Oude rassen verspreiden strafbaar

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door Pietje »

-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door kockie »

Tijd voor het beplanten van perken en wegbermen dus. Dan is het zaad tegelijk van niemand en iedereen...

Iemand die hier ooit wegbermen verfraaide met zijn ¨wilde"bloemen maakte er ooit eens een bordje van:

"Deze bloemen zijn van iedereen. Als je ze plukt zijn ze alleen van jezelf".
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door benthuis »

Is al weer ingetrokken gelukkig. Maar hier hebben we vast niet het laatste over gehoord....

https://groenlinks.nl/nieuws/europarlem ... -van-tafel
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door kockie »

Monsatan :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door Pietje »

Inderdaad, inmiddels oud nieuws.

Het blijft natuurlijk oppassen, want de lobby wil graag geld verdienen. Met kleine stapjes kom je ook in Rome...
onzesamenleving.jpeg
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door Tim »

Yes,

Ik had nog een zetje nodig om te gaan riot zaaien. Ik heb lokaal al eea "laten vallen".

Wie bied het beste mengsel?

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door Dutch John »

Ik maak me er niet langer druk over. Het zou jammer zijn voor de landbouw en een verarming voor hun consumenten als dergelijke regelgeving komt. Maar de kleine moestuinier die zelf zaad trekt, bewaart wat oude zaadzakjes en doet daar de rest van z'n leven het eigen zaad in. En dan mag je het gewoon ruilen.

"Ja agent, al 30 jaar over de datum, maar het kiemt nog steeds. Zeldzaam spul."

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door pelletpower »

Als je wilt dat je geen hartritme stoornissen krijgt, is dat de beste manier DJ. Dingen die je niet kunt veranderen toch proberen daar ga je dood van. Go with the flow en er wordt altijd een oplossing gevonden. Jammer voor de boeren. Van de andere kant is de huidige landbouw toch al haast ten dode opgeschreven.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door jwardenier »

Ik zaai al jaren eigen getrokken zaaigoed , het lijkt mij geen goed idee om zaad in perken en bermen te strooien , dan hebben we straks boerenkool waar ook spruiten aan groeien en krijgt dat bedrijf al snel hun zin , want dan moeten we wel nieuw zaaigoed kopen .
Ik vermeerder het zaad per Familie. bv . Ganzenvoet, daar valt de biet rode biet warmoes en spinazie onder, Ijsplant daar valt de ijsplant en Nieuw-Zeelandse spinazie onder . Kruisbloemen , koolrabi alle koolsoorten chinese kool mosterd raap radijs tuinkers waterkers.
Zo is er een hele lijst , komkommer, Lely, lipbloem, nachtschade ,porselein ,rozen, samengesteld bloemige, schermbloemen ,vlinderbloemen en valeriaan . Per familie kun je dus van een soort zaad telen zonder inmenging of kruisbestuiving .
Weer een andere tabel geeft de kiemkracht in jaren aan . Koolsoorten min 5 max 10 gemiddeld aantal zaden per gr 100 bloemkool max 2 jaar . Met deze tabellen , te vinden in zelf biologisch zaden kweken van P Van Oosterwijck ISBN 90 243 2584 6 kun je vermeerderen .
Als het strafbaar zou zijn dan ben ik maar strafbaar Het is wel de Schepper die dit zo bedacht heeft en niet mosato .
Ik ben dan dus gewetensbezwaarde . gr J W
Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door AndreasFirewolf »

Gekke mensen ziekte

Een jaar of 10 - 20 geleden was er een uitbraak van gekke koeien ziekte. Die heeft men bestreden door preventief ruimen.

Onder de ambtenaren van de europese unie zijn blijkbaar gevallen van gekke mensen ziekte.

Iets minder dan 250 jaar geleden had Frankrijk te kampen met een ernstige uitbraak van gekke mensen ziekte. Toen heeft een beroemd chirurg een instrument uitgevonden, om deze uitbraak te bestrijden. Zijn naam? Monsigneur de Guillotine.

Legal notice: Het bovenstaande is natuurlijk scherts. Dat is voor normale mensen duidelijk. Deze paragraaf is vooral bestemd voor ambtenaren van het OM. Het OM voert al een eeuw een beleid van positieve discriminatie. Men neemt vooral narcisten en autisten aan, en die begrijpen scherts niet.

Serieus: Blij te horen dat het ingetrokken is. Maar dat het ooit voorgesteld is, vind ik zorgwekkend. Ik ben voor europese integratie en tegen nationalisme. Maar de EU moet wel door ONS gecontroleerd worden, en dat is gewoon niet het geval.

Op naar een USE, met een echte grondwet, directe verkiezingen, en een direct gekozen president.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door Jan. »

Een jaar of 10 - 20 geleden was er een uitbraak van gekke koeien ziekte. Die heeft men bestreden door preventief ruimen.

Onder de ambtenaren van de europese unie zijn blijkbaar gevallen van gekke mensen ziekte.

Iets minder dan 250 jaar geleden had Frankrijk te kampen met een ernstige uitbraak van gekke mensen ziekte. Toen heeft een beroemd chirurg een instrument uitgevonden, om deze uitbraak te bestrijden. Zijn naam? Monsigneur de Guillotine.

Legal notice: Het bovenstaande is natuurlijk scherts. Dat is voor normale mensen duidelijk. Deze paragraaf is vooral bestemd voor ambtenaren van het OM. Het OM voert al een eeuw een beleid van positieve discriminatie. Men neemt vooral narcisten en autisten aan, en die begrijpen scherts niet.

Serieus: Blij te horen dat het ingetrokken is. Maar dat het ooit voorgesteld is, vind ik zorgwekkend. Ik ben voor europese integratie en tegen nationalisme. Maar de EU moet wel door ONS gecontroleerd worden, en dat is gewoon niet het geval.

Op naar een USE, met een echte grondwet, directe verkiezingen, en een direct gekozen president.

Ik zeg alles in één.
En meteen terug naar de 18e eeuw.



Putin.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door Krelis »

AndreasFirewolf schreef:[

Op naar een USE, met een echte grondwet, directe verkiezingen, en een direct gekozen president.

Hebben we die nog nodig n het IT-tijdperk?
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door Anne2 »

Klinkt als een heel interessant boek JWardenier. Is helaas niet meer te koop. Ben ook tweedehands gaan zoeken. Ik hou hem in gedachten.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door jwardenier »

Anne , als het boekje nergens meer te krijgen is zou ik er een kopie van kunnen proberen te maken .gr J W
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Oude rassen verspreiden strafbaar

Bericht door kockie »

Als iemand interesse heeft in een digitale kopie, pb mij dan even.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie