De eeuwige ja maar..

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: De eeuwige ja maar..

Bericht door kockie »

Je kunt altijd blijven zeggen :"Ja, maar de buurman"..... De spreuk is al oeroud: "Verbeter de wereld, begin bij jezelf".

Ik zal sterker vertellen.... Mijn buurman kijkt wel naar mij en neemt mondjesmaat wat van mijn dingen over. Misschien zelfs buurmannen. De dichtsbijzijnde heeft me pas de hemd van het lijf gevraagd over isoleren ;). Al is het motief financieel.... iedere verbetering en bewustwording is er eentje. Ook hij zit te denken aan een moestuin.... Hij is al bezig met karton.

Misschien is die spreuk wel de reden dat ik dit forum nooit heb "uitgezet" :geek: :geek:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Jimmeuh
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:46
Locatie: Borgloon

Re: De eeuwige ja maar..

Bericht door Jimmeuh »

Inderdaad, de "mens" is veel te gemakzuchtig en kijkt voornamelijk naar zijn portefeuille.

Vraag krijg ik de commentaar "Je bent altijd zo ecologisch bezig, en dit dan?"
Het punt is, alle stappen wat je onderneemt is al een verbetering.
Je zeker niet laten afschrikken door van deze argumenten :)
Huisje breek mij niet...
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: De eeuwige ja maar..

Bericht door Ingir »

Er is ook een omgekeerde beweging van groengelovigen die vasthouden aan een verspillende levensstijl maar dat rechtvaardigen omdat ze al zoveel doen voor het milieu. En dan bedoelen ze dat ze hun afval scheiden, gloeilampen vervangen door LED en een tochtborstel voor de brievenbusklep plaatsen. :lol:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie