Morgen naar de stembus...?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Morgen naar de stembus...?

Bericht door Pietje »

Morgen naar de stembus...?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door Pieke »

Present!
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door dormos »

Uiterraard! Na jaren rood wordt het nu groen...

Groet,

Hans
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door pelletpower »

Ja, wel de bedoeling.
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door Ernest Dubois »

Als een Immigrant heb ik alleen het recht om te stemmen voor een nieuwe naam voor mijn net samengevoegd gemeente. Omdat mijn favoriete naam, Solar Orbit 77290 niet op de lijst staat blijf ik deze keer thuis.
Werken, das leuk.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door jwardenier »

Bedankt voor de herinnering ,er komt de laatste dagen nogal wat op ons af en we zitten in de lammertijd ,dus stemmen was ik wellicht vergeten , nu nog even bedenken waarop ,ze beloven allemaal erg veel ,mijn grootvader zij ,veel beloven en weinig geven doet alle gekken in vreugde leven .
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door Pietje »

Niet-stemmen is een steun voor Rutte en Wilders, dus ja, ik ga ook stemmen... ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door Ruuben »

Ik ga naar het stemlokaal
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door JantjeV8 »

En waar kies je dan voor:
1) Voor de standpunten van de partij.
2) Voor de persoon, sympathie zeg maar.
3) Voor politieke kwaliteit, dus niet zozeer voor de standpunten maar voor de politicus.

Ik heb verschillende stemwijzers gedaan. Bij 1 kwam ik op de 'ondernemerspartij'. :shock: Nooit van gehoord en ook niet in verdiept. Ik houd het wat meer op rechts van het midden zeg maar. Een utopia zal het nooit worden. Er zit zoveel overlap in elkaars betogen dat nog enkele hooguit wat uitzonderingsstandpunten je keuze kunnen bepalen, in het achterhoofd houdende dat juist die standpunten in een kabinet geen draagvlak zullen krijgen..
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door Paul Joosten »

Zeker! Heb nog nooit een stembeurt overgeslagen en bepaal mijn keuze niet alleen op de standpunten (zoals in de diverse kieswijzers na te gaan is) maar ook op gebleken stemgedrag van 'mijn' partij bij voor mij belangrijke issues in de afgelopen regeringsperiode. Niet op de persoonlijkheid of het uiterlijk van de lijsttrekkers dus, grotendeels irrelevant voor mij.

Bovendien heb ik me dit jaar beschikbaar gesteld als bemanning van een stembureau. Het wordt ditmaal dus om verschillende redenen erg spannend, weer nieuwe ervaring met stemmen maar vooral omdat de koplopers in de peilingen erg dicht bij elkaar liggen. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag en hoe daarmee de komende maanden geworsteld zal worden om een nieuwe coalitie te smeden.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door Lieve »

Ik duim dat jullie allemaal voor de goeie stemmen, maar vraag mij niet wie dit zijn.
:fff
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door jwardenier »

Jantje ,ik zit met het zelfde ,alleen andere uitkomst ,en die partijen hebben ook nogal een verschil met mijn ideeën er komt 65 % overeen ,tenminste van de vragenlijst dan ,de onderwerpen die ik op de lijst zou willen hebben , staan er natuurlijk niet bij ,dus ook nog een groene stem wijzer ingevuld , ik wordt er niet wijzer van .
Het stemgedrag van de partijen van de laatste 4 jaar , als ik daarnaar kijk wordt het een stem op een kleine partij en de onderste van de lijst .
Ik houd me niet erg bezig met politiek ,verafschuw het meestal ,in de verkiezings tijd lopen ze met ideeën zodat je denkt ,het is misschien wat ,zodra er een coalitie gevormd is of al tijdens de voorgesprekken raak ik weer teleurgesteld in hun beloftes .
Kortom ik weet het nog steeds niet .
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door kockie »

Ik zit ook te denken aan een strategische stem. Dus tegen PVV en VVD. Als Wilders, Trump en Erdogan samen hun gedeelte van de wereld gaan regeren weet ik niet wat er over 4 jaar nog van over is :? :(
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door Paul Joosten »

Een hokje rood.jpg
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Morgen naar de stembus...?

Bericht door pelletpower »

Iedereen is bang voor Wilders. Waarom. Binnen een jaar max 2 vechten ze elkaar de tent uit en kunnen we opnieuw beginnen. Hoeveel schade kun je in die tijd aanrichten? Fortuin was gevaarlijker, die had charisma. Wilders is een sukkel. En die andere 2 daar kun je beter wel bang voor zijn. Dat zijn twee nieuwe Adolfjes. En dat heeft Rutte van de week wel goed opgelost. Opdonderen, en vlug. Als er van tevoren nee is gezegd hoe debiel ben je dan om toch je zin door te drijven? In zijn eigen land kan ie 2000 mensen omleggen als het hem niet aanstaat, niet hier. Opzouten. En dat is niet bedoeld tegen buitenlanders, maar tegen buitenlandse politici die denken dat ze hier de dienst uit kunnen maken. Poutin hetzelfde laken een pak, alleen is hij nog een maatje erger.
Plaats reactie