De moeder aller discussies

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Dutch John »

Hare Majesteit snapt het. Net als Juliana in de jaren '70 begreep dat de wereldbevolking zo niet door kon blijven groeien. Er is een verschil tussen de twee denkwijzen, maar beide getuigen van een langere termijnvisie dan die van het kleuterklasje in Den Haag. Ook prins Charles heb ik eens een monoloog horen voeren waar m'n mond van open viel. Ze weten het wel. Maar kunnen het blijkbaar niet effectief overbrengen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: De moeder aller discussies

Bericht door nck »

Wie is toch die meneer die zondags het vlees snijdt?

Wie is toch die mevrouw die elk jaar weer een kersttoespraak houdt?
Koninginnedag viert op kosten van de ontvangende gemeente?
Aan het hoofd staat van bijkans de rijkste familie van Nederland?
Geen belasting van betekenis hoeft te betalen?
Onder haar bezielende leiding de meest interessante fiscale constructies en beleggingen zijn gedaan om bovenstaand doel te realiseren?
Een ecologische voetafdruk heeft van zeg eens 5000 modale Nederlanders, te denken valt aan de paleizen, privé-fokker, ruime hoeveelheid motorvoertuigen, vaartuigen e.v.
Er in deze economische winter toch nog riant in toelage op vooruit gaat?
Als groot-aandeelhouder van Shell toch een verantwoordelijkheid heeft voor de flagrante vervuiling van de Niger delta?
Helemaal niet geïnteresseerd is in de zoektocht naar alternatieve schone energie gezien bovengenoemd aandeelhouderschap?
Die er voor heeft gezorgd dat het gooien van een waxinelichtje aanleiding kan zijn tot een jaar detentie?
Lid van een familie die erom bekend staat terstond naar het buitenland uit te wijken wanneer het echt spannend wordt in Nederland?

ZIJ moet mij vertellen wat ik doen en laten moet?

Mwoa, een zeker gevoel voor (galgen)humor is haar niet vreemd.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Tim »

Jan,

Je hebt gelijk, het zal de zogenaamde stiefmoeder aller discussies dan wel zijn.....

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Dutch John »

nck schreef: ZIJ moet mij vertellen wat ik doen en laten moet?
Ik wil geen pleidooi voor ons koningshuis houden. Dat kan best beter, de kosten/baten liggen inderdaad wat scheef. En een plan trekken kunnen we nog altijd zelf het beste. Maar geregeerd worden we feitelijk vanuit Den Haag. En als die prutsers zo af en toe 25 miljard teveel betalen voor een bank die gewoon failliet had moeten gaan, dan gaat er relatief gezien maar een fooi naar het koningshuis. Bovendien lijkt mij het objectiever voor de regering en uiteindelijk beter en goedkoper voor ons, om de lobby aan de kant te zetten. Ik heb het idee dat dat clubje ons land regeert.

Misschien een afsplitsing maken: "Regeringen, wie heeft ze nodig?" Onze zuiderburen hebben ook zo hun ervaringen. Jammer dat er niemand uit Noord-Korea mee kan doen. Zitten wij hier een beetje te klagen met gezonde benen....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: De moeder aller discussies

Bericht door nck »

Volkomen terechte opmerking, maar dit soort moraliserend geneuzel schoot mij dusdanig in het verkeerde keelgat dat het langer dan normaal bleef hangen.
Uiteraard weet ook ik donders goed dat het stuk door "Den Haag" is geschreven, maar onze koningin is wel degene die het uitspreekt.
Ze is het er dus mee eens.
Wanneer je je daarbij ook realiseert dat bijvoorbeeld een besparing in energieverbruik bijna altijd gevolgd wordt door een verhoging van het vast-recht of andere niet beïnvloedbare componenten, zakt mij de broek helemaal op de enkels.
Des al niet te plus gaan we gewoon door met het self-supporting worden in onze energie behoefte, zodat er telkens een klein beetje meer onafhankelijkheid ontstaat van "Den Haag" en consorten.
En om op het koningshuis terug te komen, ik denk dat we ondanks de nadrukkelijke linkse oriëntatie van Bea ons gelukkig moeten prijzen met haar.
Met Prins Pils en Maximuts, die het bestond om de Nederlandse identiteit te ontkennen heb ik helemaal niets.
Dan liever een president. Hebben we in ieder geval de illusie dat er nog iets te kiezen valt.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Dutch John »

nck schreef: Des al niet te plus gaan we gewoon door met het self-supporting worden in onze energie behoefte, zodat er telkens een klein beetje meer onafhankelijkheid ontstaat van "Den Haag" en consorten.
Zo is dat. En niet alleen in energie.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: De moeder aller discussies

Bericht door frans »

nck schreef: Wanneer je je daarbij ook realiseert dat bijvoorbeeld een besparing in energieverbruik bijna altijd gevolgd wordt door een verhoging van het vast-recht of andere niet beïnvloedbare componenten, zakt mij de broek helemaal op de enkels.
Jan
Ik pest me zelf ook al jaren met de gedachte dat je beter de "gas/elektra/benzine" kraan wagenwijd open kan zetten en van het gemak te profiteren.
Het economisch rendement van het eigen hout wordt er alleen beter op door het opbranden uit te stellen. :fff
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: De moeder aller discussies

Bericht door nck »

frans schreef:Het economisch rendement van het eigen hout wordt er alleen beter op door het opbranden uit te stellen. :fff
Die houden we er naddrukkelijk in. prachtige opmerking.

1 jan 2025:

Hoeveel hout heb jij in de schuur?
1750 ton, hoezo?

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: De moeder aller discussies

Bericht door frans »

nck schreef: Hoeveel hout heb jij in de schuur?
1750 ton.
Je bedoelt zeker, in mijn brandkast. :lol:
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: De moeder aller discussies

Bericht door nck »

frans schreef:Je bedoelt zeker, in mijn brandkast. :lol:
Het is en blijft dit soort heerlijke droge humor waarbij je de dingen weer in perspectief gaat zien.
Thnx

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Dutch John »

Chris M. heeft het gewaagd een discussie aan te zwengelen middels een podcast: http://www.peakprosperity.com/podcast/8 ... ll-ryerson

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: De moeder aller discussies

Bericht door Tim »

Ik wist het, Plastic!

Denk wel dat ie gelijk heeft.

Plaats reactie