

fijne week verder.

vrg kees
Bijlagen
IMG_20190102_202030.jpg
DSCN3289.JPG
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door fireblade »

wat ik alleen niet begrijp van de rechter is dat jouw kachel en stookgedrag geen overlast oplevert, maar waarom krijgt de buur dan geen klaagverbod over jouw kachel met een dwangsom erbij. Anders als je besluit om te blijven zitten alles gewoon op de oude voet verdergaat, en je er dus niets mee opgeschoten bent. Succes met je beslissing
Luc6580
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:44

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door Luc6580 »

Zibro is levensgevaarlijk.
Deze verbruikt de zuurstof uit je living.
Deze toestellen moesten al lang verboden zijn in woningen
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door dormos »

Ze gebruiken niet alleen de zuurstof, maar de verbrandingsgassen komen ook in je woonkamer.
Zo te zien is dit zelfs niet eens de modernste uitvoering, dus zeker niet reukloos!
Heb zelf een laser uitvoering voor in de tent, en die zou reulkoos zijn maar is dat zeker niet.
Je geeft zelf aan te kwakkelen met je gezondheid en dan snap ik niet dat je zoiets in je woonkamer zet.

Groet,

Hans
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door keesijp60 »

Ahhh nu kan ik reageren na verwijderen cookies, de andere thread kan dus weg, niet van belang.


Oke, even duidelijk de zibro inderdaad is een zuurstof gebruiker, ik heb wel de vol electronische hoogvermogen laser versie en schone olie, de brand is compleet reukloos en alleen is ie even aan om op te warmen, dat gaat sneller, je ruikt even wat parfumachtige geur, en als het windstil is gaat ie aan, natuurlijk is dat ook niet geheel schoon, maar in de stad wonen ook niet, dat is waarom wij hier allemaal zo experimenteren, Ik ga wel voor een rocket dan gaat de zibro voor altijd uit, want olie is ook duur, maar voor nu tijdens de rechtsgang even als noodoplossing. Oke het is ook mooi om te proberen de wereld beter te krijgen, Ik ben voor kernenergie in Thorium vorm zeg maar, een gesmolten zout reactor, onmogelijk te laten smelten, hij is al gesmolten, voordeel, kan in de stad in kleinere vorm, je kan er kernafval in verbranden tot kortlevend afval, dus geen duizend jaren meer opslag maar slechts 3 a 400 jaar, en dan zijn we pas op de goede weg, ik denk dat ook dat verbranden op een gegeven moment toch wel uit de tijd is, maar zolang we daar nog niet zijn, dan zo schoon mogelijk. Gezien de bevolkingsgroei, ook hier moeten we wat doen, of uitdunnen tijdens een wereldoorlog, maar dat is wel wat cru.

Oke de buur, tja, die is niet included in de zaak, wel heb natuurlijk papieren en ervaringen gedeelt, de rechter is wel op mijn hand zegt advokaat ik sta er goed voor, de kachel dat winnen ze al niet, want er is nooit gekeken of het wel mijn kachel was, de interventie consulent zei wel dat ze bij de buur was en dat het stonk, maar niet even bij mij aan de deur geweest om dat te checken, daarnaast had de buur geklaagt op 25 en 26 december, en 2 en 4 januari, toen was de kachel niet aan, een vriend heeft kanker gekregen ik was dus daar om te steunen, en ook tijdens de bestraling. De rechter zag ook de conclusie van mijn advokaat, en merkte op dat het wel heel erg opvalt dat alleen deze buur er in stond als klager terwijl de woningbouw daar doodleuk zat te vertellen dat meerdere mensen geklaagt hadden, ik had dus wel een flink aantal handtekeningen die dus verklaarden dat ze nooit last hadden, er wordt hier trouwens flink gestookt, door vele boeren, gisteravond stonk het heel erg, er hong gewoon een rookmist buiten, dit is nu waarom ik niet stook als het windstil is, wellicht kan dat met de rocket wel, nooit getest, iemand hier wel? toevallig.

