De 12 Ambachten exit?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: De12ambachten exit

Bericht door deleted »

Het is dan ook een VRAAGprijs. En we zitten in tijden van een kopersmarkt.
Het is aan de durvers.
Durvers die ook altijd hun verstand moeten blijven gebruiken. Uiteraard.

Als je tien jaar wacht en gesetteld bent met opgroeiende kinderen wordt het weer om andere redenen moeilijk.
Zo is het altijd wat.

De tijden zijn niet gemakkelijk, maar we zullen het toch met de tijd waarin we leven moeten doen!

Als ze in Boxtel zijn kunnen ze ook eens navraag doen wat de huurprijs is voor dat andere centrum ...
Huren houdt misschien een kleiner risico in op de langere termijn. Intussen kan je ook je eigen huis verhuren. Bij tegenslag kan dan alles nog gewoon teruggedraaid worden ...

G
edit: Zonet geraakt hier bekend dat de Ford-fabriek in Genk de deuren gaat sluiten. Samen met de toeleveringsbedrijven betekent dat wellicht een baneneverlies van 10.000 mensen. Evenveel gezinnen.
Gezinnen die tot gisteren in de illusie leefden dat ze geen risico aan het nemen waren ...
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: De12ambachten exit

Bericht door Jan. »

Piet en Marleen, ik gun het jullie van harte maar doe voorzichtig an.

Bespreek de mogelijkheid om eerst een jaartje te huren, zo maak je alle seizoenen mee, met koopoptie.
Je zal je eigen stulp ook moeten verkopen. [denk ik]

Zoals al eerder gezegd, lijkt me de vraagprijs van de makelaar!
Wat de reguliere media ook zegt, ik ben ervan overtuigd dat de woningprijzen vanaf 2008 gerekend 30% of meer zullen dalen. Of je moet premium kwaliteit hebben. Evenals de bedrijfspanden.

Het plekje op zich, zeg maar het tastbare, bepaald de waarde.

Nogmaals huur het eerst een jaartje.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: De12ambachten exit

Bericht door ritsaert snijder »

@Gandalf
Gandalf schreef:@Rits: Een bestaand huis is minstens zo ecologisch als alles wat je in de handel nog kan kopen en nog véél energie kost voordat het betaald is ...
.

Dat is helemaal waar, ik bedoel eigenlijk meer te zeggen dat er veel achterstallig onderhoud is te zien en dat het is gebouwd met simpele en goedkope materialen (ook niet erg duurzaam).

Daar is niks mee maar dat doet wel af aan de prijs.
RS
Laatst gewijzigd door David86 op 24 okt 2012, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote als quote hersteld,
groet!

Ritsaert
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: De12ambachten exit

Bericht door Anne2 »

Peter en Marleen,

Hoe is dit afgelopen? Of zijn jullie er nog mee bezig?

Ik vind het een hoge vraagprijs hoor. Houten huis met zeer eenvoudige afwerking, douche, keuken, kale grenen vloer bij eethoek, zonder het AGA fornuis (die zou ik gewoon bij de onderhandelingen erbij vragen).

Het ligt nog een stukje van de stad. De dingen die jullie willen organiseren daar zijn vooral stadsmensen in geïnteresseerd. Wat iemand al schreef bij de randstad maak je meer kans. Maar dan is een huis met grond ook duurder.

Ik weet dat jullie graag grond willen. De begroeiing is mooi maar in bos kan je niet een veldje tarwe maken of groente tuin, maar dat kan je misschien wel weer realiseren. Kijk naar bestemming. Bosgrond is goedkoper dan weiland, en je mag niet alles.

Het heeft ook wel weer wat, de omgeving, het huis en de koepel is ook leuk.

Ik ben heel benieuwd hoe dit voor jullie is afgelopen, of misschien zijn jullie er nog mee bezig.
Het zou fijn zijn als jullie eindelijk je plekje hebben gevonden!
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3509
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: De12ambachten exit

Bericht door Pietje »

Helaas voor ons (en fijn voor Liselotte) wordt morgen de overdracht getekend.

