Zaadmaf(f)ia

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Afgelopen week kreeg ik een brief van een instantie die ik vanaf nu maar de zaadmaffia zal noemen. Hoe ze aan mijn naam en adres komen is me een raadsel; waarom ik deze brief als particulier krijg ook. Wat moet ik hier nu mee. Heb al een bericht teruggestuurd dat ik met mijn 80M2 tuin nou niet echt een bedrijf ben. Een baksteen paste niet in het formulier, anders hadden ze deze erbij kunnen krijgen met hun antwoordnummer.....

Hieronder de brief:
zaadmaffia-1.jpg
zaadmaffia-2.jpg
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door hotglass »

Kockie, met recht een maffia club!

Als je hun spullen gebruikt heb je een meldplicht en als je hun spullen niet gebruikt moet je het ook melden!

:evil: zijn ze helemaal van het paard gevallen :twisted:

groet

Ed
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

bizar.

Amerikaans..

Maar... http://vorige.nrc.nl/economie/article23 ... i_op_zaden ze verzetten zich in ieder geval tegen de moderne Goliath, het duivelsgebroed dat Monsanto heet..

David, die het godgeklaagd vind dat iets wat zijn oorsprong vind in de schepping zo geprivatiseerd mag worden.
Laatst gewijzigd door David86 op 15 apr 2013, 00:05, 2 keer totaal gewijzigd.
..
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Interessant.

Je hebt hen toch gevraagd waar of van wie ze de schriftelijke toelating verkregen hebben om jou naam en adres in hun database bij te houden ?
En om op jou recht gewezen om die daar uit te laten schrappen ?

Eerst maar eens beginnen met de vraag naar de manier van verwerking en je concrete persoonsgegevens zelf.
Fijntjes op wijzen dat ze wettelijk 4 weken hebben om op je vragen te antwoorden:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0011468/g ... 14-04-2013


G
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

ik denk trouwens na over een plannetje om patent of octrooi op de zon of zijn licht te krijgen, dan zal iedereen mij moeten betalen voor het gebruik daarvan en sleep ik iedereen voor de rechter die MIJN zon gebruikt. Inspiratie vond ik bij Monsanto, die doen dat met genetica die al sinds het ontstaan van de aarde gemeenschappelijk goed zijn.

Ik zwem straks in het geld :mrgreen:
..
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Hoe zit dat dan als ik schade heb door zonlicht? Kan ik die dan ook op jou verhalen ?

G
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door hotglass »

Als het mogelijk is vergoeding te krijgen van schade die ik ondervind door het handelen van Monsanto en bijvoorbeeld
Kockie zijn zaad-maffia, dan moesten we maar eens een overleg op hoog niveau starten. :mrgreen:
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door deleted »

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Dutch John »

Aangifte doen van valse beschuldiging. Dan heb je iets om het weegschaaltje in balans te krijgen. Is het eigenlijk een erkend bedrijf? Zijn ze opsporingsbevoegd?

En anders is er maar één antwoord op (zaad-)maffia. Dat is (zaai-)guerrilla. George Orwell zou er trots op zijn.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

Gandalf schreef:Hoe zit dat dan als ik schade heb door zonlicht? Kan ik die dan ook op jou verhalen ?

G
Nee, zo werkt dat niet. Als jij schade hebt door mijn zon dan komt dat vast door verkeerd of onrechtmatig gebruik van mijn zon. Ik stuur je dan een vette naheffing omdat je meer zonlicht gebruikt hebt dan waar je recht op had, anders had je geen schade gehad.. Mocht je er een zaak van maken dan stuur ik een bataljon advocaten en laat ik je vervolgen voor laster en zo knijp ik dan de laatste centjes die je nog over kan hebben na een peperduur proces uit je.

Ook deze inspiratie vind ik bij Monsanto.. wat een wereldbedrijf, zo creatief..
..
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Dutch John schreef: (zaai-)guerrilla.
Wat stel je voor? Ik ben wel voor wat burgerlijke ongehoorzaamheid! Kunnen we een guerrilla gardening/zaadbommen beweging aan de gang zetten? :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door hotglass »

Kockie, mag ik een eerste voorstel doen voor wat B O H ?

Bedrijven als Monsanto zouden we kunnen gaan voorzien van genetisch gemodificeerde directieleden, aandeelhouders en advocaten. :twisted:


Groet,

Ed
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Dutch John »

De brief nog eens nalezend: het zal wel een vergissing zijn. Indien niet, dan mag het wat kosten om een bescheiden moestuinierende dierenarts te plagen. Het lijkt wel een spookrekening. Ondertekend met titels. Kon je 40 jaar geleden nog indruk mee maken, nu is het een zwaktebod.

Het betreft een branchevereniging. Een clubje van gelijkgestemden. Die hebben volgens mij geen opsporingsbevoegdheid. Bovendien leven we nog steeds in een rechtsstaat en ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Guerrilla-zaaien. Ik doe het nu op eigen terrein met overjarig zaad. Als je het toch weg moet gooien, waarom het niet nog een kans geven. Nog grotere overschotten kunnen op termijn naar elke denkbare openbare plek waar een ander er wat aan heeft. Een heel dankbare groente om te verspreiden is pastinaak. Eenmaal uitgezaaid kom je er nooit meer vanaf. Met recht een permacultuurplant, ook als is ie maar tweejarig.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Ik denk ook dat het een vergissing is, maar vind het wel bizar.... Betalen voor je eigen (gekweekte) zaad. Pastinaak......... daar heb ik nog het een en ander van liggen. Eens kijken waar ik dat kwijt kan :)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door ritsaert snijder »

DJ,
het is toch geen opsporing, ze wijzen er alleen op dat op grond van de wet het zaadgebruik moet worden gemeld. En als je geen zaad gebruikt moet je dat ook melden want anders blijven ze je bestoken :lol:
groet!

Ritsaert
Plaats reactie