De rechter zit met een ding, ik heb zonder toestemming de schoorsteen aangesloten aan het nog bestaande deel bovenverdiepingen, er zit dus een gat achter die plaat, dat zijn 3 stenen en stuck als dat hersteld moet worden, woningbouw praatte tegen de rechter over meer dan 4000 euro kosten omdat er kleurverschil zou komen als je dat herstuckt, belachelijk natuurijk, en de rechter stond er ook van te kijken, zei nog krijg je er dan ook een gouden rantje bij, hun stil. Ik heb wat roetaanslag op die muur, dat is van de kaarsen en wellicht ook wat van de kachel, deze is best hoog rendement en vullen wil wel eens wat er uit laten aan rook, nabrander stopt natuurlijk meteen als je bijvult, ik heb met een speciaal netje wat bijgeschuurt, de roet gaat er zo af, en zit niet in de muur, woningbouw zegt dat alles er af moet en opnieuw gestuckt, kosten 4000 euro, gat van schoorsteen kanaal is 20 x 14 cm, paar stenen en wat stuc k en klaar kan ik zelf nog wel, de muur maak ik schoon, tip waarmee het beste?

Oke we hebben een pauze gehad, wat de rechter ook wilde om te kijken of we een overeenkomst konden bereiken, dat is uitgekomen op het volgende,

Ik krijg een ander huis aangeboden, waarom dan naar de rechter? kon ook zonder, dus ze knijpen hem gewoon, ik voel me gesterkt, dinsdag komen praten, met vloerverwarming, klote want huis kost veel meer aan huur en geen werft die is zoals hier waar ik heerlijk kan knutselen, dus ik moet als slachtoffer buur alles opgeven terwijl ik netjes ben, ook met stoken, dat kan ik niet zeggen van de open haarden hier in die 2 miljoen kostende boerderijen, en het is afnemen van rechten, als de overheid zegt stookverbod, oke, dan doe ik mee, dan moet het, en voor iedereen.

ik moet tekenen voor, geen houtkachel meer, zibro kachel ook niet, geen geknutsel aan oldtimers en de gasfles van het lasapparaat moet weg, moet ook hier weg trouwens, gas is gevaarlijk zeggen ze ontploffingsgevaar, raar want het is lasgas voor de mig en tig waarmee ik de ligfietsen bouwde en de oldtimer toen. Het is onbrandbaar gas als dat gaat lekken ook niet gevaarlijk, behalve dan in huis natuurlijk, fles staat in de schuur 12 meter van huis, niet gevaarlijk zegt de verhuurder van de fles lasair in tilburg, ze zijn gekeurd en kunnen 10 keer de druk hebben als normaal wat 150 bar is.

Waarschijnlijk geen verhuis vergoeding, dus heb ik heb alles hier voor niks gedaan zoals de laminaatvloer, ze gaan deze kosten niet vergoeden.

Ik ga dit dus weigeren, ik heb hier een werft van 14 meter diep en 8 breed, er is een groentetuintje, rustig en buiten straling van de mast waarvoor ik hier ben gaan wonen, ook na een rechtsgang met woningbouw trouwens die ik won.

Mijn gezondheid is alleen maar artrose en reumatisch, verder geen probleem, dus niet ademhaling, wel allergisch, pollen en stof en zo, nooit last van die laser zibro eigenlijk.

Dus om verhaal af te ronden want word nogal groot, ik ga dinsdag praten met casade, kijken wat ze willen, maar raar dat ze deze buur hand boven hoofd houden, de andere buren willen n iet dat ik ga ook niet buur op de hoek, vinden me een goede rustige buur, dat klopt ook, en ik help nogal eens met techniek, zoals de pc die dan niet werkt, of de tv bij de oudere mensen etc, aan mij ligt het niet, het is puur machtsmisbruik, heb ook gemeente gebeld ik wil de burgemeester spreken, zouden terugbellen, nee ze negeren me gewoon.

Ik moet alleen aantonen dat het gat weer repareren zoveel kost dat het valt onder niet noemenswaardige kosten dat staat in huurcontract moet dus binnen paar honder eurp blijven zodat ik dat zelf kan herstellen, accepteer ik ander huis, dan kost me dat niets, won ingbouw hersteld dat dan zelf, en als ik ga hier, gaat de huur voor nieuwe mensen met 160 euro per maand omhoog, missc hien is dit wel mede reden.

Allemaal een fijn weekend, als ik win, komt de rocket, en deze zal geen aanleiding meer geven tot klagen, zeer schoon, tekening idee had ik al gedaan. foto 2 zie je hoe knap de woning al gaat worden, en plafond is nog best schoon, geen roet ondanks afzuiging daar in die hoek, trekt het dan heen he.

Hoop dat gauw alles voorbij is, dan kan ik weer normaal leven, geeft stress, deze buur rookt zelf en 90 % van haar klagen is door andermans kachel uit de buurt.
Bijlagen
DSCN3302.JPG
ScreenHunter_1816 Jan. 06 22.40.jpg
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door keesijp60 »

Reactie gehad van de advokaat.

Dit gaan we winnen als ik een offerte laat maken door een bouwbedrijf wat het kost om dat gat tegen
plafond wat uitmondt in de oude schoorsteenpijp, (de verdiepingen boven staat de schouw nog) te repareren
als ik zou verhuizen, het betreft een gat van 20 x 16 cm paar stenen er in en aansmeren, klaar.

Hier zegt de woningbouw tegen de rechter dat het zeker 4000 euro kost, omdat door aanslag op de muur alles
er af moet, maar die aanslag is roet van de kaarsen en het gaat er zo af trouwens, ze proberen volgens de
advokaat mij hiermee te pakken want ik moet aantonen dat ik de zaak kan herstellen tegen niet noemenswaardige kosten,
waar de rechter die grens legt weet ik niet maar toch.

Hoop dat het gauw klaar is, en ik verder kan, ik ga de rocket dan zeker maken, en een electrostaat tegen de fijnstof bouwen, deze maak ik zelf,
hoogspanningsgedeelte is eigenlijk heel simpel met een condensator/diodes cascade en mosfet ac to ac converter bijvoorbeeld met een auto bobine
die de cascade voedt, dan krijg je een mooi filter wat prima werkt op een plek in de uitlaat kachel waar de luchtsnelheid er uit is.

vrg kees
Bijlagen
800px-Electrostatic_precipitator.svg.png
ooievaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:04
Locatie: noord oost grunn

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door ooievaar »

Lullig verhaal Kees, Denk je goed bezig te zijn.. Nu is het natuurlijk wel zo dat je in overbevolkt nederland beperkt word in je doen en laten.
Helaas is het ervaren van overlast een subjectief gegeven. Ik zit ook wel eens te denken naar een wijdser land te emigreren.
Sterkte met je zaak...
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door keesijp60 »

Beste allemaal



Ik heb de rechtszaak verloren. op basis van de noemenswaardige kosten bij verwijderen, de kosten van 281 euro vind de rechter dus daar niet onder vallen, de zaak ging niet over de kachel en de klachten maar juist over dat ik een verandering heb aangebracht zonder toestemming te vragen, deze haf ik niet gevraagt omdat ik daar niet eens bij nadacht, de opening maken is simpel, de schoorsteen zat er nog in zijn geheel behalve dan de schouw, de pijp was als nieuw en is dus aangesloten.

Nu is in vergelijking de muur en zo weer helemaal netjes, ik heb de zaak dus vernieuwd. Ik vind de gehele gang van zaken belachelijk eigenlijk want vind het een gerechtsdwaling deze niet noemendswaardige kosten en dat de woningbouw deze zou moeten betalen, zo verlies je bijna altijd.

