Stop de windmolen waanzin

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Vertel eens meer over die subsidie?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door kockie »

Enigszins off-topic: de provincie faciliteerde en sponsorde verkoop van hoogstambomen. Daar heb ik er nu 21 van. Aangevuld met een stel struiken, waarvan een aantal gekregen, begint een voedselbos-in-de-dop langzaam te ontluiken.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
WindWatcher
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015, 11:27

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door WindWatcher »

Windenergie blijft toch op dit moment de meest effectieve, duurzame manier om energie op te wekken. Afhankelijkheid van fossiele brandstoffen is ook niet wenselijk. Om een onafhankelijke energievoorziening te creëren, is meer investeren in windenergie noodzakelijk. Hoe meer mensen hierin willen participeren hoe sneller de transitie naar een duurzame energievoorziening verloopt. Het nieuwe initiatief http://www.sesamstraat.nl lijkt een uitstekende mogelijkheid te zijn!
Laatst gewijzigd door Pietje op 03 jun 2015, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame gewijzigd
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Krelis »

From the ground up: http://youtu.be/84BeVq2Jm88

ff een molentje opzetten.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Tim »

Wat je er ook van vind: Mooi werk hoor.

TIm
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door holtere »

From the ground up: http://youtu.be/84BeVq2Jm88

ff een molentje opzetten.
Das nou het mooie van die molentjes: Drie weken om ze op te zetten en waarschijnlijk niet meer tijd om ze weer te verwijderen zonder een spoor achter te laten 8)
Vergelijk dat nu eens andere bronnen van energie! Blijf het superdingen vinden!

Grz,
Holtere
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door nck »

Knappe sloper die dat ding in drie weken verwijderd inclusief die dikke klomp gewapend beton in de grond.
In de USA kun je dat misschien nog opblazen maar dat zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren.
Overigens is de eerste windmolen bij ons in de buurt al gesloopt.
stond in Duitsland, pal op de grens. En op verzoek en kosten van de electr. maatschappij.
Iets met netstabiliteit.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door holtere »

Knappe sloper die dat ding in drie weken verwijderd inclusief die dikke klomp gewapend beton in de grond.
In de USA kun je dat misschien nog opblazen maar dat zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren.
Geef ze vier weken dan! Vraag even na in Japan of Oekraïne hoe lang en waarmee ze daar aan het opruimen zijn. Ieder vergelijk is lachwekkend en tegelijk pijnlijk voor het gezond verstand :lol:

grz,
Holtere
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Krelis »

nck schreef:Knappe sloper die dat ding in drie weken verwijderd inclusief die dikke klomp gewapend beton in de grond.
In de USA kun je dat misschien nog opblazen maar dat zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren.
Overigens is de eerste windmolen bij ons in de buurt al gesloopt.
stond in Duitsland, pal op de grens. En op verzoek en kosten van de electr. maatschappij.
Iets met netstabiliteit.
Diep gat graven, ondermijnen en kantelen.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Ingir »

nck schreef:Overigens is de eerste windmolen bij ons in de buurt al gesloopt, stond in Duitsland, pal op de grens. En op verzoek en kosten van de electr. maatschappij. Iets met netstabiliteit.
In Duitsland zijn ze al wat verder met die windmolen-ellende, subsidies (EEG) zijn versoberd wegens onbetaalbaar en alleen nog verkrijgbaar als je tevens voor opslag zorgt. Hier lopen we nog wat achter, worden de molens nog volop gesubsidieerd zodat ook hier die krengen gaan zorgen voor meer energiearmoede en netinstabiliteit. Dankzij procesbewaker Nijpels gaan we er als lemmingen achteraan. Ik wacht rustig de parlementaire enquête Energieakkoord af, we moeten eerst het kalf nog verdrinken uiteraard...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door nck »

Put begint al mooi vol te lopen, ff geduld en dan flikkeren we het kalf erin.

Bij ons in de buurt komen nu ook 10 van die overmaatse ventilatoren.
Wanneer je op de windkaart kijkt frons je op zijn minst je wenkbrauwen, afgezien van het feit dat een mooi open gebied er volledig door wordt verkracht.

De ronkende teksten in het plaatselijke weekblad nemen nu al geruime tijd een paar pagina's in beslag, er wordt driftig gemasseerd.
Toch weer vaak dezelfde namen die hier de initiatiefnemers zijn.

Overigens valt het ook op dat er een nieuwe eenheid van energie is geïntroduceerd: de "huishouden"
Kennelijk denk men dat de gemiddelde Nederlander te stompzinnig is om zich iets voor te stellen bij een kilowatt of megawatt.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
MaartenB
Berichten: 282
Lid geworden op: 04 dec 2013, 20:46
Locatie: Prov Groningen

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door MaartenB »

Daarnaast gok ik dat een "huishouden" alleen gaat over elektrisch verbruik, niet elektra+gas+auto. Misschien moeten ze het gaan meten in licht-huishouden, dus alleen het lichtverbruik tellen, als je dan ook nog uit gaan van steeds meer spaar/led gebruik leveren die windmolens steeds meer en meer :shock:
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door nck »

Het zou toch niet zo zijn dat onze roverheid met deze nieuwe eenheid "huishouden" anticipeert op de gevolgen van 30 jaar onderwijsvernieuwing (verkrachting)

Naaaa,

alhoewel?
Vinden wanneer je stopt met zoeken
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door JantjeV8 »

Nu wordt er nogal tegengas gegeven op het beeld wat windmolens met zich mee brengen. Daar mag iemand iets van vinden, ik heb er zelf geen problemen mee. Ja, ook hier in de regio staan er.

Over die aftandse constructiepalen waar de stroomkabels aan hangen, kris-kras door het landschap, gedrochten zijn het, heb ik nooit iemand over gehoord. Die staan er al sinds 60er jaren. Van een aardig afstandje hoor je de kabels nog zoemen. Er is mij geen aktiegroep bekend die tegen die horizonvervuiling is op gaan treden.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door nck »

Ik kan me nog voor de geest halen dat die palen eind jaren zestig / begin jaren zeventig werden opgeruimd.
Enkel net over de grens staan die palen nog af en toe.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Plaats reactie