Bedrijven beginnen strategie al aan te passen.

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Bedrijven beginnen strategie al aan te passen.

Bericht door Pietje »

tiho schreef:Lijkt mij best mogelijk dat het van de keuringsinstanties om dat soort redenen niet mag.
Als je in een cafe bier mag tappen, dan mag je ergens anders onder dezelfde condities zeker andere vloeistoffen in glas laten lopen. Toch?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Bedrijven beginnen strategie al aan te passen.

Bericht door tiho »

Mag jij je eigen bier tappen in je zelf meegebrachte glas of houten vaatje/ plastic jerrycan? Apart cafe.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Bedrijven beginnen strategie al aan te passen.

Bericht door David86 »

tiho schreef:Wat heeft dat ermee te maken Krelis? Dat is je eigen glas, maar wat als iemand telkens dezelfde sherrycan meeneemt zonder hem schoon te spoelen. Of iets onder de leden heeft, zijn handen onder niest en het kraantje bedient?

Lijkt mij best mogelijk dat het van de keuringsinstanties om dat soort redenen niet mag.

Hoewel ik er niet aan twijfel dat ze hygiëne als smoes hebben gebruikt om zulke dingen op te heffen mag men zich afvragen in hoever je je daar zorgen over moet maken. Wijn bevat een stevig alcoholpercentage. Alcohol is een doder van ziektevewekkers en andere "vuiligheid". Het zal zonder meer een financiële reden hebben.

Het is zonde dat zulke dingen verdwijnen. Lokaal betrokken wijn is goed voor lokale economie en voor "het gezicht" van de regio.

Groeten,
..
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bedrijven beginnen strategie al aan te passen.

Bericht door benthuis »

Als je 30 jaar terug gaat had iedere kruidenier stukverkoop van lokale producenten.

Mn opa verkocht brood van de lokale bakker, koekjes per stuk, zuurkool uit een vat, melk en eieren rechtstreeks van de boer in een kannetje, koffie rechtstreeks gemalen in de pot, kaas uit eigen pakhuis, waspoeder uit een grote ton, etc.

(moet toegeven dat hij met zn roetende Opel Record 's morgens vroeg stad en land afreed om dit allemaal aan te voeren...)

Weet niet of de balans daarmee "groener" was, maar hij was wel zeer betrokken bij de kwaliteit van zn spullen en zn klanten hierdoor ook. Heb van hem leren gruwelen van alles wat zonder nadenken in onherkenbare grootverpakking wordt aangevoerd. "Mensen kijken niet eens meer wat ze kopen, ze laten zich de grootste troep in een plasticje op het bord schuiven!"

Denk dat zn winkel nu weer bestaansrecht zou hebben, mede omdat je er een handje waspoeder kon kopen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Bedrijven beginnen strategie al aan te passen.

Bericht door Pietje »

tiho schreef:Mag jij je eigen bier tappen in je zelf meegebrachte glas of houten vaatje/ plastic jerrycan? Apart cafe.
Mijn eigen bier mag ik zelf tappen, maar dat hoeft niet in een cafe. Dat doe ik thuis wel :wink:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Bedrijven beginnen strategie al aan te passen.

Bericht door tiho »

Dutch John schreef:Ik wacht op de tijd dat we onze eigen, meegebrachte verpakking mogen vullen. Da's voor bijna iedereen het beste. Alleen voor de verpakkingsindustrie niet.

Laat ik nog even aanhalen waarop ik antwoord. Ik geef als voorbeeld alleen wijn, maar te lezen in DJ,s post geldt het voor meerdere, zo niet alle, producten. Ook zonder alcohol.
Plaats reactie