Inkoop zonnepanelen

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Inkoop zonnepanelen

Bericht door Krelis »

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Inkoop zonnepanelen

Bericht door Pietje »

Hmm... :?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Inkoop zonnepanelen

Bericht door deleted »

De lezersreactie onder het artikel mag er ook wezen:
Uniekalias schreef:"Zonenenergie", is dat niet een vorm van kinderarbeid? ;-)
G
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Inkoop zonnepanelen

Bericht door kockie »

Misschien moeten we voor deze eco-aflaten de milieuleuterij nieuw leven inblazen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Inkoop zonnepanelen

Bericht door deleted »

Persoonlijk vind ik ons klimaat niet zo geschikt voor zonnepanelen.

Al zou het nog te verantwoorden zijn voor specifieke toepassingen die in de zomer ook juist om energie vragen.
Koelen bijvoorbeeld.
Of een roomijsmaker heeft de perfecte match.

Maar in het algemeen zie ik er geen alternatief in voor de Nucleaire installaties in onze streken.
In tegendeel, ze binden alle investeerders nog langer aan een vast stroomverbruik.

G
(Al kan je natuurlijk nog steeds beter in zonnepanelen investeren dan in Olifantenjacht-vakantie in Kenya; 't is zoals steeds maar de vraag waarmee je vergelijkt ...)
Maar een deel van de winst, het rendement zit inderdaad ook in de arbeidsomstandigheden alwaar ze gemaakt worden. Net zoals vele andere produkten trouwens.
Het probleem in een toekomst waar energie erg duur wordt, is dat het vervangen/repareren van deze dingen ook onbetaalbaar wordt ...
Johan Bosma
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:45
Locatie: Den Haag

Re: Inkoop zonnepanelen

Bericht door Johan Bosma »

"Installateurs van zonnepanelen hebben kritiek op collectieve inkoopacties van zonnesystemen door organisaties als Natuur&Milieu, Eigen Huis en Urgenda. De acties belemmeren een gezonde ontwikkeling van de markt voor zonenergie, zeggen zij"

Persoonlijk vind ik het stukje uit de starttopic nogal zurig vanuit de installateurs, zelf ben ik erg blij dat ik met wijwillenzon meegedaan heb. Juist dit soort initiatieven zorgt er m.i. voor dat er wat veranderd.

Een stuk uit dezelfde krant wat mij dan wel weer aanspreekt:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... gers.dhtml

Ennuh, eco-aflaten :?
Lunch
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 aug 2011, 13:15

Re: Inkoop zonnepanelen

Bericht door Lunch »

Gandalf schreef:Persoonlijk vind ik ons klimaat niet zo geschikt voor zonnepanelen.

Al zou het nog te verantwoorden zijn voor specifieke toepassingen die in de zomer ook juist om energie vragen.
Koelen bijvoorbeeld.
Of een roomijsmaker heeft de perfecte match.

Maar in het algemeen zie ik er geen alternatief in voor de Nucleaire installaties in onze streken.
In tegendeel, ze binden alle investeerders nog langer aan een vast stroomverbruik.

G
(Al kan je natuurlijk nog steeds beter in zonnepanelen investeren dan in Olifantenjacht-vakantie in Kenya; 't is zoals steeds maar de vraag waarmee je vergelijkt ...)
Maar een deel van de winst, het rendement zit inderdaad ook in de arbeidsomstandigheden alwaar ze gemaakt worden. Net zoals vele andere produkten trouwens.
Het probleem in een toekomst waar energie erg duur wordt, is dat het vervangen/repareren van deze dingen ook onbetaalbaar wordt ...
In de zomer gaat de stroom gewoon richting de buren, stroom die dan niet door een centrale opgewekt hoeft te worden.
Plaats reactie