De advokaat zegt we kunnen in beroep gaan mits ik zorg voor offertes die aantonen dat de kosten niet de 100 euro overstijgen, dat is dan 3 stenen terug en aansmeren van een oppervlakte van 10 x 20 cm.

Ik heb wel een schoorsteenveger gevonden die de zaak voor 80 euro hersteld, maar mag een schoorsteenveger de schoorstenen ook weghalen? en als de woningbouw een ander vedrijf inschakeld is dat natuurlijk voor hun duurder. Bouwbedrijf die hier voor de woningbouw klusjes doet daar weet ik al zeker van dat ze zeggen, ooo dat gaatje doe ik wel gelijk met de andere klussen in de buurt, en is er geen sprake van grote kosten, de woningbouw jad namelijk 4000 euro begroot, dat is wel heel erg vet.

Nu kan ik dus ondanks dat hier een schoorsteen zit geen kachel meer aansluiten en een pelletkachel die nota bene wordt gesubsidieerd mag ik niet, terwijl alle eigen huizen maar mogen stoken met soms oude kachels en open haarden die hier plenty zijn. ik vind dat heel erg oneerlijk en neig naar hoger beroep, 99 procent van de schoorsteen zit er nog, en de woningbouw was op de hoogte van de aansluiting want tijdens de renovatie hebben ze de schoorstenen vervangen en deze weer netjes aangesloten ook de trekkap weer geplaatst, en hebben lekker bij warm vuurtje nog koffie gedronken, alleen omdat de mij niet moetende buur klaagt moet alles weg, dat is niet netjes, en nu maar zien te betalen met bijstand welke ik al 33 jaar heb wegens afgekeurd, ben ben benieuwd dus hoe dit nu moet, mogelijk dat de woningbouw dit toch zelf betaald.

Wat moet ik nu doen, hoger beroep of niet, want ik voel me erg gediscrmineerd, en ja ik heb CV maar de houtkachel heeft zeer goede invloed op mijn artrose en ik wilde een rocket mass heater gaan bouwen, we weten allemaal hoe schoon die zijn, nog beter dan de pelletkachel, de woningbouw beroept zich op het feit dat ze een politiek voeren vanuit de politiek om de houtkachels in te dammen, de betreffende minister zegt dat ie van niks weet en dat houtstook gezien wordt als juist klimaat neutraal, daardoor is er subsidie op schone kachels zoals pellet, en die kan ik dus niet plaatsen omdat de woningbouw dat niet toestaat. En er zijn hier houtkachels in dezelfde huizen zoals aan de overkant die wel mogen en achter mij die wel mogen. Ik wacht berichtje van die minister af wat ie ervan denkt.

Alle tips zijn welkom, offerte moet ik hebben waaruit blijkt dat ik binnen de norm zit. Op de foto,s kan je zien dat alles er netjes uitziet, ik heb de muren schoongemaakt en gesaust, plafond moet nog maar is ook weer netjes, niet zo blij met dat schuurplafond trouwens, de woningbouw wilde alles er af kappen en opnieuw stucken, kosten zeiden ze bij rechter was dan 4000 euro, dit wegens roetaanslag, wat trouwens meeste van de kaarsen was en ook 9 jaar wonen zonder verven. Heb ook laminaat gelegt, plinten en deuren geverft etc, de zaak is wat mij betreft netjes een heel verschil met de oude foto,s, kan het prima zelf, maar helaas rechter wil offertes zien.

Vervelend allemaal wat een land.

Hier de advokaat zijn reactie.

