2030 moet verbrandingstoestel helft schoner zijn dan 2016

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

2030 moet verbrandingstoestel helft schoner zijn dan 2016

Bericht door Ruuben »

Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: 2030 moet verbrandingstoestel helft schoner zijn dan 2016

Bericht door Wouter Gillis »

milieuorganisaties vinden het terecht een gemiste kans:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181022_03862972


hierbij de volledige versie van het akkoord:

https://www.lne.be/sites/default/files/ ... nt_def.pdf

groet
Wouter
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: 2030 moet verbrandingstoestel helft schoner zijn dan 2016

Bericht door JantjeV8 »

In Scheveningen ook, vreugdevuurtje noemen ze dat. Ik kan met m'n verstand er niet bij dat dat soort toestemmingen vanuit dezelfde overheid komt die mij met m'n oude zuinig bewaarde auto niet de stad in laat, afspraken maakt om Co2 terug te dringen en daar de burger mee plaagt, die de Arbo op ons afstuurt als het houdbaarheidsdatumpje op een splinternieuwe ladder niet leesbaar is (€ 4500,00 boete), mij een boete geeft als je een iets te grote mond tegen oom agent hebt gehad en ga zo maar door. Vreugdevuurtje laten bouwen om de bevolking de stad niet af te laten breken, veiligheidslijntje op 40 meter hoge stapel pallets is niet nodig, Co2 uitstoot hebben we het niet over, nutteloosheid ook niet, de warmte die er mee verloren gaat gebeurd ook niets mee. Of er iemand zal zijn die nu de roestige spijkers uit het zand opraapt heb ik niets over gehoord, maar anders worden die van de zomer wel uit de voeten van de strandgasten gehaald.

Goed nieuwjaar.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: 2030 moet verbrandingstoestel helft schoner zijn dan 2016

Bericht door Ruuben »

Ik denk ook dat de verbranding schoner was geweest in Scheveningen als ze goede accelerator hadden toegepast. Paar blikjes vluchtige olie her en der erin ofzo.
Dit is nog niet het einde van het verhaal natuurlijk; nu de grote veiligheidscommissie van Nederland eroverheen gaat spugen. Reken maar dat er een brandweercommandant en burgemeester links en rechts een trap gaat krijgen. En terecht.
Plaats reactie