Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

MSA
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2012, 13:12

Re: Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

Bericht door MSA »

Wij zitten in een ander geval .

Overlevingspensioen in 2014 , samen met echtgenote

+ verhuur van twee huizen .

Verhuizen naar een grotwoning in Andalusie met 20 Ha grond .

nu nog off grid zonnepanelen en een waterpomp.

En we leven nog lang en gelukkig .

ikzelf dan 48 en mijn schatje 41
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

Bericht door David86 »

Pietje schreef:
Sandman79 schreef:... toch niet meer in loondienst hoeven te werken, ...
Je kan zowiezo voor jezelf beginnen...

Ik heb in januari mijn bedrijf opgeruimd, ben blij van het gezeur en geleur met belasting, klanten,verzekeraars,profiteurs/oplichters en wanbetalers af te zijn. Om nog maar te zwijgen over de uren die er stiekem in gaan zitten die niet gefactureert kunnen worden.

Loonslavernij is opzich helemaal niet verkeerd, er komt wat tijd vrij om wat bij te verdienen en aan je toekomst te bouwen, bovendien is je arbeidsongeschiktheid en je "pensioen" (voor zover we daar ooit wat van gaan zien??) gelijk geregeld. En als je klaar ben ben je ook echt klaar.

De weg die sandman genomen heeft is ook de mijne.

Alles z.s.m afbetalen en zoveel mogelijk in eigen beheer. Huisvesting ,Voedsel, energie en transport zijn de grootste kosten posten maar gelukkig allemaal in eigen beheer te nemen. Als de dag dan komt dat ik een kwart van het aan mij beloofde pensioen krijg moet het genoeg zijn om te kunnen leven :)

Groeten,
..
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

Bericht door OBL-Rien »

Het verschil tussen een loonslaaf en een loonwerker is enorm.

De loonslaaf is er op aangewezen continue te werken en kan zich geen onderbreking permitteren.
Een loonwerker kan wanneer het hem past op onderbreking gaan, of van werkgever wisselen naar believen.

Er is niets tegen om loonwerker te zijn, maar loonslaaf.... brrrr....
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3510
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

Bericht door Pietje »

In de tijd dat er nog "echte" slaven waren, werd er wel voor deze mensen gezorgd. Tegenwoordig zijn er veel slaven die ook nog voor zichzelf moeten zorgen. Ik ben bang dat deze mensen (met hun schijnvrijheid) misschien nog wel slechter af zijn als toen.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

Bericht door Dutch John »

Een moderne, westerse slaaf ligt aan de ketting van zijn eigen weelde, gekocht met geld dat hij uit de toekomst getrokken heeft. Is daarmee net zomin vrij als een slaaf uit vroeger tijden, maar leeft wel in meer luxe dan de slavendrijver van destijds.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

Bericht door frans »

Geld kan vrijheid betekenen, laat het niet je cipier worden. :fff
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Met pensioen gaan (eerder "zonder")!

Bericht door ritsaert snijder »

Laten we de slavernij niet gaan romantiseren! Moet toch over het algemeen wel erbarmelijk zijn geweest. Dan leven we nu toch echt allemaal in weelde. Voldoende eten, droog en warm, verlichting en een ecologieforum.

Voor de rest excuses,

Ritsaert
veertiger
ambtenaar
redelijk gezond
groet!

Ritsaert
Plaats reactie