Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door pelletpower »

Na een jaar krijg je iets van de staat geloof ik. Wil je in dat eerste jaar iets dan moet je extra verzekeren. Blijft erg lastige materie, zowel gevoelsmatig, financieel als rekenkundig. Een ding moet je goed voor ogen houden: de rode loper gaat uit zolang je betaalt. Moet er uitgekeerd worden dan krijg je vaak het ware gezicht te zien. Hier heb ik genoeg voorbeelden van gezien en gehoord. Dat afwegend tegen de positieve en zelf eens een rekensommetje van , wat als? Dat maakt het voor ons een kansloze verzekering.
Opm zwart/wit bestaat niet. Er is altijd grijs.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door JantjeV8 »

kockie schreef:Nou, dat is niet zo gemakkelijk meer..... Mijn bazen proberen een >2 jaar zieke collega te ontslaan (heeft in ongeveer 8 jaar in dienst zijn ca 3 jaar gewerkt en de rest ziek geweest), maar dat is een erg lastig proces.
Inderdaad kan dat heel lastig zijn.
Wij namen recent een kerel aan, 3 maanden op proef. Op maandag zou zijn 1e werkdag zijn. Op zondag daarvoor rijdt meneer tegen een boom. Niet expres, maar dat promilage zat ook per ongeluk in z'n bloed...
Maar goed, meneer en z'n kameraad lagen aardig in de kreukels, op z'n 1e werkdag kwam hij pas bij. Hij heeft z'n proeftijd moeten revalideren.

Feit is wel dat hij geen stap bij ons binnen heeft gezet, maar wij hem wel op de rol hebben staan... Wij krijgen het met werken niet verdient, hij wel. Aparte wereld.
Plaats reactie