De kantonrechter heeft overwogen dat op basis van de stukken en uw toelichting op zitting dat in dit geval wel noemenswaardige kosten moeten worden gemaakt om het gehuurde in de oorspronkelijke staat te herstellen. Het verwijderen van de houtkachel, maar vooral het ongedaan maken van de aansluiting op het rookkanaal in de woonkamer (waarbij o.a. metsel- en stucwerkzaamheden noodzakelijk zijn)( zijn maar 3 steentjes hoor) en het verwijderen van de trekkap op het dak van het gehuurde zijn voor Casade als verhuurder niet aan te merken als kleine veranderingen waaraan betrekkelijk geringe, nagenoeg verwaarloosbare kosten zijn gekoppeld. Op het dak heeft de woningbouw zelf zo gemaakt, nieuwe schoorsteen en toen de kap weer teruggezet want ik gebruikte de schoorsteen, de buur is wel afgesloten, waarom toen niet gezegt het moet weg en nu ineens wel kommentaar op de kachelaansluiting die ik illegaal geopend heb, wisten ze toen al.
Bijlagen
DSCN3369.JPG
DSCN2846.JPG
ScreenHunter_2120 Mar. 07 20.35.jpg
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door jwardenier »

Moeilijk daar een advies in te geven ,ik zou gaan verhuizen ,ben je van de buur af ,zou wel vragen om een plek waar je je hobby,s kan houden .
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door JantjeV8 »

Kijk nou toch uit met het noemen van namen!!

Het klinkt wel logisch, je betaald huur voor die woning, in die huurprijs zal ook iets ingebouwd zitten voor de kosten van de schoorsteen. Anders moet je stellen dat die schoorsteen je bruikbare binnenruimte kost waarvoor je wel huur betaald.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door kockie »

Bericht met namen erin is gewist ivm privacy overwegingen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door keesijp60 »

JantjeV8 schreef: 08 mar 2019, 16:37 Kijk nou toch uit met het noemen van namen!!

Het klinkt wel logisch, je betaald huur voor die woning, in die huurprijs zal ook iets ingebouwd zitten voor de kosten van de schoorsteen. Anders moet je stellen dat die schoorsteen je bruikbare binnenruimte kost waarvoor je wel huur betaald.
Ik heb de steun van enkele mensen, zoals kachel verkopers en stokersgilde.

Sorry dat ik wat namen had gezet, niet gezien, Ik wil en kan hoger beroep aantekenen als blijkt dat de kosten vallen onder niet noemenswaardige kosten, dat is niet meer dan 100 euro, ik heb 2 offertes van 80 euro en een komt maandag de zaak dichtmaken ook niet meer dan 100 euro.

De woningbouw heeft gezegt dat ze niet meer hout wil laten stoken door huurders, waarbij ook de pelletkachels zijn betrokken, deze zouden niet klimaat neutraal zijn en overlast en brandgevaar opleveren, maar waarom dat de subsidie, had kontakt met minister en die staat er raar van te kijken, de klimaat gekte ontspoort helemaal.

Ik had aangeboden de rocket mass heater, mijn verzekeraar vond het prima, en schoon, nee dus.

In de bouwtekening staat een schoorsteen, en dan is het een voorziening, dat wil ik gebruiken en dus zouden ze dat mogelijk moeten maken, verder ropen ze over de handreiking open verbrandingstoestellen maar ik kan daar geen enkele zin vinden over hout, wel over gas, zoals open geisers.

En nu ze gewonnen hebben tweeten ze trots met de anti houtstook lobby, die vinden dat dit een goede woningbouw vereniging is.

Dus ik denk over hoger beroep, de branche heeft interesse, maar het kost mij geld als ik verlies, maar toch het is wel interessante stof, ik moet trouwens ook even kwijt dat de schoorsteenveger de gemaakte aansluiting en afwerking netjes vond en dat alles voldoet, daarnaast staan er meerdere huizen uin deze rij waar gewoon een schoorsteen in zit, en dat ze mijn schoorsteen tijdens de renovatie weer netjes hebben aangesloten, en zaten ze koffie te drinken bij de kachel.

De enige klager is de buur die me niet moet en al is veroordeeld tot een schade vergoeding wegens smaad, ik heb nooit geen enkele klacht gehad van andere buren, het is gewoon een prestige kwestie.

vrg kees
Bijlagen
ScreenHunter_2147 Mar. 13 18.33.jpg
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door fireblade »

Als jij geen houtkachel meer mag stoken, dan ook de andere huurders niet, als dit niet in de huurovereenkomst staat kunnen zij dit volgens mij niet eenzijdig wijzigen. En wat betreft de klimaatmaatregelen van jouw woning, hoe oud is jouw cv ketel, hoe staat het met de isolatie van dak, muren en kozijnen, ventilatie en dubbelglas. als dat niet op orde is moeten ze dat eerst maar eens aanpakken. Als ze van jouw woning een nulopdemeterwoning maken is het wat anders, dan ben je pas goed bezig. Ik zou zeker in beroep gaan, zeker omdat er maar 1 dezelfde persoon is die klaagt en de overlast ook niet echt te bewijzen is.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: rechtergang geweest vanmiddag.

Bericht door keesijp60 »

fireblade schreef: 18 mar 2019, 11:23 Als jij geen houtkachel meer mag stoken, dan ook de andere huurders niet, als dit niet in de huurovereenkomst staat kunnen zij dit volgens mij niet eenzijdig wijzigen. En wat betreft de klimaatmaatregelen van jouw woning, hoe oud is jouw cv ketel, hoe staat het met de isolatie van dak, muren en kozijnen, ventilatie en dubbelglas. als dat niet op orde is moeten ze dat eerst maar eens aanpakken. Als ze van jouw woning een nulopdemeterwoning maken is het wat anders, dan ben je pas goed bezig. Ik zou zeker in beroep gaan, zeker omdat er maar 1 dezelfde persoon is die klaagt en de overlast ook niet echt te bewijzen is.
Beste

U heeft gelijk, ik vind ook dat dit discriminatie is, en dat vooral de andere bewoners niet schoon zijn, en ik was dat wel, en ik wilde zelfs naar de batch of rocket mass heater welke geen overlast geeft als ik hier zo de mensen hoor, ik heb toestemming ook van de verzekeraar als massa opslag kachel.

Mijn woning is wel geisoleerd, dubbel glas dak isolatie, het is classe B nu, echter ze hebben hier nu kinderen en ik vraag me af in hoeverre ik nu kwaliteit van wonen heb, er is zwaar gedreun als ze spelen zoals afgelopen weekend de gehele dag, op 5 en 30 Hz tot wel 80 dB, dat is gekomen deze kontaktgeluiden na de renovatie en ik denk door het beplakken van de muren met een dikke laag piepschuim met cementlaag, elke auto die langsreed
lied de muis al trillen in mijn hand, zal eens de GGD laten meten, en de woningbouw naar deze buur sturen om te kijken wat er op de vloer ligt, dat moet niet zo kaal laminaat zijn zonder ondervloer, wat denk ik de oorzaak is, ik wil de buur wel helpen dat op te lossen anders toch maar verhuizen dan.

Deze huizen zijn uit 1959 de betonnen plafonds lopen dus door uit een stuk, een wasmachine die centrifugeerd 3 huizen verderop dreun hier zelfs, kinderen kunnen niet hier, de huizen zijn veels te gehorig geworden, zeker 3 keer erger dan was, de dunne muur van 2,70 x 6.50 meter tussen de huismaker mij en buur is ook zo,n trilbak, maar ik heb profesioneel meter zal eens gaan meten een keer.

Oke de kachel ging het ook om, ik heb wat mensen van de kachelbranche mee, ze zeggen dat een pelletkachel niet verboden kan worden behalve als de huizen er niet geschikt voor zijn zoals u al vertelde, al kan dat wel met wat wijzigingen.

