Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door Ingir »

dormos schreef:Het valt me trouwens op dat voor jou alleen de kosten schijnen te tellen bij je afweging of iets nuttig is of niet. Volgens mij gaat het dan over economie in plaats van ecologie...
Uiteraard gaat het hier over economie, zonder economie gebeurt er helemaal niets aan ecologie of dacht je dat die windmolen gratis komen aanwaaien? Economische afweging van ecologische maatregelen is pure noodzaak om te voorkomen dat schaarse publieke middelen verspild worden aan ineffectieve maatregelen zoals windmolens. Het gevolg van ineffectieve maatregelen is niet alleen dat beoogde doelstelling niet gehaald wordt maar ook dat huishoudens/bedrijven onnodig op kosten gejaagd worden.

Ecologie zonder economie is een utopie.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 987
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door dormos »

Ik denk dat we het eens kunnen zijn over het feit dat we het niet eens zijn...
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door deleted »

Ingir schreef:Ecologie zonder economie is een utopie.
Cool Oneliners !

Komt ie:
Ecologie aan de leiband van economie is een dystopie.

G
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door Ingir »

Gandalf schreef:
Ingir schreef:Ecologie zonder economie is een utopie.
Cool Oneliners !

Komt ie:
Ecologie aan de leiband van economie is een dystopie.
Een dystopie valt in ieder geval nog te realiseren.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door Ingir »

dormos schreef:Ik denk dat we het eens kunnen zijn over het feit dat we het niet eens zijn...
Dat zou ook een oplossing zijn: iedereen betaalt elk jaar € 500 extra belasting die terug ontvangen kan worden door te investeren in hernieuwbare energiebronnen (centraal en decentraal) of in energiebesparing. Zo kan iedereen zelf bepalen waar hij zijn geld in wil steken. :D
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door kockie »

Hmm, eerst het woordenboek er maar eens bijgepakt. Ben niet zo welbespraakt geloof ik ;)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door deleted »

Ingir schreef:Een dystopie valt in ieder geval nog te realiseren.
Nog eentje:
Het grootste gevaar voor de meesten van ons is niet dat we te hoog mikken en missen, maar te laag mikken en slagen. (Michelangelo).

G
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door Tim »

Ha,

Leven zonder de huidige vorm van economie is best mogelijk. Ook zonder windmolens. Voorbeeld zijn de Amisch.

Verder ga ik niet in discussie, want die is niet met je mogelijk.

Tim
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door Ingir »

kockie schreef:Hmm, eerst het woordenboek er maar eens bijgepakt. Ben niet zo welbespraakt geloof ik ;)
Het veelvuldig gebruik van onbekende woorden wordt vooral toegepast door personen die zich graag willen onderscheiden van gewone mensen. Met echte belezenheid of welbespraaktheid heeft het meestal weinig te maken, eerder met hooghartigheid. Eigenlijk een beetje zielig...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door kockie »

Zo krijg je een discussie wel dood ja...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door Ingir »

kockie schreef:Zo krijg je een discussie wel dood ja...
Niet zo snel opgeven, voor je het weet komt er weer wat vers bloed op dit forum met nieuwe ideeën en inzichten. En dan niet gelijk als een broedse kip net zo lang op gaan zitten tot de eieren precies dezelfde kleur hebben als de rest van het forum. :wink:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Wat zou jij doen met 18 miljard euro?

Bericht door deleted »

kockie schreef:Zo krijg je een discussie wel dood ja...
Had iemand dan nog de indruk dat Ingir een discussie zou aangaan dan ?

Ik dacht dat ik commentaar aan het geven was op de Ingir-monologen .... (OK Ingir, pak je woordenboek maar weer van de plank )

Hoogachtend,


G
Plaats reactie