Wie weet gaan we binnenkort horen wie het stokje over gaat nemen; we wensen hen in elk geval veel succes!

Peter
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: De12ambachten exit

Bericht door benthuis »

Das spijtig voor jullie.

Wel ff slikken neem ik aan.
Ik bijt me altijd helemaal vast in dit soort zaken en bij mij komt de klap dan goed binnen.
Lekker cliché, maar dr dient zich vast wat anders aan!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: De12ambachten exit

Bericht door Krelis »

Gandalf schreef:Rits,

Ivm de "het verderzetten van de stichting":

Ik vroeg het me af. Namelijk het maakt voor een toekomstig project nogal uit of ze zelf elders doorstarten.

We hebben ooit zo'n café-baas in België gekend die telkens een nieuw hip café opstartte. Een tijdje volle bak draaide en dan snel doorverkocht.

G
De minister van "gratis" uit Hasselt.
Laatst gewijzigd door Krelis op 28 nov 2012, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: De12ambachten exit

Bericht door Krelis »

ritsaert snijder schreef:Marleen en Peter,
Helemaal met DJ eens..en ik schat de duurzame kwaliteit van het woonhuis met 400 m3 niet heel hoog in. Er zit bijvoorbeeld veel glas in maar het ziet er niet uit als HR++,
Ritsaert
Ben ooit in de "bijkeuken" geweest om een mexicaans kacheltje in werking te zien. Zag er allemaal nogal rommelig en onaf uit. Gaat niet verkocht worden <€225.000; de huizenmarkt zeepbel loopt ook nog effe leeg de komende jaren.
Misschien beter een "camping" kopen :idea:

Mike Oehler zou voor het kantoor $500 over hebben :wink:
Google: mike oehler underground house
Laatst gewijzigd door Krelis op 28 nov 2012, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: De12ambachten exit

Bericht door Krelis »

Gandalf schreef:Ow ow,

Niet zo negatief!
De prijs is naar Nederlandse normen niet van die aard dat het geen onderzoekje waard is. En dan druk ik me zwak uit denk ik.


G
In Holland is de huizenprijs anders :D wel een hypotheekgapje bij de banken van 300 miljard dat gedicht moet worden door de pensioenfondsen.
Zoals ik het DTA aanbod lees vraag ik me af: "in welke grot hebben ze de laatste jaren geleefd?"
Wat noopt tot verkoop van onroerend goed? Zou volgens de toenmalige financieringnormen (lineair hypotheek) allang afgelost zijn. Of Breskens moest er ook van betaald worden? Toch gekke moderne niet duurzame grapjes uitgehaald?
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: De12ambachten exit

Bericht door Krelis »

Pietje schreef:Helaas voor ons (en fijn voor Liselotte) wordt morgen de overdracht getekend.

Wie weet gaan we binnenkort horen wie het stokje over gaat nemen; we wensen hen in elk geval veel succes!

Peter
"Onder voorbehoud"
Of "insider(s)" kopen het als reddende engel(en), of er moeten nog contanten worden geregeld.
Houd moed :D
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: De12ambachten exit

Bericht door Anne2 »

Hè, wat jammer voor jullie!!
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: De 12 Ambachten exit?

Bericht door account verwijderd »

@Pietje,

Tijdens de mod. vergadering had je het er zo over, maar ik had mijn twijfels.
Eigenlijk ben ik blij voor je dat het aan je voorbij is gegaan.
Waarschijnlijk vindt je het zelf niet zo leuk of jammer, maar het gaat je kopzorgen besparen.

Dat zegt mijn onderbuik gevoel.
In deze tijd moet je pas op de plaats maken.

Ik heb vandaag weer 3 of 4 voorbeelden gehoord uit de zakenwereld die bewijzen dat het momenteel de tijd is van alles of niets en
tegen een hele scherpe prijs waar soms gewoon nog 25% af gaat.
Dat is de tijd waarin we nu zitten.