De persoon die klaagt is de buur die me al jaren dwarszit zo is in 2017 ook de woningbouw binnen geweest en moest ik de oldtimer verwijderen waar ik aan bezig was mevrouw had er last van met slijpen, is ze veroordeeld wegens smaad en laster en mij 500 euro betaald, en zijn er andere buren die nooit last van mij hadden, in 2017 stond de kachel er al en ze hebben er nooit niets van gezegt, de omslag komt ook omdat casade wil dat er verandering komt en dat z klimaat neutraal willen worden, daar passen deze kachels dus niet in, waarom dan subsidie op pellet, die zijn wel degelijk neutraal en ik stookte vanuit de afvalstream pellets en krattenhout, schoon, ik lette altijd op de schoorsteen, en had bij de kachel de setup aangestreept. Daarnaast wilde ik dus over op een rocket mass heater, deze dingen samen met een electrostaat (ga ik bouwen) werkt perfect op fijnstof. Je kan trouwens een fijnstofmeter bouwen met een laser van een hd speler, meet zelfs nog kleiner dan PM2.5

Ik heb de op bouwtekening een schoorsteen en is de schoorsteen volgens een veger in orde, ik moet volgens advokaat aantonen dat ik de verandering zonder noemenswaardige kosten ongedaan kan maken, een veegbedrijf rekent 80 euro, de bouwbedrijven zo,n 281 euro, 281 euro had ik ingebracht bij rechter en deze was niet zonder noemenswaardige kosten vond ze.

Dat ze eerst maar eens open haarden verbieden want de houtstank hier is er nog steeds, ik heb geen enkele keer meer gestookt, het is zacht weer, en toch had ze gemeld dat ik weer stookte, kan moeilijk met pijp buiten. Ik vraag me ook af dat jaren van toestaan niet automatisch legaliseerd zeler als de woningbouw er al van wist tijdens de renovatie, zo zat de opzichter van casade lekker bij de kachel van koffie te genieten en is de vervanging van de schoorsteen op dak en de dakpannen gewoon gedaan e n is de aansluiting van de kachel gewoon weer hersteld, zonder tegenspraak, dat zouden ze dan al wel gemoeten hebben niet?

Hoger beroep is voor mij wel risicovol, ik werk niet meer en heb inkomen op bijstandsniveau 1200 euro plus bij hoger beroep is dus niet te innen, ik heb rechtsbijstand maar deze is niet voor die kosten, ik moet dus de zaak goed in elkaar zetten, veel kachelverkopers doen niet graag mee zelfs niet als het hun belang is, maar heb er wel enkele en ook stokersgilde.

Als je tips hebt, laat weten, ik moet offertes hebben. zie de foto,s voor en na mijn eigen herstel, dat is wel een verschil en goedgekeurd nu door de opzichter welke eerst bij de rechter verklaarde dat de roet en gaten een kostenpost zou worden van 4000 euro. Trouwens wat zijn nu niet noemenswaardige kosten, iemand die rookt en uit huis gaat zal al de nicotine moeten verwijderen als dat aanwezig is dat is dus als je dat laat doen ook noemenswaardige kosten, en ik kan het zelf gezien de foto,s waar ik veel heb moeten vlakken aan de muur omdat die gewoon golfde, allemaal zelf gedaan zonder noemenswaardige kosten en goedgekeurd nu. Helaas de rechter gaat er van uit wat het de woningbouw kost, zo,n rara regel, die hebben kontrakt met bouwbedrijven, wedden dat deze dan zeggen, ooo, doe ik wel even zo voor je, het ix maar stukje van 10 x 15 cm.

Scheef land, wel subsidie geven en niet mogen plaatsen, de woningbouw zegt dat ze opdracht hebben van de politiek om houtkachels te ontmoedigen, raar, maar wel sudsidie? ik heb de vvd gebeld, het klopt niet dus, de handreiking open vrbrandingstoestellen is voor gastoestellen zoals open geisers, houtkachels verraden zichzelf meestal als het misgaat, een pelletkachel heeft wel een ventilator voor toevoer lucht, deze kunnen wel gevaarlijk zijn dan maar denk dat de houtstank je al wel zal waarschuwen, en er zal ook wel een co2 melder in zitten zoals bij de zibro.

Graag tips, mooi proefproces zegt mijn advokaat.

vrg kees
Bijlagen
voorreparaties.jpg
DSCN3469.JPG
Plaats reactie