Klimaat

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

fikkie stoken
Berichten: 199
Lid geworden op: 20 nov 2012, 00:34

Re: Klimaat

Bericht door fikkie stoken »

Bauke schreef:daar irriteer ik mij mateloos aan.
Vergelijk het met de antibuitenlandershouding van PVV'ers ...

Beter hier dan ook niet over praten, anders word je misschien nog boos.
Bauke
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jun 2014, 09:38

Re: Klimaat

Bericht door Bauke »

Volgens mij zijn we allemaal weer vriendjes :)
Het leven gaat niet op rolletjes. En als het wel op rolletjes gaat, dan leef je niet.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Klimaat

Bericht door kockie »

Ingir schreef:waar het uiteindelijk om draait is hoeveel je aan fossiele brandstoffen verbruikt in je leven.
Daar ben ik het hardgrondig mee eens! Maar het valt, ook bij mij, nog niet mee.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Bauke
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jun 2014, 09:38

Re: Klimaat

Bericht door Bauke »

Nee, valt zeker niet mee.
Ook al besluit je vandaag nog om nooit meer auto te rijden of een vliegtuig te pakken ... zodra je aan de slag gaat met kunsstoffen of tandpasta, dan zit je al met aardolie te klooien.
Het leven gaat niet op rolletjes. En als het wel op rolletjes gaat, dan leef je niet.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Klimaat

Bericht door Pietje »

Ingir schreef:..., waar het uiteindelijk om draait is hoeveel je aan fossiele brandstoffen verbruikt in je leven.
Met of zonder salderen...? :lol: :wink:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Klimaat

Bericht door Ingir »

kockie schreef:
Ingir schreef:waar het uiteindelijk om draait is hoeveel je aan fossiele brandstoffen verbruikt in je leven.
Daar ben ik het hartgrondig mee eens! Maar het valt, ook bij mij, nog niet mee.
Eerlijk gezegd viel het ons wel mee, het energieverbruik van ons huishouden is meer dan gehalveerd door elk jaar enkele maatregelen te nemen. Door de werkzaamheden zoveel mogelijk zelf uit te voeren zijn de kosten zeer laag gebleven, onze energiekosten zijn, ondanks diverse verhogingen energiebelasting en BTW, meer dan gehalveerd waardoor de investeringen inmiddels al zijn terugverdiend. En eigenlijk hebben we nooit gekozen voor verlaging van het gebruik van fossiele brandstoffen of lagere energiekosten, dat is achteraf gezien een gunstige bijkomstigheid geweest. Destijds was onze motivatie vooral gericht op comfortverbetering.

Die motivatie valt ook om te draaien: beperk je gebruik van fossiele brandstoffen waardoor je het milieu minder belast en verdien die maatregelen terug met een lagere energierekening. Als bijkomend voordeel wordt je huis ook nog comfortabeler.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Kermit
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011, 00:15

Re: Klimaat

Bericht door Kermit »

Bij ons net zo.

Nadat onze isolatie de hele wijk al van co2 vermindering had voorzien en zelfs al enkele wijken verderop met de arme huishoudens... , pakte onze verwarmingsketel nog straffer uit:
de dag dat hij zichzelf had terugverdiend stapte hij 's morgens in de wagen en reed zelf naar kantoor om nu ook nog de hypotheek te gaan aflossen !

Kermit
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Klimaat

Bericht door Pietje »

Afrekenen aan het eind van het jaar ;-)

http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=9556Ook in heel Europa is de gemiddelde jaartemperatuur ruim boven het oude record. Met een paar pijnlijke plaatjes voor klimaat-sceptici.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Klimaat

Bericht door Ingir »

Pietje schreef:Afrekenen aan het eind van het jaar ;-)

http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=9556Ook in heel Europa is de gemiddelde jaartemperatuur ruim boven het oude record. Met een paar pijnlijke plaatjes voor klimaat-sceptici.
2014 was inderdaad een zeer aangenaam jaar qua weer, nauwelijks een winter, mooi weer vanaf maart, een niet al te hete zomer en heerlijk zachte herfst. Hopelijk wordt 2015 net zo aangenaam, de winter gaat voorlopig best goed zo, al was het maar om zo minder energie te verbruiken voor verwarming.

Ik zie eigenlijk niet waarom klimaatveraangenaming in Europa pijnlijk zou moeten zijn voor klimaat-sceptici, het klimaat is immers omvangrijker en complexer dan de weersomstandigheden in één jaar in één werelddeel. Als je de temperaturen van de afgelopen 20 jaar ziet zijn er veel hogere pieken geweest dan afgelopen jaar. Veel pijnlijker lijkt het mij dat de voorspelde opwarming van de aarde uitblijft, al een jaar of 15, en daarmee de rekenmodellen bij het grof vuil kunnen, inclusief de wetenschappers die daar verantwoordelijk voor zijn.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Klimaat

Bericht door Pietje »

Ingir schreef: Als je de temperaturen van de afgelopen 20 jaar ziet zijn er veel hogere pieken geweest dan afgelopen jaar.
Dit klopt al niet, en wat je er na schrijft is grote onzin.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Klimaat

Bericht door deleted »

Pietje schreef:... en wat je er na schrijft is grote onzin.
Laten we in dezelfde stijl blijven:
Pietje schreef:... en wat je er na schrijft is grote waarheidsveraangenaming.
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Klimaat

Bericht door Ingir »

Pietje schreef:
Ingir schreef: Als je de temperaturen van de afgelopen 20 jaar ziet zijn er veel hogere pieken geweest dan afgelopen jaar.
Dit klopt al niet, en wat je er na schrijft is grote onzin.
Jaja, je vindt het onzin... :roll: maar de grafieken van de wereldtemperatuur zijn anders vrij duidelijk.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Klimaat

Bericht door Pietje »

Laat eens zien? Graag een plaatje 2014 er in opgenomen...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Klimaat

Bericht door Ingir »

Pietje schreef:Laat eens zien? Graag een plaatje 2014 er in opgenomen...
Oh god, waar zou je die informatie nou kunnen vinden en dan ook nog met een plaatje erbij... :lol:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Kermit
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011, 00:15

Re: Klimaat

Bericht door Kermit »

Ingir schreef:Oh god, waar zou je die informatie nou kunnen vinden en dan ook nog met een plaatje erbij... :lol:
Wij, de groene jongens van de Groene Tekenkamer zitten niet verlegen om een plaatje meer of minder:
kermit10.jpeg
Groeten,
Kermit
Plaats reactie