Aan de andere kant, aankomende februarie / maart / april zal een kopersmarkt worden voor mensen met geld / instappers met een goed loon en goede vooruitzichten.
Want komende winter gaan er een hoop bedrijven omvallen, wij wachten ook nog met aankopen doen in de vorm van vastgoed....
Even wachten nog daarmee. :wink:
Het negatiefste sentiment komt nog en daar kun je van profiteren.
Verwijderd
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: De 12 Ambachten exit?

Bericht door Krelis »

michel schreef:@Pietje,

Tijdens de mod. vergadering had je het er zo over, maar ik had mijn twijfels.
Eigenlijk ben ik blij voor je dat het aan je voorbij is gegaan.
Waarschijnlijk vindt je het zelf niet zo leuk of jammer, maar het gaat je kopzorgen besparen.

Dat zegt mijn onderbuik gevoel.
In deze tijd moet je pas op de plaats maken.

Ik heb vandaag weer 3 of 4 voorbeelden gehoord uit de zakenwereld die bewijzen dat het momenteel de tijd is van alles of niets en
tegen een hele scherpe prijs waar soms gewoon nog 25% af gaat.
Dat is de tijd waarin we nu zitten.

Aan de andere kant, aankomende februarie / maart / april zal een kopersmarkt worden voor mensen met geld / instappers met een goed loon en goede vooruitzichten.
Want komende winter gaan er een hoop bedrijven omvallen, wij wachten ook nog met aankopen doen in de vorm van vastgoed....
Even wachten nog daarmee. :wink:
Het negatiefste sentiment komt nog en daar kun je van profiteren.
www.huizenmarkt-zeepbel.nl

Min 40% zal geen uitzondering worden en dit OG van DTA is ook nog boven grens Hypotheekgarantie van €350K, er vallen dus heel veel prospects af.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: De 12 Ambachten exit?

Bericht door OBL-Rien »

michel schreef:Aan de andere kant, aankomende februarie / maart / april zal een kopersmarkt worden voor mensen met geld / instappers met een goed loon en goede vooruitzichten.
Want komende winter gaan er een hoop bedrijven omvallen, wij wachten ook nog met aankopen doen in de vorm van vastgoed....
Even wachten nog daarmee. :wink:
Het negatiefste sentiment komt nog en daar kun je van profiteren.
Aan de andere kant staat natuurlijk dat ook het venster waarin je nog gemakkelijk goede investeringen kunt doen voor prive doeleinden ook steeds kleiner wordt.
Ik bedoel daarmee bijvoorbeeld zonnepanelen. Deze zijn nu algemeen verkrijgbaar en relatief goedkoop. Hoe lang zullen deze nog algemeen verkrijgbaar blijven? Mij bekruipt het gevoel dat de globalisering wel eens versneld zou kunnen worden teruggedraaid als de economie blijft verslechteren. (En dat laatste, daar twijfel ik niet aan)
Hetzelfde geld voor vele andere zaken ook. Als we terug gaan naar meer klassieke methoden van productie (lees: meer handwerk) dan zal ook het aanleggen van een goede tuin arbeidsintensiever worden.

Ik denk daarom dat het een soort race gaat worden mbt de aankoop van onroerend goed. Ja je wilt wachten tot de beste prijs, maar als je die beste prijs pas krijgt als het onmogelijk is om (bv) nog zonnepanelen te installeren, dan is de beste prijs misschien niet het beste moment.

Anyway, zo zie ik het. Ik zit ook te wachten op een betere prijs. Afgelopen jaar heb ik al eens geprobeerd te kopen, maar dit mislukte. Ik zal volgend jaar opnieuw proberen. In het tijdvenster dat je al noemde. Veel langer wachten lijkt me te zeer op gokken dat de heren politici de collapse wel kunnen blijven uitstellen.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3509
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: De 12 Ambachten exit?

Bericht door Pietje »

Iets kopen, gefinancieerd door een hypotheek te geven kan in een verslechterde economie ook leiden tot problemen met het betalen van verplichtingen, waardoor het eigendomsrecht in het geding komt.
Dat komt weer bij het "never know"-principe...

Affijn, het niet-doorgaan van 12 ambachten heeft twee kanten; en de ene deur dicht is een andere open. Wie weet ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie